Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
Cine බූන්දි
රාවන් | Raavan
බූන්දි, 21:33:20
රාවන් චිත්‍රපටයේ දී රාම සීතා පුරාවෘත්තය තුළට සමකාලීන ඉන්දියානු සමාජය පිළිබඳ තම අලුත් වෘත්තාන්තය ගොනු කරන මනිරත්නම් බොලිවුඩයේ ධනෝපායන සිනමා තාරකා පමණක් නොව සමාජ යුක්තිය පිළිබඳ උණුසුම් දේශපාලන කතිකාව ද සිනමා කර්මාන්තය තුළ ආයෝජනය කරයි. තේමාවේ සහ කතිකාවේ බැරෑරුම් භාවය නිසා ද නළු නිළි දෙපළේ කැරිස්මාව නිසා ද මේ සියල්ලටම-

වඩා මනිරත්නම් ගේ කෘතහස්ත සිනමා භාවිතය නිසා ද රාවන් චිත්‍රපටිය බොලිවුඩ් සිනමාවට මහා සිනමාවක වෙස් මුහුණක් ලබා දෙයි. එය වාණිජ සිනමාවට මහා සිනමාවේ මතුපිට හැඩරුව තුළ සැඟවීමක් මේ අනුව මහා සිනමාව හා කලාත්මක සිනමාව පිළිබඳ චින්තනය ද බොලිවුඩ් කර්මාන්තය තුළම ආයෝජනය වෙයි.

එබැවින් මනිරත්නම්ගේ රාවන් චිත්‍රපටිය ආයෝජන තල කිහිපයකින් සමන්විත වී තිබෙන සංකීර්ණ ආයෝජනමය වියමනකි. මේ බහු වියමන මෙන්ම උපාය මාර්ගික කලාත්මක භාවය හා උපකරණීය කලාත්මකභාවය ද මනෝ විශ්ලේෂණීය කියවීමක් මඟින් පොදු ජන ප්‍රේක්ෂක මනසට ආකර්ෂණය කරවයි. එය ලෝක ව්‍යාප්ත විනෝද කර්මාන්තයේ ප්‍රධාන ආයෝජන කලාපයක් ලෙස සැලකෙන බොලිවුඩය මගින් ප්‍රේක්ෂකයා වෙත වීසි කරනු ලබන සිනමාත්මක තොණ්ඩුවකි.

බීරා නම් වූ වනගත මැර නායකයා විසින් ප්‍රතාප් ෂර්මා නමැති පොලිස් අධිකාරිවරයාගේ රූමත් බිරිඳ වන රාගිනී පැහැර ගෙන යයි. එය පුරාවෘත්තය තුළ රාවණා විසින් රාමාගේ සීතා පැහැර ගෙන යාමේ සමකාලීන වෘත්තාන්තයයි. බීරා වනගත ගැමි වීරයෙකි. ඉන්දියානු රොබින් හුඩ් චරිතයකි.

රාගිනී පැහැරගෙන යාමට හේතුව වන්නේ බීරාගේ සොහොයුරියට පොලීසිය මඟින් සිදු කරන ලද අසාධාරණයකි. ඇගේ විවාහ උත්සවය අවස්ථාවේ දී කඩා පනින ප්‍රතාප් ෂර්මා පිස්තෝලයකින් බීරාට වෙඩි තබා තුවාල කරයි. බීරා පලා යන නමුත් ඔහුගේ සොහොයුරිය පොලිස් අත්අඩංගුවට පත් වී දූෂණයට ලක් වෙයි. ඇය ළිඳකට පැන දිවි නසා ගනියි.



පළිගැනීමක් ලෙස රාගිනී පැහැර ගෙන යන නමුත් බීරා ඇයට අතවරයක් නොකරයි. ඒ වෙනුවට නීතියේ සාධාරණකම සහ නීතිය ක්‍රියාත්මක කරන්නන්ගේ සාධාරණ කම ප්‍රශ්න කරයි. පසුව අන්‍යොන්‍ය එකඟත්වයක් මත රාගිනී නිදහස් වී පොලිස් අධිකාරී ප්‍රතාප් ෂර්මා වෙත පැමිණෙයි. එනමුත් ඔහු ඇගේ පතිවෘත්තාව පිළිබඳ ප්‍රශ්නයක් මතු කරමින් උපායශීලී ලෙස ඇය බීරාගේ වන ගහන වෙත ආපසු හරවා යවයි. ඇය සහ බීරා වාදාභිමුඛ වන අවස්ථාවේ දී ඇගේ විරුද්ධත්වය නොතකා ඔහු බීරාට වෙඩි තබා මරා දමයි. බිරිඳ පිළිබඳ සැකය, ඇගේ හෘද සාක්ෂිය නොසලකා හැරීම සහ නීතියේ හෙජමොනිය චිත්‍රපටියේ භෂ්මාවශේෂ ලෙස ඉතුරු වේ. ඒ භෂ්මාවශේෂ රැගෙන ප්‍රේක්ෂකයන් එකිනෙකා තම තමන්ගේ කුඩා අධ්‍යාත්මික බිම්කඩවල් තුළ හෘද සාක්ෂියේ සොහොන් කොත් ගොඩනඟා ගත යුතුය. මේ රාවන් චිත්‍රපටියේ කලාත්මක සදාචාරයයි.

මේ චිත්‍රපටිය නරඹන ප්‍රේක්ෂකයා ආකර්ෂණය කර ගන්නා කාන්දම පවතින්නේ රාගිනී තුළ බීරා කෙරෙහි ඇති රහසිගත ආලයෙහි විනා අනෙකක නොවේ. එය අප්‍රකාශිත ආලයකි. පළ කළ නොහැකි ආලයකි. මුළු මහත් චිත්‍රපටිය උත්සාහ කරන්නේ ප්‍රකාශ කළ නොහැකි ඒ දුරවබෝධ ආලය ප්‍රකාශ කරන්නටය. සැලොලයිඩ් පටිය කැමරාවේ ධාවනය කෙරුණේත්, පසුව සිනමා ශාලාවේ ප්‍රොජෙක්ටරය තුළ ධාවනය කෙරෙන්නේත් ඒ වෙනුවෙනි. එබැවින් එය කලාත්මක සිනමාත්මක සහ සැලොලයිඩ් යථාර්ථයකි.

'කෝට්ලි ලව්' හෙවත් පරමාදර්ශී කුලීන ආලය ගැන සාකච්ඡා කරන ලැකාන් පවසන්නේ ඒ දෘඪමය ආලය ලෙස මතුවන්නේ ලිංගික සබඳතා නොමැති වීම ආවරණය කර ගන්නා වහන්තරාවක් බවයි. මවා ගත් ආදර බාධා සහ තහංචි ලෙස පවතින්නේ නොපවතින සම්බන්ධතාවක් බවයි.

රාවන් චිත්‍රපටිය තුළ නිරූපිත ආලය ද එවැන්නකි. එමඟින් සලකුණු කෙරෙන්නේ රාගිනී සහ බීරා අතර පමණක් නොව රාගිනී සහ ඇගේ නිල සැමි ප්‍රතාප් ෂර්මා අතර ද නොපවතින ආලයකි. සමහර විට එය අභිෂේක් සහ රායි අතර ද නොපවතින ආලයක් විය හැකිය. එය පරමාදර්ශී රාවන් ආලයකි.




මේ ආලය බොහෝ මිල අධික ආලයකි. ඒ ආලය නිපදවන්නට විශාල ධනස්කන්ධයක් වැය කළ යුතු විය. ප්‍රේක්ෂකයෝ තම ටිකට් මුදල් ගෙවා එය නඩත්තු කළ යුතුය. ාගිනී සහ බීරා අතර හෝ රාගිනී සහ ප්‍රතාප් අතර හෝ නොපවතින ආලය තමාගේ බව ප්‍රේක්ෂකයා විශ්වාසය කරන අතර ඔහු එහි ශයනය කරයි. මේ අතෘප්තකර ආලය ප්‍රේක්ෂකයා පිනවයි. ඒ සුරතාන්තමය පිනා යාම සම්බන්ධ වන්නේ අතෘප්තිකර පාරිභෝගිකයා ලෙස කඩ සාප්පු ගානේ යමින්, සුපර් මාර්කට් දෙස බලමින්, රූපවාහිනියට වහ වැටෙමින් ඔහු සැබෑ ලෝකය තුළ ගත කරන කාලකණ්ණි ජීවිතය සමගය. එබැවින් ඔහුගේ සිනමාත්මක නැරඹීම කලාත්මක ක්‍රියාවක් නොව මෙගා පාරිභෝජන ක්‍රියාවකි.

යුක්තිය පිළිබඳ කතිකාවද ඒ සන්දර්භයෙන්ම මතු වී එයි. මනිරත්නම් අයිති වන්නේ මානුෂ්‍යවාදී සහ ගරුත්වයක් සහිත වාණිජ සිනමාවකටය. අද එය රියැලිටි ෂෝ, සෝප් ඔපෙරා ආදිය සහිත ප්‍රචාරකවාදී නිර්ලජ්ජිත හරසුන් කර්මාන්තයක් බවට පෙරළී ඇත. මේ නිසා මනිරත්නම්ට තම කලාව තුළම යුක්තිය පිළිබඳ තේමාව ගොඩනඟන්නට සිදු වී ඇත.

[රාවය| චැප්ලින් කොලම| 2010.11]
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Raavan (2010), Mani Ratnam, Vijay Krishna Acharya, Abhishek Bachchan, Aishwarya Rai, Govinda, Beera Munda, Ragini
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
vindya මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-05-08 12:09:41
Sithumini මෙහෙම කියනවා :
ඉතා අගෙයි.........!!!

කිවුව වෙලාව- 2011-05-08 07:41:06
CC මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-04-24 15:08:47
Harsha A මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-04-21 23:33:45
ක්‍රිශාන් මෙහෙම කියනවා :
වටිනා ලිපයක්!!!

කිවුව වෙලාව- 2011-04-20 23:54:58
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
එරික් ඉලයප්ආරච්චිගෙන් තවත් වියමන්
Cine
ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය
රත්තරං ටික
සොක්‍රටීස්ගේ මරණය
කවි
ෂෙල්ටන් සහ කාන්ති
කවි
මද්‍රි දේවි හෙවත් ගමෙන් උපන් නිළිය
Cine
ජෝ අබේවික්‍රමගේ මුහුණ, වෙස්‌ මුහුණ සහ ප්‍රබන්ධිත මුහුණ
තවත් Cine බූන්දි
අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට
රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"
ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්
Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!
ලෙස්ටර්- සිනමා අඹරේ මැකී ගිය රිදී රේඛාව
BoondiLets
අන්ද්රේ තර්කොව්ස්කි කියයි.
අධ්‍යක්ෂකවරයාගේ කර්තව්‍යය වන්නේ ජීවිතය ප්‍රතිනිර්මාණය කිරීමයි. එහි චලනයන්, ප්‍රතිෂේදයන්, ගතිකයන්, සංඝට්ටනයන් ප්‍රතිනිර්මාණය කිරීමයි. ඔහුගේ යුතුකම වන්නේ ඔහු අනුදක්නා සත්‍යයේ ලේශ මාත්‍රයක් වුව; එකී සත්‍යය කිසිවෙකු... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කවි| ආනන්ද

31-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) මාලා කරුවෙකු සේ මල් සොයා යන
සසර සැරි ගමනක ඉම
අතහැරීම ම නිවන කියන උතුමෙකු
අත නෑර අල්ල ගති ආනන්ද

මල,පැහැය,සුවඳ, ඈ... [More]
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook