Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
ළමයින් විකුණාගෙන කන කාලකන්ණින්ගේ දේශය
බූන්දි, 21:49:22
ඉකුත් මැතිවරණ සමයේ, ජනතාවට සුභ අනාගතයක් සහතික කරනු වස් කොළඹ පුරා අටවා තිබූ ප්‍රචාරක පුවරු වලින් බොහොමයක දරුවන්ගේ සමීප රූප යොදා තිබුණා ඔබට මතකද? මේ වන විටත් එකී අනාගත ශුභාරංචිය දරුවන්ගේ ද උන්ගේ මහ එවුන්ගේ ද දෙපා මුල පුපුරා ඇද හැලී අවසානය. සකලවිධ ශුභාරංචිකරුවන් විසින් සිරිත් පරිදි ලකේට අන්දවන ලද මහ (මුන්ට ලැබුණු ''මහ'' ලොකු බම්බුවක් නැත!) ජනතාව, පිට පිටම ගුවනට විදින බඩු මිල රොකට් දෙස එම්ප්ටි පොකට් බිලියඩ් ගසමින් බලා සිටිති. මේ සරා සොඳුරු ළමාරක්ෂකයෝ, දරුවන්ගේ ඊනියා සුභ අනාගතයේ පීත්ත පටිය කැපීම සඳහා කිරි පිටි පැකට්ටුවට කෙළ වූහ! වැඩි වූ කිරිපිටි ලබා ගනු පිණිස දෙදහස් පන්සීයේ කැරට් කුණ පාත්තරයට වැටෙන තුරු කතිරය ගැසූ ඇඟිලි වල නියපොතු කන ළමයින්ගේ මහ එවුන්ට, දෙදහස් පන්සීයක් වෙනුවට මාරාන්තික උපවාසයක් ප්‍රදානය කළහ!

කසිප්පු කොමඩියක් වූ මාරාන්තික උපවාසය මගින් දින දෙකතුනක් සඳහා ජනතාවට සිනහා වායුව නොමිලේ සප්ලයි කළ අතර, මා විසින් මේ ලිපියට යොදන ලද සැර හෙඩිම ඔප්පු කිරීම සඳහා ආසන්න උදාහරණයක් ද සප්ලයි කරන්නට යෙදිණ.

එක්කෝ උපවාස පිටපත ලියද්දීම සැලසුම් කරන ලද හෝ පසුව වේදිකා ගත වූ එසැණ රංගනයක් ලෙස හෝ ප්‍රධාන නළුවාගේ දරුවා වේදිකාවට නැගුණු අතර එකී දර්ශනය පුවත් කුසගින්නේ තොල කට ලෙව කමින් සිටින වෘක කැමරා ඇස් විසින් ගිජු ලෙස ඩැහැ ගන්නා ලදී. දරුවෙකු නැග්ගවීමෙන්වත් ගොඩ දමා ගත නොහැකි තරමටම උපවාස නළුවා ඒ වෙන විටත් ස්නානය කර ගෙන තිබූ නිසාවෙන් එමගින් සිදු වූ ක්ෂණික බලපෑම කෙබඳු වීදැයි කිව නොහැක. එහෙත්, එමගින් එක් දහස් එක් වෙනි වරටත් මේ ළමාරාක්ෂසයින් ප්‍රසිද්ධියේ පෙන්වා දුන්නේ ළමයින් යනු තම තමන්ගේ ඇජෙන්ඩා ගොඩ දමා ගැනීමට විකුණා ගත හැකි කදිම වෙළඳ බඩුවක් බවය.

නාට්‍යයේ එසේ සිදු වන අතර තුර, එකී අවස්ථාවේ සේයාරූ පුවත් පත් වල පළ කොට තිබුණු අතර, අපට එයින් එක් සේයාරුවක් යට තිබී ගාමිණී නම් පුවක්පක්කලිවේඩියෙක් ලියූ හද කම්පා වෙන කවියක් හමු විණ. එකී පුවක්පත කියවන රීඩර්ස්ලා මෝහිනීගේ ළමයා ගැනීමටවත් නොනවතින සුධීමතුන් නිසා ඔවුන්ට නම් මේ කවියෙන් බලපෑමක් සිදු නොවන්නට ඇත. එහෙත් අපිට නම් ඉතිං එසැණම අර අහිංසක ළමයා ගැන දුකකුත්, නළු පියා ගැන බාග සිනහවකුත්, කවිකාර පුවක්පක්කලිවේඩියා ගැන පූර්ණ පරිමාණ සිනහා සංකීර්ණයකුත් ඇති විය. මේ ගං ගෝමිණීලා නොදන්නා දෙය නම් තමන් දේශප්‍රේමී වර්චස් ගොඩක තම තමන්ගේ අනාගත නිල මැහි ආත්ම වල කීට අවස්ථාව ගත කරමින් සිටිනවාය යන්නයි.

ඡන්ද කාල වල ළමයින් ඔක්කේ ගසා ගෙන ෆොටෝ ෂූට් කරනා මේ සජ්ජනටාපුට්‍රයෝ වනාහී ස්වකීය ශ්‍රී මුඛ විවර වන වාරයක් පාසා සහතික වන්නේ ළමයින්ට හොඳම දේ දෙන බවය. එක්කෝ මුන් ළමයි යනුවෙන් අදහස් කරන්නෙ උන්ගේම ළමයින් ය. නොඑසේනම් උන්ගේ ළමයින්ට හොඳම දේ ලැබී අපේ හිඟන පැටවුන්ට ගඳම දේ ලැබෙන්නේ කෙසේද?

ලංකාවේ ළමාරක්ෂණය මොන විදිහේ සිඟාලෝවාදමක් ද යත්, අම්මලා අප්පලා දරුවන් ගැන වද වීම ඇරඹෙන්නේ, ''වෙන මඟුලක් වුනාවේ. දරුවෙක් නැතුව කොහොමදැයි'' මතු එළඹෙන ඉරණමට හිත හදාගෙන ''අහවල් වැඩේ'' කොරන මොහොතේ පටන්ම ය. ඇත්ත වශයෙන්ම ළමයෙක් හැදීමේ ''වරදට'' දඩුවම් ලෙස නැපියේ සිට පවුඩර් මල දක්වා වූ ''අත්‍යාවශ්‍ය ද්‍රව්‍ය'' සැපයීමෙන්, නා නා ප්‍රකාර සන්නම් නාමධාරී කොම්පැනි විසින් දෙමවුපියන්ගේ කිරි පල්ලේ ඇති අන්තිම සත බාගය දක්වා පික් පොකට් ගසනු ලැබෙයි. අන්තිමේදී කෙමෙන් කෙමෙන් ලොකු වන ළමයාට හමු වන්නේ කොලෝන්ග් ඇඩ් වල ඉන්නා අයස්කාන්ත ඒන්ජල් අම්මා නොව, දහක් මකර මළපුඩු අස්සේ ළමයා ලොකු කරගන්නට දහ දුක් වින්ඳ කවුදෝ කැත ගැහැණියකි. අප්පා ලෙස දරුවාට දකින්නට ලැබෙන්නේ ළමයා වෙනුවෙන් මුදල් ඉපයීමට ගොස් තරඟයෙන් හති වැටී ලොං හැලුණු දත් මිටි කෑම සහ හැම රෑකම ආණ්ඩුවල වෙළෙඳ ඇමතිලාගේ මෑණි වරුන්ට සුබ පතමින් නිදිවර්ජිත දීර්ඝ රාත්‍රීන් ගත කිරීමෙන් හටගත් දයානන්දාතතියෙන් පොළවට බර වුණු මොකද්දෝ මන්දා ''දෙයකි''!

නොතේරෙන ගොංම ගොං යකෙකුටත් තේරෙන විදිහට කියනවා නම්, මෙකී ජීවිත වනාහී, ඉනිමං නැති නයි පමණක්ම සිටිනා ''නයා බෝඩ්'' එකකි. ළමයාත් වඩා ගෙන නයා බෝඩ් එකේ උඩටම යන අම්මලා තාත්තලාට මහා පතරංග ඇනකොණ්ඩා සෙට් වෙන්නේ ළමයා පාසැලට දාන්නට නියමිත කොටුවේදීය. නිදහස් අධ්‍යාපනයැයි ලේබල් කළ සොඳුරු දැවටුමේ ඇති තිත්ත ටොපිය පවා මේ වන විට මිලක් සහිත බඩුවකි. එකී බඩුව හිමි කර ගැනීමට අම්මෙකු අප්පෙකු කැඩිය යුතු සිල් පද ගණන, ගැහිය යුතු දහං ගැට ගණන සහ හෙළිය යුතු දහඩිය කන්ද කෙතරම්ද?

''ළමයා'' යනු මේ මජර පාරිභෝජනවාදී වෙළඳ ක්‍රමය තුළ ලෙහෙසියෙන්ම ප්‍රවේශ වී බඩුව ඇඟේ ගැහිය හැකි පාරිභෝගික කලාපයයි. වෙළඳ ප්‍රචාරක තක්කඩි, මෙම කලාපයට එළඹුනු පසු අල්ලා මිරිකන්නේ අම්මෙකු අප්පෙකු තුළ ඇති නිසග දරු සෙනෙහසේ බොටුවයි. ඇතැම් කිරිපිටි කොම්පැනිකාරයන් යොදන ප්‍රවර්ධන උපක්‍රම දකින විට අපට හිතෙන්නේ, මුන් හැකිනම් අම්මලාගෙ තන්වල තිබියදීම මවුකිරි වලටත් මිලක් නියම කොට තන් දෙක කඩාගෙන පැකට් කොට විකුණන්නට ඉඩ ඇති බවයි. මන්ද, තවමත් මෙලෝ කුස නො විකිණී බේරුණු එකම දෙය මවුකිරිම පමණක් වන බැවිනි.

වන් ප්ලස් වහු කිරි විකුණන සමාගමක් සහ ස්වාධීන යන වචනය රේප් කොට ඈවර කළ නාලිකාව එක් වී මේ දිනවල හලී තෝක් මාකටිං කැම්පේන් එකක් කරති. එනම්, ළමයින්ගේ දෙවන උපන්දිනය දා උන්ගේ ගෙවල් වලට පැන උපන්දින උත්සවය අහවල් වහුකිරි අනුග්‍රහයෙන් පැවැත්වීමයි. වහුකිරි සන්නමේ ගුණ වනන විශාල පසුතලයක් ළඟ බර්ත් ඩේ බේබි වහුකිරි ලොගෝව යොදා හැදූ කේක් ගෙඩියක් කපයි. බර්ත් ඩේ බේබි සහ යාලු බේබිලා සියළු දෙනා වහුකිරි ලොගෝව සහිත බර්ත් ඩේ තොප්පි පැළඳ සිටිති. ඉන් පසු නාලිකාවේ ගිරවිය අම්මා සහ අප්පාගේ වොයිස් කට් ගනී. අම්මා අප්පා මොනවා කියන්නද? උන්ට කියවෙන්නේ අනේ මේ අගනා අවස්ථාවට අප ඇද දැමූ වහුකුණු කොම්පැණිය දිනේවා යනුයි. ඇත්තටම කිවයුතු, අපේ ඉස්ම බේරනකල් අපිව හප කෙරුව තොපිට හෙණ ගහපිය කියන වාක්කිය කිසිම දෙමවුපියෙකු කියන්නේ නැත. කිරි පැකට් එකේ ප්‍රයිස් ලේබල් එකේ හැංගී දෛනික ජීවිතයේ අපේ ගෙල හපන්නේ ද මේ කකුළුවාම බව දැන දැනම මේ අසරණයෝ ඕනෑම ''තොප්පිය''ක් දැමීමට හිස් පහත් කරන්නෝ වෙති. දවල්ට වහුකිරි බොන්නැයි කොම්පැනි සමග ප්‍රේමාරාධනා කරන මේ නාලිකා මිගෙල්ලා, රෑ වෙන විට ''අපේ ගම''ට සෙට් වී පිටි පැකට් පිටු දකිමින් එළකිරෙන් රට ඉතිරේවායි තප්පුලන ජේ.ආර්.පී. ඩැනියෙල්ලාගේ ලොරි කතා විකාශනය කරති.

ළමයින්ට අනික් පොත පෙරලන්නෝ නම් පොත් අච්චු ගහන්නෝ ය. ළමා පත්තර අච්චු ගහන්නෝ ය. ළමා පත්තර යනු අම්බ ප්‍රොෆිට් බිස්නස් එකක් බව පත්තර ලෑල්ල බැලූ විට එහි ඇති නා නා ප්‍රකාර සිඟිති බිඟිති චූටි බූටි හප්පා හපං පත්තර වර්ග කන්දරාවෙන් තේරේ. මේවායින් බොහොමයක් ළමා අධ්‍යාපනය ගැන බිංදු මාත්‍ර දැනුමක් නැති පාදඩ වෙළෙන්දන්ගේ වැඩය. පොත් වල තත්ත්වය ද එයමය. මේ බොහෝ පොත් වල අවම වශයෙන් පළමු සෝදු පත් බැලීමවත් කර නැති බව සිතෙන්නේ එපමණකටම ඒවායේ දොස් ඇති බැවිනි. ඇතැම් කතන්දර පොත් ළමයින්ට තියා වැඩිහිටියන්ටවත් නුසුදුසු තරම් බියකරුය. මේවා ළමා අපචාරය! ළමයා අම්මා සමග බේසමට බැස්සවූ සිනමාකරුවා කුරුසියේ තබා ඇණ ගැහූ මේ රටේ වෙන්ඩ බුද්ධලා, මේවා ගැන ඒ හැටි වද නොවන්නේ මේවා මගින් ළමයාට කෙළවීම උන්ගේ ප්‍රශ්ණයක් නොව අපේ ප්‍රශ්ණයක් බැවිනි.

අවසාන වශයෙන් කියන්නට ඇත්තේ, මේ රට, කාටූන් බලන්නට ආසාවෙන් රූපවාහිනිය ළඟ ඉඳ ගන්නා අහිංසක හිත් ඇති දරුවන්ට කාටූන් සමග ඇඩ් පෙන්වන පොන්න රටක් බවය. අඩුම ගානේ ළමයින්ට (වැඩිහිටියෝ අත අරිමු!) දෙන දේ ''පිරිසිදු'' විය යුතු බවවත් වටහා නොගන්නා තාක් කල් අපි මොන මගුල ගැන මොන විදග්ධ සංවාද කළත් ලැබෙන ඇටිකෙහෙලක් නැත.

2010|07
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
Sithumini මෙහෙම කියනවා :
අප්පා ලෙස දරුවාට දකින්නට ලැබෙන්නේ ළමයා වෙනුවෙන් මුදල් ඉපයීමට ගොස් තරඟයෙන් හති වැටී ලොං හැලුණු දත් මිටි කෑම සහ හැම රෑකම ආණ්ඩුවල වෙළෙඳ ඇමතිලාගේ මෑණි වරුන්ට සුබ පතමින් නිදිවර්ජිත දීර්ඝ රාත්‍රීන් ගත කිරීමෙන් හටගත් දයානන්දාතතියෙන් පොළවට බර වුණු මොකද්දෝ මන්දා ''දෙයකි''!
well said Kakshaputa.....this explains the reality...!!!


කිවුව වෙලාව- 2010-11-15 19:45:20
sjeewa82 මෙහෙම කියනවා :
ela ela

කිවුව වෙලාව- 2010-08-10 05:46:11
sjeewa82 මෙහෙම කියනවා :
meka liyapu kakshaputa ge bashawa bawithaya gena nam nokiyama be, harima lagannasulu widiyata me lipiya liyala thiyenawa, ohu sebe dakshayek liyana wedeta, mata penena widiyata, me welada buwalla thamange adu hema athatama wihidala iwarai, api boho dena me system eka niweradi ne kiyana de dena denath sadda nethuwa inna wela thiyenne, munge power eka apata wada godak wedi nisa, kese unath honda de karanna beri ne, eka hariyata udu gan bala peenanawa wage wedak, me wage jara jeerna wela, kuse inna kalalaya kusedeema mara damana kalayaka, uduganbala peenannanam rata pilibanda theerana ganna eththange sahayogaya aniwarya bawa nam sebewi.

කිවුව වෙලාව- 2010-08-10 05:41:15
Anonymous මෙහෙම කියනවා :
mekai,
lankawe inne hamadema waradi kiyanna puluwan minissu withari. wadak karanna puluwan un ne hariyakata. hamadama mun karanne anunge waradi kiya kiya uda pana pana innawa thamunge waradi hadaganne nathuwa. Oka thama lankawata harahata hitala thiyenne. Oka ithin hadanna nam apahu okun okkoma ..... ganna oni.mewata katha karanna yanawata wada hodai sadda nokara karana kiyana ekakata hinawela inna eka. Mokada okata katha karanna giyamath ape gonnunta penne oke waradi witharane....

Thanks.

Posted by Anonymous to බූන්දි|BOONDI at 20 July 2010 01:48


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 03:36:12
Gana මෙහෙම කියනවා :
@koswatte
Machan,kata wahagenama hitapan.
Ethakan umba sira porak.

Posted by Gana to බූන්දි|BOONDI at 19 July 2010 10:46


කිවුව වෙලාව- 2010-07-19 21:33:41
මගෝඩිස් මෙහෙම කියනවා :
\"පුවක්පක්කලිවේඩියෙක්\" කියන්නේ මොකද්ද ඇත්තටම? ඒකේ ශබ්ද රසය නම් තියෙනවා. ඒත් හරිම තේරුම මොකද්ද??

කක්ෂපුට සිරා කතාවක්, ඔය බලුවංශයට වැරදිලා හරි මැරිලා පලයං කිය කියා හිත හිතා ඉන්න අතරෙ උගේ ළමයා ආපු එක නම් ඇත්තටම හිතට දැනුනා....ඔය පාහරයා ගෑණිත් විකුණගෙන කන එකේ ළමයිවත් උගසට තියන එක පුදුමයක්යැ...


කිවුව වෙලාව- 2010-07-19 11:57:58
GunZ මෙහෙම කියනවා :
Koswathtata mala panala tiyenne uth me system ekatama awadana ekek nisa..cmpny karayek avith uge amude galawan giyath mun kiyaye dan hari hodaye kiyala...antimata budu saranaye kiyala one kunu harupayak kiyana un inna ratak meka

කිවුව වෙලාව- 2010-07-19 02:48:14
koswatte මෙහෙම කියනවා :
Kawuda meaka liyapu buuru petiya? uu kawadawath Wahu kiri beela nethuwa eathi. Topi wage ewun hemootama bena bena innawa misak wedak eathi deyak karanne nea. Thopita thamai kiyanne KAALA KANNI kiyala. Budu saranai..

Posted by koswatte to බූන්දි|BOONDI at 19 July 2010 00:52


කිවුව වෙලාව- 2010-07-19 01:54:31
DPS_ මෙහෙම කියනවා :
me manda buddikayange deshayayi.
thamanta itu kara gath nohakiwu sihina thama daruwan thulin dakinnata risi wu, daruwan yanu thamange le walin janitha wu eka pamanak yayi sithanna wuuth, kalakannineenge deshayayi. hodama de daruwanta yanu dan duushitha wu yedumaki. eyath panapitin minis aathma wikunana minie kakkan wisin duushanaya kota hamaraya.


කිවුව වෙලාව- 2010-07-19 01:26:16
erandAchira මෙහෙම කියනවා :
lamai hadana eka nawaththalaa , (kiri)harak harak hadiya yuthu we ....

කිවුව වෙලාව- 2010-07-18 23:04:12
Siripala මෙහෙම කියනවා :
වහු කිරි අත්‍යාවශ්‍ය ආහාරයක් නොවුනාට මන්දපෝෂිත රටකට ඒකත් උවමනා දෙයක් [මේක ඇහුණොත් කියයි කිරි බීම නවත්තපියවු කියලා].

කිවුව වෙලාව- 2010-07-18 22:18:54
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
කක්ෂපුටගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
(පව් එයා!) ඩිව්
අදහස්
ආතල් දරීද්‍රතාවය මුලිනුපුටා දැමූ පින්වත් ජනනායකයාට ජයවේවා!
අදහස්
2013 ලැබුවා වූ නව වසර ඔබට කොහොමද? ලග්න පලා-පල
අදහස්
ලෝකෙ හිඟනම ජනාධිපති වීමේ ඌරුගූවේ කුමන්ත්‍රණය පරදවමු!
ඔමරි
ෆොනියා සහ වලහා
තවත් අදහස් බූන්දි
To Sir, With Love!
විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!
මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
BoondiLets
ලියොන් ට්‍රොට්ස්කි ලියයි.
ඓතිහාසික වඩදිය බාදිය ගැලීම් පාලනය වනුයේ ඒවාටම සුවිශේෂී වූ නියාමයන් මගිනි. හුදු නොඉවසිලිවන්තබව ඒවායේ වෙනස්වීම ඉක්මන් කරන්නේ නැත. ඓතිහාසික පර්යාලෝකය දැකීමට මා හුරුපුරුදුව ඇත්තේ මගේ... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook