Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
Cine බූන්දි
මහනුවරට වැටුණු සිනමා අක්වැස්ස
බූන්දි, 00:45:22
අන්තර්ජාතික සිනමා උළෙලක අත්දැකීම පළමු වරට ශ්‍රී ලාංකිකයන්ට ලබා දෙමින් මහනුවර අන්තර්ජාතික චිත්‍රපට උළෙල ජුනි 22-26 අතර පැවැත්විණි. මනා සංවිධනාත්මක බවකින් යුතු වූ උළෙල මහනුවර නගර සීමාව ආශ්‍රිත තැන්කිහිපයකදීම චිත්‍රපට තිරගත කරන ලදී. උළෙලේ දී ලාකීය මෙන්ම විදේශීය නිර්මාණකරුවන්ගේ චිත්‍රපටද වෘතාන්ත, වාර්තා මෙන්ම කෙටි චිත්‍රපට ආදී විවිධ ශානරයන්ට අයත් කෘතීන්ට උචිත ප්‍රස්ථාවන් උළෙල තුළ ලැබී තිබිණි. මෙහි සඳහන් වන්නේ තිරගත වූ චිත්‍රපට පිළිබඳව දළ හැඳින්වීමකි.

විවිධ රටවලින් නිර්මිත වාර්තා චිත්‍රපට සැලකිය යුතු ප්‍රමාණයක් තිරගත වූ අතර විවිධ විරල සහ සුවිශේෂී මාතෘකා ඔස්සේ නිර්මිත වූ අලුත් සිනමාත්මක අත්දැකීමක් පමණක් නොව දැනුමටද යමක්ද එකතු කළ ඒවා විය. උළෙලේ ආරම්භක දින පේරාදෙණිය විශ්ව විද්‍යාලීය එළිමහන් රඟමඩලේ තිරගත වූ ෆ්ලවර්ස් ඔෆ් ද එවිල් (Flowers of the evil – David Dusa) කාලීන යථාවක් ග්‍රහණය කරගත් වෘතාන්ත චිත්‍රපටයකි. තාරුණ්‍යයේ උණුසුම මැදින් ඇදෙන වේගී ප්‍රවාහයක් පරිද්දෙන් ගලා යන ආඛ්‍යානය තුළ මානව ශිෂ්ටාචාරයේ වර්තමානයෙහි හිස ඔසවන එක්තරා ඛේදනීය තත්වයක් පිළිබඳව දුරින් හිඳිමින් ගැඹුරින් සාකච්ඡාවක නියැළෙන්නකි. ඇතැම් රටවල් වත්මන වන විට වෙලාගෙන ඇති අන්තවාදයේ වියරුව පුද්ගලාභ්‍යන්තරය දවන අයුරු එක් තරුණියක කේන්ද්‍ර කර ගනිමින් විදහා දක්වන්නට අධ්‍යක්ෂක උත්සාහ ගනී. තාක්ෂණය සහ මානව බුද්ධිය එක්ව ගමන් නොයන බවත් දියුණුව යන්න මිනුමට යොදා ගන්නා හරසුන් ක්‍රමවේදයත් නැවත නැවත ප්‍රශ්න කරන චිත්‍රපටය නිමා වන්නේ ෆර්දාව පැළඳගත් තරුණිය පෙරළා ඉරානය බලා පිටත වීමෙනි. ඍජු සබඳතාවකින් හෝ සරල විශ්වසනීයත්වයෙන් ඔබ්බෙහි පවතින නිර්මාණාත්මක අවස්ථා සහ සිද්ධි ආඛ්‍යානයට ගැලපීමෙන් තමන් අත් දකින ප්‍රස්තුතය සාකච්ඡා කිරීමට උත්සාහ දරා ඇති කතුවරයා ස්වාභාවිකත්වය ඉක්මවා රූපකාත්මක බව ඉස්මතු කිරීමට යොමු වී තිබිණි.



මන්ඩේන් හිස්ට්‍රි (Mundane History – Anocha suwichakornpong) නමින් තායිලන්ත ජාතික නිෂ්පාදකවරියක ඉදිරිපත් කළ චිත්‍රපටය පැහැදිලි ආඛ්‍යානමය එළඹුමකට වඩා ජීවිතයේ ගැඹුර පිළිබඳ අරුත සොයා යන වාර්තාවක් බඟය. දෙපා අවසඟ වූ තරුණයෙතු හා ඔහුගේ තරුණ ආවතේවකරු අතර ඇතිවන සබඳතාවක් ඔස්සේ ඔවුන් දෙදෙනාගේ ජීවිතවල වැදගත් ස්ථාන ස්පර්ශ කිරීමට කතුවරිය දරා තිබිණි. මිනිසුන් තුළින් ඌණනය වෙමින් යන සබඳතා සහ ගොඩනැගෙන සබඳතා අතර ජීවිතයේ අර්ථය ගලපා ගැනීමට දරණ උත්සාහය කෘතියෙන් නිරූපණය කිරීමේ අවශ්‍යතාවය පිටුපස නැගී සිටි බෞද්ධ දර්ශනයේ සෙවනැල්ල කෘතිය මත පැහැදිලිවම වැටී තිබිණි.



මෙහෙර්ජාන් (Meherjan – Rubaiyyat Hossain) පැමිණියේ බංග්ලාදේශය නියෝජනය කරමිනි. එය සිය රට තුළ මූලික වශයෙන් ඉස්මතුව පවතින වර්ගවාදී යුද්ධයන් පිළිබඳව ප්‍රතිකථකථනයක යෙදීමේ අවශ්‍යතාව අධ්‍යක්ෂකවරියට මතුවී තිබූ බව පෙණිනි. යුද්ධය තුළ ගිලිහී යන මානුෂීයත්වය කෘතිය තුළ ගොඩනගන්නේ කාන්තා චරිත දෙකක මූලික දායකත්වය ලබා ගනිමිනි.



කුරාන් බයි හාර්ට් (Koran By Heart – Greg Barker) සත්‍ය සිද්ධි දාමයක් රූපගත කිරීමෙන් සකසාගත් වාර්තා චිත්‍රපටයකි. රාමලාන් උත්සවය වෙනුවෙන් කයිරෝහි වසරක් පාසා පැවැත්වෙන කුරාන පාඨ ගැයීමේ තරගාවලියක තමනට වඩා දෙගුණයක් වැඩිමහළු තරඟකරුවන් සමඟ උණුසුම් තරගයක යෙදුණු දස හැවිරිදි දැරියක සහ දරුවන් දෙදෙනෙකු වටා චිත්‍රපටය කේන්ද්‍රගත විය. අසාමාන්‍ය ලෙස දක්ෂතා පෙන්වූ ඔවුන් අතරින් ඇතමෙකු භාෂාවක් ලෙස කුරානය ලියැවී ඇති අරාබි නොදත් අය විය. මාලදිවයින නියෝජනය කරමින් තරඟවැදි දැරිය එකම ස්ත්‍රී නියෝජනය වූවා පමණක් නොව බාධක රැසක් මැද දෙවැනි තැන දිනුවාය. ඇගේ පියා පැවසුවේ ඇය කෙතරම් අධ්‍යාපනයෙන් ඉහළට ගියද අවසානයේ ගෘහණියකම විය යුතු බවයි. ඉස්ලාම් අන්තවාදයේ මුල් සීඝ්‍ර ලෙස නව පරම්පරාවන් මත වැඩෙන අයුරුද චිත්‍රපටය තුළින් මනා කොට විදර්ශනය විය. එය වඩාත් වැදගත් වන්නේ එක් ආගමක් සහ ජාතියක් කෙරෙහි ආදේශ කර ගැනීමට පමණක් නොව ඕනෑම සමාජය මානුෂීයත්වය පෙරළා නැග එන ප්‍රවාහයන් කෙරෙහි ආත්මීය නොවෙමින් විමර්ශනශීලී වන්නට මඟ පෙන්වන බැවිනි.

සිටි ඩාර්ක් (city dark – Ian Cheny) අප රටක් ලෙස මෙතෙක් අවධානය යොමු කරන්නට පෙළඹී නොමැති ආලෝක දූෂණය සම්බන්ධයෙන් කෙරුණු වාර්තා චිත්‍රපටයකි. අපට රාත්‍රියක් ඇවැසි ද? යනුවෙන් ප්‍රශ්න කෙරෙමින් දිගහැරෙන වාර්තා චිත්‍රපටය ආලෝකයේ හැසීරීම මිනිසාට සහ ස්වාභාවික පරිසරයට බාධා පමුණුවන අයුරු විද්‍යානුකූලව විග්‍රහ කරයි. අද තුන්වන ලෝකයේ රටවල් වෙලාගෙන ඇති බොහෝ ව්‍යසන පූර්ව සූදානමක් හෝ දැනුවත්භාවයක් නොමැති බව හේතුවෙන් ඔඩු දුවා ඇති බැවින් මෙය අපේ අනාගතය වෙත එක්තරා ඍෂි දැක්මක් හෙලීමක් ලෙස සැලකීම නිවැරදිය. චිත්‍රපටයේ ආකෘතිය, රිද්මය, රූප සංවිධානය, ප්‍රයෝග භාවිතය, පසුබිම් කථනය සහ සංගීතය ඉතා සංවිධානාත්මක සහ සිත්ගන්නාසුලු විය.



මැරතන් බෝයි (Marathon Boy – Gemma Atwal) ඉන්දියානු සත්‍ය සිද්ධි මාලාවක වාර්තාවක් රැගෙන එන්නකි. මුඩුක්කුවකින් දරුවෙකු රැගෙන එන ක්‍රීඩා පුහුණුකරුවෙක් ඔහු ඔලිම්පික් තරගාවලියක මැරතන් ශූරයා කිරීමේ අරමුණින් පුහුණු කරවයි. තුන් හැවිරිදි දරුවා වටා ජනතාව එක් රැස් වන අතර ඔහු වීරයෙකු බවට පත් වෙයි. රජය මේ සඳහා මැදිහත් වෙමින් දරුවාගේ මානව හිමිකම් පිළිබඳව කතිකාවක් ඇති කරන අතර දරුවාගේ පුහුණුකරු සිය අභිලාශය අත නොහරී. ඉන්දියානු සමාජ ව්‍යූහය තුළ ඇති 'සමාජ කරුණු කෙරෙහි සවිඥාණික නොවන බව' සානුකම්පිතව සහ උපහාසාත්මකව කැටි කරන චිත්‍රපටය මේ සියල්ල යට පවතින ඛෙදජනක බියකරු බවත් නොදරුවෙකු වරින් වර එක් එක් පුද්ගලයාගේ අවශ්‍යතා අනුව අලෙවි වන අයුරුත් පෙන්වා දෙයි.

ට්‍රොපිකල් ඇම්ස්ටර්ඩ්‍රෑම් (Tropical Amsterdam – Alex Oona Schuls) සුළුතරයක් ගැන බහුපාර්ශවීය දෘෂ්ටිකෝණයකින් බැලීම තුළින් නිම වූ තවත් වාර්තා චිත්‍රපටයකි. නිමා වී ගිය යටත් විජිත යුගයක ජීවමාන නටඹුන් ලෙසින් දැනුදු මෙරට ජීවත් වන ලන්දේසි ජනතාවගේ පරම්පරාවන්හි වත්මන් තත්වය පිළිබඳව කෙරෙන අධ්‍යනයකි මෙය. එකී සමාජය තුළින්ම හඟනාගත හැකි අනන්‍යතාවයන් සහ විරෝධාභාසයන් පිළිබඳව විමර්ශනයට මෙමගින් උත්සාහ ගෙන ඇත. යටත් විජිත යුගය තුළ ඉහළ වරප්‍රසාද හිමි වූ පන්තියකට අයත් වූ ඔවුන්ට නිදහසින් පසු කෙමෙන් වරප්‍රසාදිත තත්වය අහිමි වී ගිය අයුරුත් ඔවුන් සිය සංස්කෘතික ලක්ෂණ සහිතව ජීවත් වන අයුරුත් මෙහි ප්‍රකාශිතය.



උළෙලේ කෙටි චිත්‍රපට ප්‍රදර්ශනයද සිත්ගන්නාසුළු විය. ෂැඩෝ ඔෆ් ද ලයිට් (Shadow of Silence – Pradeepan Raweendran) නම් කෙටි චිත්‍රපටය හුදකලා මිනිසෙකුගේ අපේක්ෂා භංගත්වයෙන් පිරුණු ජීවිතයත් චිත්‍රණය කරන්නට සමත් විය. ලාංකීය නිර්මාණකරුවෙකු ඉදිරිපත් කළ ට්රෑන්ගල් (Triangel)පසුබිම් කථනයක් සහිත හඩ පටයක් මත රූප ගොනු කරමින් තළ ජීවිතයේ අරුත සහ මානව සබඳතා පිළිබඳව දාර්ශනික ප්‍රශ්න කිරීමකට ප්‍රේක්ෂකයා යොමු කරවන සුලු කෙටි චිත්‍රපටයකි. සජීවීකරණ තාක්ෂණය මගින් ඉදිරිපත් කළ කෙටි චිත්‍රපටයද නැවුම් අත්දැකීමක් ලබා දුනි.



සිංහල මාධ්‍යයෙන් ඉදිරිපත් වූ වෘතාන්ත චිත්‍රපට ද එකිනෙකට වෙනස් අත්දැකීම් ප්‍රේක්ෂකාගාරය වෙත තිළිණ කරමින් ඉහළ නිර්මාණශීලීත්වයක් විදහා පාන්නට සමත් විය. චින්තන ධර්මදාසගේ හව් අයි වොන්ඩර් වට් යූ ආ (How I Wonder What You Are) විවිධත්වයකින් යුතුව ගලා යන ආඛ්‍යානයක් ඔස්සේ ගොඩ නැගෙන්නකි. අරමුණක් නොමැතිව ජීවත් වන හුදකලා මිනිසෙකු ගේ ජීවිතයට අනපේක්ෂිත ලෙස කාන්තාවක තට්ටු කිරීම නිසා ඔහු නැවත ජීවිතයේ එල්ලෙන අයුරු කෘතිය තුළ සාකච්ඡාවට බඟන් වේ. චිත්‍රපටය පුරාවට විසිරී තිබුණු මන්දගාමී සහ මලානික ස්වරූපය මෙන්ම විසංගත නාට්‍යයක් සිහි කරවන සුළු එකිනෙකට නොගැලපෙන දෙබස්වලින් සමන්විත වූ අවස්ථා චිත්‍රපටයේ කේන්ද්‍රගත චරිත ද්විත්වයෙහි ජීවිතවල විසීරීගිය ස්වභාවය සංකේතාත්මකව දක්වයි. මෙය නිර්මාණශීලී රූප සැකැස්මකින් සමන්විත වූවකි. සරල වූ කථාව තුළ වැඩි අවධානය යොමු කොට ඇත්තේ චරිතවල මානසිකත්වයන් ගෙනහැර පෑමට බව පෙනේ. ආලෝකය පාලනය මගින් රූපවලට එකතු කරන්නේ මනා ගැඹුරක් සහ අර්ථයකි.



'අහසින් වැටේ' විමුක්ති ජයසුන්දර විසින් උළෙලට ඉදිරිපත් කළ ඔහුගේ නැවුම් කෘතියයි. සිද්ධියෙන් සිද්ධිය එකිනෙක බැදෙමින් ගලා යන රීතියකට අනුව සිදුවීම් පෙළ ගස්වා නැති මෙය ඍජුව ඉදිරිපත් කරන කතාවකට වඩා රූපකාත්මතව සහ සංකේතාත්මකව අර්ථයන් ගොඩනැංවීමට ගත් උත්සාහයකි. සිද්ධීන්හි එකිනෙක ඉඳුරා සම්බන්ධ නොවන අවස්ථා කෘතියේ අර්ථයන්ගේ සීමා විනාශ කොට දමයි. දුර රූපය සහ දිගු කාලයක් පුරා රඳවා ගන්නා රූප සැකස්ම එයටම අනන්‍ය වූ රටාවක් නිර්මාණය කොටගෙන තිබිණි. ඓතිහාසික කතාවක් වර්තමානය සමඟ ඈඳා ගනිමින් කරන නිර්මාණශීලී ආඛ්‍යාන පිරිද්දුම ප්‍රබන්ධ කතා කලාවේ එන පුරාණෝක්ති යථාර්ථවාදය සිහි ගන්වයි.



තිසර ඉඹුලාන නම් නවක අධ්‍යක්ෂකවරයා ඉදිරිපත් කළ 'නිනෝ ලයිව්'(Nino live) ප්‍රේක්ෂක ප්‍රසාදය සුවිශේෂී අයුරින් ඇද ගන්නට සමත් විය. එය සරල හාස්‍යයේ සිට ගැඹුරු සමාජ යථාර්ථයක් ග්‍රහණය කර ගැනීම දක්වා ගමනක යෙදේ. වර්තමාන පුද්ගල ජීවිතය රූපවාහිනිය බවට ඌණනය වී ඇති බව අර්ථ ගන්වමින් ඉදිරිපත්වන කතාව තුළ ලාංකේය තාරුණ්‍යයෙන් පෙත්තක් ද සරල හාස්‍යයේ සිට ගැඹුරු උපහාසයද දක්වාද දිවෙන මනා ලෙස ගැලපූ වෘතාන්ත සිනමා පටයකට උචිත වූ ආඛ්‍යානයක් සහිත වූවකි. රූප සහ සිද්ධි පෙළගැස්ම, රංගනය සහ චරිත නිරූපණය සහ සංවිධානය තුළ වූයේ මනා සංවිධානාත්මක හා දියුණු බවකි. හීන වෙමින් යන ප්‍රේක්ෂකාගාරය මෙන්ම කලාවේ එක් අරමුණක් වන සමාජ සවිඥාණික බව ද වර්ධනය පිණිස දායක වීමට වැඩි හැකියාවක් ඇති සිනමා පටයක් ලෙස එය අරභයා අනාවැකි පළ කළ හැකිය.

චිත්‍රපට ප්‍රදර්ශනයට අමතරව දේශන, වැඩමුළු සහ සාකච්ඡා ආදියෙන්ද උළෙල සමන්විත විය. චිත්‍රපට ඉදිරිපත් කළ දේශීය විදේශීය අධ්‍යක්ෂකවරුන්ගේ සහභාගිත්වයද ලැබූ මෙම වැඩසටහන් උළෙලේ වටිනාකම තවත් ඉහළට රැගෙන ඒමට සමත් විය. සිනමා කලාව පිළිබඳ ප්‍රමාණවත් අවධානයක සහ උණුසුම් කතිකාවක අවශ්‍යතාව මතුව ඇති මෙකල ස්වාධීන සම්පූර්ණයෙන්ම ස්වේච්ඡා කණ්ඩායමක් ලෙස එක්වී උළෙල සංවිධානය කළ දේශීය විදේශීය තරුණ පිරිසට අප බෙහෙවින් කෘතඥ වීම වටී.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Kandy International Film Festival, Sri Lanka
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
Samuel Holt මෙහෙම කියනවා :
Thanks for the write up and support. We are planning for 2012 already!

කිවුව වෙලාව- 2011-09-01 13:06:22
Vikum Jithendra මෙහෙම කියනවා :
Me Ethama Vatina Wadak. Namuth Purva Pracharaya Madi. A Nisa Mekata Sahabageewenna Avasthawa Nolabunu, Pasuthawiliwena Aya Innawa. Mamath Athuluwa.

කිවුව වෙලාව- 2011-08-31 04:51:35
nayomi මෙහෙම කියනවා :
කවුරු කලත් සිනමා උලෙලක් කියන්නෙ උසස් රසිකත්වයක් ඈතිකලහෑකි එවෑනි අය රෑස්වන තෑනක්,හොදම දේ ලOකාවෙ නූතන සිනමාවක් ගෑන සිහින දකින එ සිහින නෙලන අලුත් පරම්පරාවක් ඉන්න බව මේ රටේ රසිකයො දෑන ගෑනීමත්,ඒ පිළිබද බලපොරොත්තු දල්වා ගෑනීමත්ය.නෑත්නම් ඉතින් දිග........ටම වෙන්නෙ ඔය ආණ්ඩුවලට කඩේ යන හෙන්චයියලගෙ පරණ වුණු වසුරු කාලා කාලා සිනමා රසිකයන්ට මොලේ අමාරුව හදා ගන්නයි.

කිවුව වෙලාව- 2011-08-30 20:36:30
Damith මෙහෙම කියනවා :
නියම වැඩක්

කිවුව වෙලාව- 2011-08-29 01:02:34
Sarath මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-08-28 16:33:50
wasantha මෙහෙම කියනවා :
sathutui

කිවුව වෙලාව- 2011-08-28 11:44:17
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
බී.ජී.එම්. ජනප‍්‍රියගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
ගී ගැයූ කුරුල්ලන් ගැන ලියූ 'ලී'
කතන්දර
ටුවරිස් හෝටලය
පොත්
ව්‍යවච්ඡේදකයා - ස්ත්‍රී සිරුර ඔස්සේ දෘෂ්ටිවාද ව්‍යවච්ඡේදනය
වෙසෙස්
චීන තෙල් සමාගම්වල පිපාසයට බිලිවන ඇමසන් උරුමය
කවි
ගුරු විභාගය
තවත් Cine බූන්දි
අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට
රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"
ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්
Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!
ලෙස්ටර්- සිනමා අඹරේ මැකී ගිය රිදී රේඛාව
BoondiLets
රෙනේ මැග්‍රිට් කියයි.
ජීවිතය මොනවා හෝ කරන්නැයි මට බලකරයි; ඉතින් මම චිත්‍ර අඳින්නෙමි!
What's New | අලුතෙන්ම
කවි| ආනන්ද

31-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) මාලා කරුවෙකු සේ මල් සොයා යන
සසර සැරි ගමනක ඉම
අතහැරීම ම නිවන කියන උතුමෙකු
අත නෑර අල්ල ගති ආනන්ද

මල,පැහැය,සුවඳ, ඈ... [More]
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook