Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!
බූන්දි, 20:26:39
පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන සංඛ්‍යාව මිලියන දෙතුන් සියයක් නොව සමහරවිට මිලියන දහස ඉක්මවන්නට ඇත. පසුගිය සියවස යනු මිනිස් ඉතිහාසයේ නූතනත්වයට එළඹී එනම් පුනරුද යුගය පසුකොට සියවස් 4-5 කට පසු එළැඹුණු යුගයකි. එනම් ඉතා මෑත අතීතයයි. එහෙත් ඒ යුගය පවා කෙතරම් නම් ව්‍යසනකාරී අවදියක් වීද යන්න සසඳා බැලීම වටින්නේ, විද්‍යාවේ ජයග්‍රහණයන් කෙතරම් ද යන්න තේරුම් ගැනීම පහසු කරවනු පිණිසයි.

පසුගිය සියවසට සාපේක්ෂව අද ලෝකයේ බරපතල වසංගත රෝග හෝ බෝවන රෝග නිසා මිනිසුන් සිය දහස් ගණනින් මිය යන්නේ නැත. සාගත තත්වයන් නිසා මිනිසුන් ලක්ෂ ගණනින් මියයන්නේ නැත. මහා යුද්ධ නිසා මිනිසුන් මිලියන ගණනින් මිය යන්නේ නැත. පසුගිය සියවසේ වූ වසංගත හා සාගත තත්වයන් කෙටි කලක් තුලදී මැඩලීමට, වෛද්‍ය විද්‍යාවේ සෞඛ්‍ය සේවාවන්ගේ දියුණුව හා කෘෂිකාර්මික එලදායිතාවය නිසා බොහෝදුරට සාර්ථක ප්‍රතිපල අත්කරදී ඇත. තාක්ෂණික හා ඉංජිනේරුමය මෙවලම් මගින් මේ දේවල් පිමි ලෙසින් වර්ධනය වුනි. සිවිල් යුද්ධ හා රටවල් අතර යුද්ධ තවමත් මුළුමනින්ම නිමාවී නැතත් නූතන ගෝලීය සන්දර්භය තුල යුද්ධ යනු තවදුරටත් එහි නියැලෙන පාර්ශව වලට පමණක් විනාශය ගෙනදෙන එකක් නොවන බැවින් (ලෝකයම එහි ප්‍රතිවිපාක වලට ගොදුරුවන බැවින්) එවන් යුද්ධ වලට ඇති විභවය බෙහෙවින් හීන වෙමින් ඇත. දේශපාලන අරමුණු වෙනුවෙන් සන්නද්ධ අරගල වල නියැලෙන ව්‍යාපාර වේගයෙන් හැකිලෙමින් ඇත. අද අවි දරන්නේ ආගමික උන්මත්තකයින් පිරිසක් පමණි. ආගමික උමතුව නිසා Delusion හෙවත් මායාව නම් තත්වයට ගොදුරුවූ පිරිසක් හා ඔවුනට එකතුවූ පරපීඩාකාමී වියරු, මානසික ආබාධ තත්ත්වයන් සහිත පිරිසක් හැරුණුවිට අනාගත ලෝකය සංග්‍රාමික අවදානම අඩු ලෝකයක් වනු ඇත.

ලෝකයේ දුප්පතුන් සංඛ්‍යාව වේගයෙන් අඩුවෙමින් ඇත. ජීවිතය පිලිබඳව වන සුරක්ෂිතතාවය පසුගිය සියවසට වඩා යහපත් වාතාවරණයක් උදා කොට ඇත්තේ විද්‍යාවේ ජයග්‍රහණ හේතුවෙනි. ඉහත කී ප්‍රධාන ව්‍යසන තුනට අමතරව ස්වභාවික විපත් වලින් පවා පසුගිය සියවසේ මිනිසුන් ලක්ෂ ගණනින් මියගොස් ඇත. පසුගිය සියවස මුලදී චීනයේ ඇතිවූ බරපතල ගංවතුර තත්වයකින් පවා එසේ දස-දහස් ගණනින් මිනිසුන් මියගියේය. මේ සියවසේ (ලක්ෂ 3 කට ආසන්න ජීවිත ගොදුරු කරගත්) එවන් බරපතල ස්වභාවික ව්‍යසනයක් ලෙස තවම අප මුහුණදී ඇත්තේ 2004 වසරේ ඇතිවූ සුනාමි ව්‍යසනයටයි. ඉදිරියේදී සුනාමි ව්‍යසනයකින් වියහැකි ජීවිත හානිය අවම කරගැනීමට විද්‍යාව විසින් නූතන අනතුරු ඇඟවීමේ මෙවලම් අපට තනා දී ඇත. අපට බරපතල, දුර අනාගත ව්‍යසනයක් ලෙස ඇති අවදානම වන්නේ (හරිතාගාර වායු විමෝචනය හේතුවෙන් ගෝලීය උෂ්ණත්වය ඉහලගොස්) ධ්‍රැව ප්‍රදේශ වල අයිස් කඳු දියවීමේ ගැටලුවයි. මීට අදාළ ගෝලීය ඒකාබද්ධ ආරක්ෂණ ක්‍රියා මාර්ග පමා වී ඇත්තේ ඇමෙරිකානු නායක ඩොනල්ඩ් ට්‍රම්ප්ගේ මුග්ධ අදහස් හේතුවෙන්ය.

නූතන දියුණුවේ එක් ප්‍රතිලාභයක් ලෙස මිනිසාගේ ආයු කාලය වැඩිවෙමින් ඇති අතර ජපානය ගත්විට අවුරුදු 100 ඉක්මවූ පුද්ගලයින්ගේ සංඛ්‍යාව අද වනවිට මීට වසර 10 කට පෙර තිබු සංඛ්‍යාව මෙන් සිවු ගුණයකින් වර්ධනය වී ඇත. චීනයේ අද දවසේ තත්ත්වය ගත්විට අවුරුදු 100 ඉක්මවූ පුද්ගලයින්ගේ සංඛ්‍යාව 10,000 පමණ වන බවට වාර්තා වන අතර වසර 2050 වනවිට එම සංඛ්‍යාව 4,50,000 තරම් විශාල අගයක් වේ යැයි ඇස්තමේන්තු කොට ඇත. ලෝකය ඉදිරියට යන්නේ එපරිද්දෙනි. ඇත්තෙන්ම විද්‍යාවේ ජයග්‍රහණ නිසා සමාජ යුක්තිය විෂයයේ ප්‍රගතියක් අත්කරගෙන ඇති අතර සමාජ සාධාරණත්වය උදෙසා ලේ හලන විප්ලව අවශ්‍ය නොවන සන්දර්භයක් නිර්මාණය වී ඇත.

නුදුරු කාලයේදීම කෘෂිකාර්මික විප්ලව, කාර්මික/තාක්ෂණික විප්ලව, හරිත විප්ලව හා නැනෝ විප්ලව විසින් ඉදිරි සියවස විශ්මය ජනක ලෙස වෙනස් කරනු ඇත. මෙයට බාධා පමුණුවන ජාතිවාදී හා ආගම්වාදී පසුගාමිත්වයන් පරාජය කිරීම පමණක් දේශපාලන ලෝකයෙන් අපි අපේක්ෂා කරමු.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Science and Technology, Development, Human Race, History, Donald Trump, Future of the Earth
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තාරක වරාපිටියගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
To Sir, With Love!
වෙසෙස්
වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව
අදහස්
මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!
අදහස්
සිංහලයා වඳ වෙමින් යනවද?
වෙසෙස්
ඡ්‍යෝතිෂය පදනම්වන්නේ ව්‍යාජ දෘශ්‍ය මායාවක් මතය!
තවත් අදහස් බූන්දි
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
ඒ ඇගේ අහසයි!
කාලෝ අයංතේ
[සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- හීන දෙවියන්වහන්සේගෙන් ලියුමක්!
BoondiLets
ගෞතම බුද්ධ දේශනා කරයි.
කොහේ හෝ තිබී කියවූ පමණින්, මා (බුදුන්) හෝ කවුරුන් හෝ කී පමණින් කිසිවක් විශ්වාස නොකරන්න. එය ඔබේම නුවණින් සහ අවබෝධයෙන් පසක් වන්නේ නම් පමණක් විශ්වාස... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කවි| ආනන්ද

31-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) මාලා කරුවෙකු සේ මල් සොයා යන
සසර සැරි ගමනක ඉම
අතහැරීම ම නිවන කියන උතුමෙකු
අත නෑර අල්ල ගති ආනන්ද

මල,පැහැය,සුවඳ, ඈ... [More]
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook