Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
සිංහල ජනප්‍රිය සංගීතයේ බැස නොගිය සුපිරි තරුව| එච්.ආර්.ජෝතිපාල
බූන්දි, 03:25:25
හෙට්ටිආරච්චිගේ රෙජිනෝල්ඩ් ජෝතිපාල හෙවත් එච්.ආර්.ජෝතිපාල නම් ගායකයා මිය ගොස් දශක දෙකක් ද ඉකුත්ව ගොස් ඇත. ඔහු නමින් වූ අනුස්මරණ පදනමේ මූලිකයා වූ ටී.එම්.සංඝදා‍ස ද නොබෝදා මිය ගියේය. එසේ වූ තතු සහිත මොහොතක ඔහු ගැන සංවාදයකට පොටක් පාදන්නට උත්සාහ කරනුයේ ජෝතිපාලයන් "ඔජ වැඩීමට" (මහාචාර්ය සුචරිත ගම්ලත් මහතා පැවසූ පරිදි) නොවේ. කුමක් හෙයින්ද යත් තවදුරටත් ලාංකීය සංගීතය වෙත ජෝතිපාලයන් විසින් කරනු ලබන බලපෑම නිසාය. ඔහු ඔසවා තැබීමට හෝ හෙළා දැකීමට අවැසිතාවක් නැත.

නමුදු මේ මොහොතේත් ලංකාවේ විකාශය වන සකළවිධ එෆ්.එම්. නාලිකාවන් අඩුම තරමේ පැයකට වරක් ඔහුගේ ගීතයක් ප්‍රචාරය කරනු දකිත හැකිය. සියල් සුපිරි තරු අභිෂේකයන් හි ඔහුගේ ගීත බොහෝ සෙයින් ගයනු ලැබේ. සිනමා තරු රාත්‍රීන් හි ද ඔහු ගැයූ ගීතම සරණ යනු දක්නා ලැබේ. ඔහු ජීවත්ව සිටිය දී පීචං කුලකයට (ජනතාව විසින් නොවේ) අයත් කරනු ලැබ සිටි ගායකයෙකි. නමුත් ප්‍රබුද්ධ නාමධාරී ගායකයින් අබිබවා තවමත් තම ගීතම ගුවනට මුසු කරන මේ මළගිය ගායකයා වේදිකාවෙන් බැස නොගොස් ඇත්තේ මන්ද?

නොවැදගත් සංවාදයකැයි යමෙකුට අවැසි නම් මෙය බැහැර කළ හැකි වුවද මෙහි කතිකාවකට භාජනය කළ යුත්තකැයි හැ‍‍‍ගෙයි. බොහෝ ප්‍රබුද්ධ යැයි සම්මත ගායකයින්ගේ චරිතාපදානයක් වත් (එවැනි අගය කිරීම් කළ යුතු විශිෂ්ඨයන් කීප දෙනෙක්ම ඇති බව මේ ලියුම් කරුගේ විශ්වාසයයි.) ලියැවී නැති තතු සහිත මොහොතක ජෝතිපාලයන් ගැන කවි සංග්‍රහයක් පළ කරනු ලැබුවේ කිවියර පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු මහතා විසිනි.

අනෙක් අතට බොහෝ දෙනා දන්නා පරිදි ජෝතිපාල යනු ආර්.ප්‍රේමදාස ජනාධිපතිවරයාගේ සමීප හිතවතෙකි. මිය යන්නට පැය කීපයකට පෙරත් ගී ගැයුවේ ගම් උදා වේදිකාවකය. නමුත් ජ.වි.පෙ ප්‍රධාන ලේකම් ටිල්වින් සිල්වා මහතා වරක් සංවාදයක දී පැවසුවේ සිය ප්‍රියතම ගායකයා එච්.ආර්. ‍ජෝතිපාල බවයි. (මෙය වැරදි නම් නිවැරදි කිරීමකට යටත් ය.) කවර නම් වෙනසක්ද?

මෙසේ ජෝතිපාලයන් තවදුරටත් බැස නොගිය සුපිරි තරුවක් වී ඇත්තේ ඇයි? පුළුල් සංවාදයකට ඉඩ තබා යම් කරුණු කීපයක් සඳහන් කිරීමට රිසියෙමි.

01. මධුර මනෝහර උත්තර භාරතීය හින්දි ගී තනුවලට නිමැවූ ගී ගැයීම.

එකළ බොහෝ සෙයින් ජනප්‍රසාදයට පත් මධුර හින්දි ගීත සියල්ලටම පාහේ සිංහල පද යොදා නිර්මාණය කෙරුණු ගීත ඔහු ගායනා ක‍ළේය. එකී තනුවල ඇති මධුර බව මේ ගී ජනප්‍රිය වීමට හේතු වූවා විය හැකිය.

02. පද වැලේ ඇති සුනම්‍ය බව සහ සාහිත්‍යයික ගුණය.

එකල මෙකී ගීත වලට පද යෙදුවෝ මනා සාහිත්‍ය දැනුමක් තිබූ කරුණාරත්න අබේසේකර වැන්නෝය. ( ඔහුගේ ගීත වල නිසරු, ශුෂ්ක බොළඳ පද නොතිබූ බවක් ඉන් අදහස් නොවේ.) රස සුන් බවටම වැටෙතැයි කියන ගම්වැසි පදනරුත් පවා සාහිත්‍යයික පද සමග යොදා නිමැවූ ගී බොහෝ ගණනකි. "අතීත දිවියේ අනන්ත අඳුරේ විඩාව නිමවේ....," වැනි ගී පද ද කොළඹ යුගයේ කවීන්ගේ පද වලට සමාන "සමන් මල් පියල්ලේ ස‍දේ රැස් කැරැල්ලේ - මීදුම් වළාවන් එක්වී සංඟීත රාවෙන් මත්වී මගේ රංගනියේ..." ආදිය ද උදාහරණයෝය.‍ ය‍ශොදරා වත වන් පුරාණ ජන කවියක පද බහාලූ ( සමහර විට ගෙඩි පිටින් ) "උන්මාදනියේ වෙන් වී යන පිටු පාලා..." වැනි ගීත ඒ අතරින් සුවිශේෂය.

03. අතීත කාමය - Nostalagia

මිනිසුන් තුල ඇති අතීතයට ඇති ආශාව හෙවත් ලොල් වඩන බව මේ ගී තුලින් සපුරා ගැනීමට හැකිවීම තවත් එක් හේතුවක් ලෙස දැක්විය හැකිය. ඔහුගේ ගීත ශ්‍රවණය කළ විට එබඳු ගී බොහෝ ගණනක් තිබෙනු දැක්ක හැකිය. අනෙක් අතට එකල නිර්මාණය වූ ගීත වල අත්දැකීම් කොහොමත් අතීතයට අයත් බැවින් ඒ ගීත ශ්‍රවණය කිරීමම අතීත කාමයකි.

04. සුවිශේෂී වූ හඬ පෞර්ෂය.

එච්.ආර්. ජෝතිපාලයන් ගේ ගීත වල ජනප්‍රිය වීමේ ප්‍රබලතම සාධකය ලෙස ගිණිය හැක්කේ මේ ප්‍රබල හඬ පෞර්ෂයයි. ගාමිණී ෆොන්සේකාගේ සිට විජය හරහා නව පරපුරේ නළුවන් දක්වා චිත්‍රපට පසුබිම් ගායනයට යොදා ගන්නා හඬක් ඔහු සතුවිය. එය අංගසම්පූර්ණ පුරුෂ ස්වරයකි. ඒ අතින් නම් ඔහුට අලගු තබන්නටවත් කිසිවකුටත් නොහැකිය. ඒ බව ලාංකීය මහා සංගීතවේදියා කේමදාසයන් පවා වරක් පැවසුවේය. 'දුලීකා' සිනමා පටයේ කේමදාස - ජෝතිපාල විරල සුසංයෝගයක් දැක්ක හැකිය.

එච්.ආර්. ජෝතිපාලයන් පිළිබඳව ජන ප්‍රවාදයන් ‍බොහෝ කොට සඳහන් ව ඇති නමුදු ඒවා වුවමනාවෙන් මගහැර ගොස් සංවාදයකට බඳුන් කළ හැකි කරුණු ප්‍රමාණයක් සටහන් කළෙමි. ඔහුගේ ගී ජනප්‍රිය වීමට හේතුව මේ එකක් වත් නොව අද බිහිවන බාල බොළඳ ගීතම පමණක් යැයි කියා වුවද තර්ක කළ හැකිය. කෙසේ හෝ යම් සංවාදයකට මෙය විවෘතය.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- H.R. Jothipala, Sri Lankan Singer, Sinhala Songs, Sinhala Film Songs
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
අන්ජු මෙහෙම කියනවා :
අදටත් නිරන්තරයෙන් ඇසෙනෙත් ජොතිගෙ ගී.තමන්ගේ රසවින්දනය පටහැනිවු පමනින් අනුනට ගැරහීම තමන්ගේ කුහක කම එළිදැක්වීමකි.කරැ අයියා ඔහුගේම නිර්මාණ ජොතිට දෙන්න නිහතමානී උනත් කුහකයින්ට දරාගන්න බැරි උනා.
එදත් අදත් එහෙමයි......


කිවුව වෙලාව- 2011-06-30 03:54:27
සහුර්දයා මෙහෙම කියනවා :
05. බඩු කාරයෙක් ලෙස ප්‍රසිද්ධ වීම*
(*ජෝතිපාලයන්ට අපහාසයක් ලෙස නොගන්න. ශ්‍රී ලංකා සමාජයේ ඇති යතාර්ථයක් හඳුනා ගැනීමකි )


කිවුව වෙලාව- 2011-01-23 12:08:40
JAGATH WICKRAMARACHCHI මෙහෙම කියනවා :
GAMINI. VIJAYA. JHOTHI. KIYANNE JATHIKA TRIKONAYAK

කිවුව වෙලාව- 2011-01-18 07:53:08
dulip මෙහෙම කියනවා :
අහෝ බූන්දිය, බොම්බයි- මොටයි පිඩක් වූ ඛේදය???


කිවුව වෙලාව- 2011-01-13 01:40:23
@සහුර්දයා මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-01-07 03:59:41
සහුර්දයා මෙහෙම කියනවා :
කරු අයියගෙ මරු සාහිත්‍ය යෙදුම්..
ඔබමය ජීවය - මිහිරිය දෙසවන!!!


කිවුව වෙලාව- 2011-01-05 21:59:12
fan මෙහෙම කියනවා :
@නොකළවිදානෙ
මොනවෑයි බO ඒ රූස්ස ගස්?


කිවුව වෙලාව- 2011-01-05 20:20:25
නොකළවිදානෙ මෙහෙම කියනවා :
ඔහු ගැයූ ගී ප්‍රමාණයෙන් මා කැමති 0.01%ක් පමණය. ඉදින් වනාන්තරයක් වවා ඉතිරි වූ රූස්ස ගස් ලොකු බව හැමෝම දකින දෙයකි.

කිවුව වෙලාව- 2011-01-05 09:33:33
Janaka මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-01-05 03:52:47
fan මෙහෙම කියනවා :
ජෝතිගෙ සුපර් හිට් සේරම හින්දි කොපි.. හැබැයි හෙනම රහයි.

කිවුව වෙලාව- 2011-01-04 04:18:34
sujeewa මෙහෙම කියනවා :
මට අනුව නම් අංක හතර අති ප්‍රබල සාධකයක්. අනික තමයි, ජෝති ගෙ සින්දුත් එක්ක චිත්‍රපටිත් පෙන්නුවනෙ. ඒ චිත්‍රපටිත් සින්දු තරම් ම ප්‍රසිද්ධයි. අමරණීයයි [උසස් යැයි හෝ නැති යැයි නො කියමි]. ඒ කාලේ බලපු අය විතරක් නොවේ අද වුණත් ටී වී එකේ ගියොත් බලන්නෙ පෝළිමේ.

ඒ සහසම්බන්ධයත් බලපාන්න ඇති.


කිවුව වෙලාව- 2011-01-04 04:16:02
ලොව්තුරු මෙහෙම කියනවා :
ලොව්තුරු මෑක්සා.. he is the real super star..

කිවුව වෙලාව- 2011-01-04 04:15:33
j a r r මෙහෙම කියනවා :
real superstar

කිවුව වෙලාව- 2011-01-04 03:56:41
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සඳුන් ප්‍රියංකර විතානගේගෙන් තවත් වියමන්
පොත්
පරාගේ "ක්ලැරා" සිරා ද?
පොත්
කලාව සහ කතිකාව- නූතන කලා සංස්කෘතික දෘෂ්ටිවාදී කතිකාව කෙරෙහි අකුටිල මැදිහත්වීමක්
පොත්
'කියන්නට හදන විදිහ' විසින් 'කියන්නට හදන දෙය' යටපත් කළ 'මගේ ආද‍රණීය යක්ෂණී'
පොත්
වීරයන් අවැසි සමයක - මරියා සිලොනිකා වස්තුව
පොත්
කියනු මැන දිවි අරුත- ගුණදාස අමරසේකර
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ජෝතිපාල ලංකාවේ ජනප්‍රිය ම ගායකයා වීමේ දේශපාලන ආර්ථීකය
බොබ් මාලි- මියැසි අරගලයක පිය සටහන් (වීඩියෝව)
ඇය හෙවත් මැඩෝනා!
දීපාල්- ගැලරියට ඇහුණේ නැති ගැලරියේ ගායකයා
පාට පාට බොලිවුඩ් හීන වලට වෙඩි තියන මහපාරේ ගායකයෝ
BoondiLets
ජෝන් ලෙනන් කියයි.
අපේ සමාජය යනු උන්මත්තක මිනිසුන් රැළක් විසින් උන්මත්තක අරමුණු කරා රැගෙන යනු ලබන්නකි. මට සිතෙන්නේ අපව වියරු වූවන් පිරිසක් විසින් වියරු අවසානයක් කරා රැගෙන යමින්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කවි| ආනන්ද

31-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) මාලා කරුවෙකු සේ මල් සොයා යන
සසර සැරි ගමනක ඉම
අතහැරීම ම නිවන කියන උතුමෙකු
අත නෑර අල්ල ගති ආනන්ද

මල,පැහැය,සුවඳ, ඈ... [More]
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook