Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
Cine බූන්දි
36, Chowringhee Lane| 36, චෞරිංගි මාවත
බූන්දි, 01:53:28
අංක තිස්හය, චෞරිංගී මාවත වූ කලී කල්කටා නගරයේ ලිපිනයකි. එහි වාසය කරන්නේ මහලු අවිවාහක ඉංග්‍රීසි සාහිත්‍ය ගුරුවරියකි. විලියම් ශේක්ෂ්පියර් ඇයගේ විෂයයි. එංගලන්ත ඉන්දියානු කාන්තාවක වන ඇය ඉන්දියාවේ ඉංග්‍රීසි පාලනයේ නෂ්ටාවශේෂයකි. එක් නත්තලකින් ඇරඹෙන චිත්‍රපටිය ඊළඟ නත්තලින් අවසන් වේ. නත්තල් දෙකක් අතර කාලය තුළ දී බ්‍රිටිෂ් රාජ් නමින් එවකට ප්‍රකටව තිබුණු බ්‍රිතාන්‍ය ඉන්දියාව සහ එහි මුද්‍රාව මැකී නොගිය පශ්චාත් යටත්විජිත ඉන්දියාව පිළිබඳ-

වෘත්තාන්තයක් දිග හැරෙයි. එවැනි සිනමා වියමනක දී සිදු විය යුතු පරිදි චිත්‍රපටියේ භාව මණ්ඩලය සහ රූපසොබාව නිමවනු ලබන්නේ නොස්ටැලිජියාව හෙවත් අතීතකාමය, වේදනාබර අනුස්මරණය, සොහොන් යන නටබුන් අතර සැරිසැරීම, භාෂා ලෝක දෙකක් අතරට මැදිවීම, දරුණු හුදකලාව සහ පැරණි පරමාදර්ශ අහෝසිවීමේ වේදනාව වැනි කාරණාවන් මගිනි.

චිත්‍රපටිය ඇරඹෙන්නේ වයලට් නමැති ශේක්ශ්පියරියානු ගුරුවරියට නන්දිතා නමැති පැරණි ශිෂ්‍යාවක සහ ඇගේ විවාහාපේක්ෂක පෙම්වතා මුණගැසීමෙනි. නන්දිතාගේ පෙම්වතා තරුණ අංකුර ලේඛකයෙකි. ඔහු සමග කල්කටාවේ රවුම් ගසමින් සිටි නන්දිතා තම ගුරුවරියගේ ආරාධනය නිසා ඇගේ නිවසට යයි. නන්දිතා පෙම්වතාගේ ලේඛන කටයුතුවලට උදව් කිරීමේ කැමැත්ත නිසා ගුරුවරිය ඔවුන් තම නිවසේ නවත්වා ගන්නීය. ඇය නැති අතරේ ඒ තරුණ යුවළ එම නිවස තම තානායම කර ගනිති. ගුරුවරිය ඔවුන්ගේ අනඟ රැඟුම් දැක ගන්නා නමුත් ඔවුන්ගේ ඇසුර දිගටම අපේක්ෂා කරන්නට තරම් මානුෂික වන්නීය. පසුව තරුණ ජෝඩුව විවාහ වී ඔවුන්ගේ නිවසක පදිංචියට යති. ගුරුවරිය නැවත හුදකලාවේ ගිලෙයි. චිත්‍රපටිය අවසන් වන්නේ ඇයට ඇරයුම් නොලැබුණු නත්තල් සාදයකිනි.



මෙය අපර්ණා සෙන්ගේ ප්‍රථම චිත්‍රපටිය වන අතර එය නිෂ්පාදනය කරනු ලැබුවේ ප්‍රකට හින්දි නළුවකු වූ ශෂී කපූර් විසිනි. ඔහුගේ බ්‍රිතාන්‍ය ජාතික බිරිඳ වන ජෙනීෆර් කෙන්ඩෝල් ගුරුවරිය ලෙස රඟපෑ අතර කපූර් - ජෙනිෆර් විවාහය බ්‍රිතාන්‍ය - ඉන්දියානු සබඳතාවල නොමැකෙන සිහිවටනයකි. එය පෙර පර දෙදිග කලා පෞරුෂයන්ගේ හමුවීමකි. සැමියා ජනප්‍රිය හින්දි සිනමා තාරකාවකි. බිරිඳ ඉන්දියාව පුරා සංචාරය කළ ශේක්ශ්පියරියානු නාට්‍ය කණ්ඩායමක ප්‍රධානියා වූවා ය. පිළිකා රෝගය නිසා ඇය 1924 දී මිය ගියාය.

මේ චිත්‍රපටියේ කාලානුක්‍රමය අතීතාවර්ජන නිසා විටින් විට ආපසු හැරෙන අතර සිනමා වෘත්තාන්තයේ විසම කාල හෙවත් ඩයක්‍රොනික ගමන විටින් විට නතර වී සමකාලීන හෙවත් සින්ක්‍රොනික ලක්ෂයක භ්‍රමණය වේ. එවිට සාහිත්‍ය ගුරුවරිය කාලය ගලායාමේ වේදනාව තම අනුස්මරණයෙන් ජය ගනියි. එබැවින් මේ චිත්‍රපටය කාලයේ වේදනාව ජය ගන්නා අකාලිකත්වයේ ෆැන්ටසියකි. ඇගේ වේදනාව කාලයේ ගමන නිසා ජනිත වූවකි.


අපර්ණා සෙන්

ඉන්දියාවේ බ්‍රිතාන්‍ය පාලනය කාලය විසින් අවසන් කර තිබේ. ඉන්දියාව තුළ බ්‍රිතාන්‍ය පාලනය ඇද වැටුණු බව මහලු නිවාසයක සිටින ඇගේ ඥාති සහෝදරයා නොදකියි. විදේශික ඡන්මයක් ඇතත් ඇයද ඉන්දියානු පුරවැසියෙක් ඉන්දියාව විසින් ඇය ස්වදේශික කරනු ලැබ තිබේ. ඉංග්‍රීසි ඡන්මය ඊට බාධාවක් වී නැත. එංගලන්තය හෝ ඔස්ට්‍රේලියාව හෝ ඇයට විදේශ රටවල්ය. එවැනි රටක පදිංචියට ගියත් ඇයට ඩයස්පෝරක යථාර්ථයෙන් ගැළවෙන්නට නොහැකිය. ඉන්දියානු පදිංචිය අත්නොහරින ඇය ඒ තුළ හුදකලාව ජීවත්වීමේ විකල්පය තෝරා ගෙන ඇත. ඇය ඉන්දියාවේ පදිංචියට පැමිණි ශේක්ෂ්පියර් හෝ වර්ඩ්ස්වත් වන අතර ඉන්දියාවේ කාලිදාස සහ තාගෝර් ඇයට ඥාතීහු වෙති.



'ඉන්දියාවෙන් පිටවෙනු' යන සටන්පාඨය යටතේ ඉන්දියාව තුළ බ්‍රිතාන්‍ය පාලනය අවසන් කර දමා අවසාන ප්‍රතිරාජයා වූ මවුන්ට්බැටන් සාමිවරයා ද පිටත් කර යැවූ ඉන්දියාව ඇය නවතා ගෙන සිටින්නේ මන්ද? සෑම රටකටම සෑම ජාතියකටම සෑම භාෂාවකටම ලෝක මට්ටමේ දී සංසරණය වීමට හැකි විදේශික සමයක් තිබේ. විදේශිකයන් සමග වෙසෙන්නට විදේශ භාෂා සමග කටයුතු කරන්නට, ලෝක ප්‍රජාවක සාමාජිකයෝ වන්නට හැකි වන්නේ නම් විදේශිකභාවය නිසා ය. 36, චෞරිංගි මාවත, කල්කටාව, ඉන්දියාව යන ලිපිනයේ වයලට් මෙනවිය පදිංචිවීම ඉන්දියාවට ගැටලුවක් නොවන්නේ මේ නිසා ය. අපර්ණා සෙන්ගේ මේ අවුරුදු දුක්බර චිත්‍රපටිය මහජන සංස්කෘතික පරමණ්ඩලය තුළ බහුත්වය සහ සුසංවාදය ඉල්ලා සිටීම සඳහා තනා තිබේ.

[රාවය| චැප්ලින් කොලම| 2011.02.13]
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
එරික් ඉලයප්ආරච්චිගෙන් තවත් වියමන්
Cine
ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය
රත්තරං ටික
සොක්‍රටීස්ගේ මරණය
කවි
ෂෙල්ටන් සහ කාන්ති
කවි
මද්‍රි දේවි හෙවත් ගමෙන් උපන් නිළිය
Cine
ජෝ අබේවික්‍රමගේ මුහුණ, වෙස්‌ මුහුණ සහ ප්‍රබන්ධිත මුහුණ
තවත් Cine බූන්දි
අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට
රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"
ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්
Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!
ලෙස්ටර්- සිනමා අඹරේ මැකී ගිය රිදී රේඛාව
BoondiLets
දාරියෝ ෆෝ ලියයි.
පවතින පාලනය, ඉවසන් ඉන්න බැරි තරමට ජඩ, දූෂිත, මර්දනකාරී එකක් උනහම ජනතාව ජීවිත පරදුවට තියල හරි ඒක පෙරලලා දානවා. ඊට පස්සෙ අලුත් පාලකයෝ විසින් හිටපු... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කවි| ආනන්ද

31-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) මාලා කරුවෙකු සේ මල් සොයා යන
සසර සැරි ගමනක ඉම
අතහැරීම ම නිවන කියන උතුමෙකු
අත නෑර අල්ල ගති ආනන්ද

මල,පැහැය,සුවඳ, ඈ... [More]
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook