Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
සඳුන්ගේ දෘශ්‍ය කවිය ECT විදියට කියවා ගැනීම
සඳුන්ගේ දෘශ්‍ය කවිය Electro-Convulsive Therapy [ECT] විදියට කියවාගැනීම හෙවත් කවිවලින් ඔලුවට කරන්ට් ඇල්ලීම
බූන්දි, 04:02:25
මේ නිර්මාණය මා තුලින් හමා යන්නේ ඉලෙක්ට්‍රො කනවල්සිවු ෂොක් තෙරපියක් Electro-Convulsive Therapy (ECT) වගේ කියල සඳහන් කළොත් සමහර අය මේ කීව තෙරපිය ගැන හාංකවිසියක්වත් නොදන්නා හෙයින් තවත් මේ වගේ දෘශ්‍ය කවි දුටු විට ඒවා රසාස්වාදනය කෙසේ වෙතත් පැත්ත පළාතකින් ඇස යවන්නවත් බය වෙන්නට‍ බොහෝ ඉඩකඩ ඇත්තේය.

සත්‍යය නම් මෙවැනි නිර්මාණයක් හරහා අපි අත්දකින එබඳු කම්පනය කුමක් ද යන්න නිවේෂණය කර ගැනීම තුළින් අප අත්කර ගන්නා දැනුම හෝ පැහැදිලි බව යම් අයුරකින් සම්ප්‍රදායික කවියක් හරහා ගොස් ආනන්දයෙන් ප්‍රඥාවට එළඹීමට වඩා හාත්පසින් වෙනස් වන බැව් අවබෝධ කරගැනීමයි. නැවතත් එම කළින් සඳහන් කළ තෙරපිය වෙතට ආවොත් එය සමහර මානසික රෝග පරිපාලනය සහ ප්‍රතිකාරය පිණිස භාවිත වන විද්‍යුත් තරංග ආශ්‍රයෙන් මොළය කම්පනය කරවා එහි රසායනික ජීව ක්‍රියාවලිය සොලවා දැමීමකින් එම ප්‍රතිකාරයට ලක්වන පුද්ගලයාගේ කිසියම් මානසික ආතතියක් හෝ-

-පීඩන තත්වයක් සමනය කිරීම හෝ පාලනය කිරීම කරනු ලබන බව දැක්විය හැකියි.

මේ දෘශ්‍ය කවිය කියවීමත් සමග මේ තෙරපිය ගැන මගේ මතකය අවදි වුනේ කලකට පෙර මා නැරඹූ සිනමා පටයක් වන වන් ෆ්ලූ ඕවර් ද කුකූස් නෙස්ට් [One Flew Over the Cuckoo's Nest] හි ජැක් නිකල්සන් ‍ද මෙවැනි විද්‍යුත් ප්‍රතිකාරයකට බඳුන් වන ශෝකිජනක ඉරණමක් එහි තීව්‍රර ලෙස සටහන් ව තිබූ බැවිනි. ජැක් නිකල්සන් ගේ තත්වය ‍එසේ වුවද මේ නිර්මාණය පරිශීලනයෙන් මා අත්කරගත් කම්පනය ඊට වඩා වෙනස් සහ තීව්‍රරත්වයෙන් සූක්ෂමය.

නිර්වින්දන තාක්ෂණඥයකුගේ බාබිටියුරේට් එන්නත් නික්ෂේපණයකින් සිහි මුර්ජාව හෝ සිහි නැතිව හෝ සිහිනයකට ඇතුල්වන්නා සේ මම ද මෙම තෙරපියට සූදානම්ව කවියේ සංකේත සහ පරිකල්පන ක්ෂේත්‍ර වෙත ඇතුළු වන්නට සැරසෙමි. මෙනයින් මා විසින් කිසියම් ආකාරයක හිස්ටීරියාවක් කෘතිම ලෙස නිර්මාණය කරගෙන කවිය තුලට ඇතුළු වන්නේ නියු‍රෝසියාවක මනෝවිශ්ලේෂණය තුලින් කෘත්‍රිම හිස්ටීරියාව නැවතත් හිස්ටෙරික නියුරෝසියාවක් බවට ඌණනය කොට එය අවසානය දක්වා විසඳා ගැනීමට එළඹුමක් වශයෙනි. මෙය සායනික තත්වයක් වුවද අ‍පගේ විග්‍රහයේදී කවිය සහ මා අතර සිදුවන ගනුදෙනුව එබඳුම තත්වයකට සම්ප්‍රේෂණය කර ගත හැකි වන්නේ කවිය ද සජීවි විශ්ලේෂකයෙකු බවට පත් කිරීමෙනි. මේ තත්වය තුළ කවියෙ අවිඥානය ලෙස එහි කතෘ පෙනී සිටින අතර එය පෙනී නොසිටීමත් අතර දෝලනය වන තත්වයක් බැවින් එය හැඟවුම්කරණය බවට පත්වෙයි. නිර්මාණයේ යථ වසා දැමෙන මේ හැඟවුමේ ක්‍රියාකාරිත්වය සොයා යාම මගේ අරමුණයි. දැන් මේ ලෙස පවතින තත්වය විග්‍රහය සඳහා උචිත සියලුම අංගෝපාංගයන්ගෙන් සැදුනේ වෙයි. වඩාත් නිවැරදිව මෙම ආස්ථානය පැහැදිලි කරන්නේ නම් ස්ලාවො සිසැක් [Slavoj Zizek] සිනමා කෘතියක් තුලින් සංකේතීය සහ පරිකල්පනීය පිළිවෙල තුලින් යථ පරාවර්තනය කරගැනීමේ ක්‍රමවේදයම දෘශ්‍ය කවිය අරභයා අනුගමනය කිරීමේ උත්සාහයකි මේ. සිනමාත්මය තුළ දී කාලය සමග වෙනස්වන රාමුව සහ අන්තර්ගතය ආන්තික වශයෙන් චලිතයේ යෙදෙන විඥානය පිළිබඳ සෘජුවම සමපාත වුවද භාෂාමය කවියක් තුළ හෝ කාව්‍යාත්මය තුළ එබඳු චාලක බවක් සුළු වශයෙන් අන්තර්ගත මුත් දෘශ්‍ය කවියක එවැනි ගතිකයක් ප්‍රබලව ඇති හෙයින් දෘශ්‍ය කවිය අරභයා වඩාත් සෘජු ලෙස මෙම පරමාදර්ශීකරණය අදාල වන්නේ යැයි කතෘ උපකල්පනය කරයි. නොඑසේ නම් දෘශ්‍ය කවිය විඥානමය ගතිගුණ දක්වන වස්තුවක් ලෙස ගැනීමේ විරල දෝශයෙන් මුදවා ගැනීමේ වෙනත් ක්‍රමයක් සොයා ගත යුතුය. එනමුත් දෘශ්‍ය කවිය අරභයා අපගේ පර්යේෂණාත්මක එළඹුමත් මනෝවිශ්ලේශණ සිද්ධාන්ත ප්‍රායෝගිකව වටහා ගැනීමටත් මෙවැනි අභ්‍යාසයකින් කිසියම් උදව්වක් වන්නේය යන්න පමණක් වුවද මේ උත්සාහ‍යේ අපද්‍රව්‍ය ලෙස හෝ ශේෂ වනු ඇත.

මෙම නිර්මාණයේ තිරෝහරණ අතුරු මුහුණත හෝ අපගේ මැදිහත් වීමේ දොරටුව ලෙස තල දෙකක් සංයුක්තව ඇති බැව් මතුපිටින් දැකිය හැකිය. එක තලයක් තුළ දෘශ්‍යමය පසුතලය ද දෙවන තලය ලෙස අක්ෂර මගින් දැක්වෙන සංකේත තලය ද හඳුනා ගත හැකිය. එම තල යුගල සමපාත වන්නේ විඥානයේ පරිකල්පනීය තලය සහ සංකේතීය තලය වෙතටය. දෘශ්‍ය පිලිබිඹුව වන පසුතලය අප ලෝකය දක්නා පරිකල්පනීය දේ හා ගැට ගැසෙන බැවින් එය දෘශ්‍ය රූපයක් අපට සෘජුව සකසා දෙන බැවින් එය පැහැදිලිවම පරිකල්පනීය තලය ලෙස වටහා ගත හැකිය. අක්ෂර භාවිතයෙන් හෝ පරිභාෂික වචන භාවිතයෙන් ගැට ගැසී ඇති දෘශ්‍ය කවියේ සංකේතමය කොටස සෘජුවම සංකේතීය තලය බව එනයින් වටහා ගත හැකිය. මෙනයින් මෙම තල දෙක අතර ගැටුමෙන් උපදින හැඟවුම විසින් අපගේ සංකේතීය ලෝකය වෙත මුදා හරින සංකේතකරණය නොවන වපසරිය යථ ලෙසද හඳුනාගත හැකිය. යථ කිසිවිටෙකත් අප වෙත සෘජුව අභිමුඛ නොවන එනයින්ම එය සොයා යෑම තුළ විෂය බිහිවීම යනු මෙම දෘශ්‍ය කවියේ විවිධ කියැවීම් කරා අපව මෙහෙය වනු ලබන ක්ෂතියේ උල්පතයි. එම ක්ෂතිය යනු මා පෙර සඳහන් කළ ෂොක් තෙරපියේ සමරූපය යි. එනයින් මෙම දෘශ්‍ය කවිය තුළ අප එහි නිරූපිත යථ සොයා යවන ගම්‍යතාවය එම ක්ෂිතමය අත්දැකීමයි.

දැන් අපට මෙම නිර්මාණයේ සංකේත තලය වෙත ගොස් එහි වියවුල තුළ උපදින කියැවීම් කරා වෙනස් මානයකින් ප්‍රවේශ විය හැකිය. සංකේත තලයේ නෛසර්ගික ප්‍රවණතාවය වන්නේ එය නිරන්තරයෙන්ම භෞතික ලෙස නිශ්චිත නොවන අර්ථ සහ නීති පනවන්නට සමත් වීමත් එනයින් භෞතික ලෙස නිර්වේෂණය කළ නොහැකි සිද්ධාන්තමය අවකාශයක් මනස තුළ නිර්මානය කරන්නට පෙළඹවීමත් එතුළ වියවුල හට ගැන්වීමත් ය. නිවැරදි උදාහරණයක් දුන්නොත් එය හරියටම සමපාත වන්නේ ක්වොන්ටම් පද්ධතියක වන භෞතිකව විග්‍රහ කළ නොහැකි ‍ෂ්‍රෝඩින්ගර් සමීකරණයේ විවිධ ගණිතමය ප්‍රකාෂන සහ එමගින් විසඳුම් ලෙස ලැබෙන භෞතික අගයන් තුලින් ක්වොන්ටම් සංසිද්ධි විග්‍රහ කරගැනීමට උපකාරී වීමත් ය. මේ අයුරින් සංකේත තලය සෘජුවම ක්‍රියාත්මක වන නීති අපට අවිශය වුවද එහි ප්‍රතිඵල අපට භෞතිකව විෂය වේ. එනයින් මෙම කවියේ සංකේත තලය විසින් කුළු ගන්වන ප්‍රතිඵලද ඒවායේ මූලාකෘතික වන හෝ සහේතුක වන තත්වයන් අපට විශය නොවූ වද එම අන්තර්ක්‍රියාවේ ප්‍රතිඵල නිරතුරුවම භෞතික තේරුමක් අපට අත් කර දෙන්නට සමත් වෙයි. එම සියළු කියැවීම් නැවතත් පරිකල්පනීය විශ්වය තුළ ගැටීමෙන් අපට ශේෂ කරනු ලබන යථමය ස්වරූපයන් අතරින් වඩාත් ප්‍රභල යැයි අපට හැඟවුම් වන දෙයක් තෝරා ගත හැකියි. එම යථමය ස්වරූපයන් ද කිසි විටෙකත් සර්වප්‍රකාරයෙන් නිරාවරණය නොවන තාක් අපට මේ නිර්මාණය සමග විනෝද විය හැකිය. මෙම නිර්මාණයේ හෝ මෙබඳු දෘශ්‍ය කවියක් හා අපගේ ගනුදෙනුව ‍එලෙස අපරිමිත ශ්‍රේණියක පැටලුන යථෙහි හැඟවුම් සමග දිගින් දිගට ගනුදෙනු කළ හැකිය. එයට අපි මෙම නිර්මාණය අරභයා වන වෙනස් කියැවීම් ලෙස අර්ථගන්වන්නටද හැකිය.

එබඳු එක් කියැවීමක් උදාහරණයක් ලෙස මෙහි සටහන් කළ හැක.

කවියා කුඩය අකුලාගෙන වැස්සේ තෙමෙන්නට තීරණය කරන්නේ පොද වැස්සක් පතිත වීමත් සමගය. පොද වැස්සට හේතු වන්නේ පහල වායුගෝලයේ මහා කැළඹීමකි. කවියේ දෘශ්‍ය පසුබිම එම වැස්සේ භෞතිකත්වය මවා පෙන්වයි. එය තෙමී ගිය තාප්පයක හෝ බිත්තියක ප්‍රතිබිම්බයක් ද ඊට මෙහායින් වන රෙදි වැලක හුදකලා නොවූ ඇමුනුම් කටු දෙකක් ද එමත වූ ජල බිඳු ද පෙන්වයි. බිත්තියේ වර්ණ විසින් බිත්තිය මකා දමන අතර පැහැදිලිවම එය අහසින් වැටෙන පොද වැස්සකට හුවමාරු වෙයි. ඇමුණුම් කටු යුගල හෝ යුවල එකිනෙකා තෙරපගෙන වැස්සට නිරාවරණය වෙයි. පරිකල්පනීය අවකාශයේ හුදකලා යුවලක් දැකීම සංකේතීය විශ්වය තුළ කවියාගේ හුදෙකලා බව මකා ගැනුමට වැස්සේ තෙමෙන්නට යෝජනා කරයි. කවියා හුදකලා නොවූයේ නම් වැල මත වූ යුවල ඔහුට සංවේදනය වන්නේ වෙනස් ආකාරයකටය. නොඑසේ නම් කුඩය සංකේතිකරණය වන්නේ තම සහකරු නම් ඇයද තුරුළට ගෙන වැස්සේ තෙමුනේ කවියා ය. මෙහිදී මෙම අවිනිශ්චිතතාවය විසින් ඇත්තටම කුමක් සිදු වූයේද යන්න විමසීම යනු කිසිදා අවසානයක් නොවන පිළිතුරු ආදේශ වෙමින් ගමන් කරන ප්‍රහේලිකාවකි.

දෘශ්‍ය කවියක අපරිමිත කියැවීම් මෙනයින් මෙම සංකේතීය සහ පරිකල්පනීය තල ඔස්සේ මුදා හරින්නේ යථ හමුවීමෙ ක්ෂතිය නම්වූ විභවය නොනැසී පවතින තාක් දුරටය.‍ ප්‍රායෝගිකව කවියා අතරමැදි වී මෙම සංකේත තලය තුලට පිවිසියොත් අපට අරුම පුදුම දෙයක් අත් විඳින්නට ලැබෙයි. එනම් අපට කවියේ යථ ලෙස කවියා හමු වෙයි. ඉන් සියළු යථාර්ථයන් බිඳී යයි. කිසිවෙකුත් යථාර්ථය සුන් කරගැනුමට උත්සාහ නොකරති‍. එනමුත් මේ වන විටද සඳුන්ගෙන් මේ දෘශ්‍ය කවියේ සැබෑ තේරුම අසන්නන් සිටිය හැකිය.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Electro-Convulsive Therapy (ECT), Sandun Lakmal, Nodaruwa
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
Amindu Fernando මෙහෙම කියනවා :
a complex text
still useful


කිවුව වෙලාව- 2010-06-14 03:09:45
deepthi මෙහෙම කියනවා :
hey man, i'm really sorry about everything..really srry. just i wanted to start a good discussion. when i read dis 4 da 1st time there were no any comment, i was wonder about dat..so..i'm srry

කිවුව වෙලාව- 2010-06-04 08:05:31
මගෙ රත්තරං හෙලේනා මෙහෙම කියනවා :
"මට විරුද්ධව කරන ලද සටනින්
එතුමාණෝ
මා මුදා
මට සාමදානය දුන් සේක.
මන්ද,
බොහෝ දෙනා
මට විරුද්ධව සිටියෝය
අතීතයේ සිට
සිහසුන් අරා සිටින දෙවිඳාණෝ
මට සවන් දී
පි‍ළිතුරු දුන් සේක
මන්ද,
මාගේ සතුරෝ නීතිය නොරකිති;
දෙවිඳුන් හට ගරුබිය නොදක්වති.
සතුරා තම මිතුරා හට විරුද්ධව
තම අත දිගු කෙළේය
එසේ කොට
ඔහු ගිවිසුම කඩ කෙළේය.
බද්ධ වෛරය
සිත තුළ පැසෙන මුත්,
ඔහුගේ කතාව
වෙඩරු මෙන් සුමුදුය;"

මිනිස් හදවත් නිවේවා! ධර්මිෂ්ඨ සමාජය ගොඩනැගේවා!!

ශුද්ධ බයිබලය- ගීතාවලිය 55

"සියළු ලෝකවාසී හිස්ටෙරිකයෙනි! මේ පොතට එරෙහි වන්න!
මෙහි නැති නොදැනුම, මූලාශ්‍ර සොයන්න!"
[සංස්කාරක "හිස්ටීරියාව"]


කිවුව වෙලාව- 2010-06-03 22:15:22
Sandun මෙහෙම කියනවා :
ඩෝසන්ගේ මේ "අපබ්‍රංශ" ලියමනට හේතු වෙලා තියෙන්නෙ මම ලියපු වචන කීපයක් නිසා මෙතන මගේ හොටත් එබ්බවීය යුතු යැයි සිතමි.

ඩෝසන් මේ ලියවිල්ල මෙතන පළ කරන්න කළින් මට පෙන්නුව. ඇත්තම කාරණාව ඩෝසන්ගේ වචන භාවිතාවේ බාගෙකටත් වැඩියෙන් මට තේරෙන්නෙත් නැහැ. ඒක මගේ අඩුවක් මිස ඩෝසන්ගේ අවුලක් නෙමෙයි. නමුත් ඒක වටහා ගන්න මම උත්සාහ කරනව. මොකද මේකෙ ඔහු යොදාගන්නා කියවීම් ක්‍රමය ගැන මමත් උනන්දු නිසා. එව්ව පැත්තකින් තියල මට මෙතන තහවුරු කරන්න දෙයක් තියෙනව.

මේ ලියවිල්ල මම ලියපු වචන ටිකට ( හැමෝම වගේ එව්වට "කවි" කියල කියනව. ) ඇනිල්ලක් හැටියට මට දැනුනෙ නැහැ.

මම ඊට පස්සෙත් ලිව්ව. ඒ කියන්නෙ මේ ලියවිල්ල කියවල මගේ ඔළුව අප්සෙට් ගියෙත් නැහැ.

ඒත් මේ ලියවිල්ල මට වෙනස් පැති වලින් හිතන්න පාරක් හදල දුන්න. ඒ වෙනුවෙන් මේ මනුස්සයට මම ජය! කියල කිව්ව.

ජය!


කිවුව වෙලාව- 2010-06-03 22:02:27
ගාල්ලෙ වැල ටාසන් මෙහෙම කියනවා :
ayiyo mage lassana comment ekath ayin korala

කිවුව වෙලාව- 2010-06-03 21:17:15
Bax මෙහෙම කියනවා :
agreed with Zorba
a gud explanation


කිවුව වෙලාව- 2010-06-03 05:15:33
Zorba මෙහෙම කියනවා :
අන්තර්ජාලය ඕනෑම කෙනෙකුට ඇවිත් ඕනෑම දෙයක් කියා යා හැකි තැනකි. එහෙත් එසේ වූ පමණින්, වල් බූරු නිදහසක් පාවිච්චි කරමින් සිය මානසික අසනීප ප්‍රදර්ශනය කරන්නට යාම හෝ stress relief techniques ලෙස අනෙක් පාඨකයන්ගේ කියවීමේ රුචිය පාවිච්චි කිරීමද මහත් කණගාටුවට කරුණකි. මෙම web අඩවිය සාහිත්‍ය, දේශපාලන සමාජ නිර්මාණ /සංවාද සඳහා පවතින්නක් බවත් එබඳු අසනීප සඳහා ප්‍රතිකාර සපයන තැනක් නොවන බවත් මොළයක් , සතියක් ඇති ‍මෙන්ම අකුරු දන්නා ඕනෑම අයෙකුට වැටහිය යුතුය.

අනෙක් අතට ආලවක හා එම වර්ගයේ අයට යමක් කියනු කැමැත්තෙමි. දැනුම යනු වැඩි කර ගත යුත්තක් මිස පරිහාසයට ලක්විය යුත්තක් නොවේ. යමෙක් තමන් නොදන්නා දෙයක් කියන්නේ නම් කළ යුත්තේ නොදන්නා දේ අසා දැන ගැනීම හෝ සොයා බැලිම නොවේද? දන්නා දෙය මතම යැපුණා නම් අමල් ලාට කුණුහරුප ලියන්නට හෝ ඔබ වැන්නන්ට තවෙකෙකුගේ බුද්ධියට නිගා කරන්නට පරිගණක වත් අන්තර්ජාලය වත් බිහි නොවනු ඇත. එසේ වූවා නම් අප තවමත් කොළ අතු ඇඳගෙන ගල් ගුහා වලය.


කිවුව වෙලාව- 2010-06-03 03:43:59
A READER මෙහෙම කියනවා :
agreed with boondi.
there should be a kind of control in all this

sanwada, wada wiwada awashyayi
namuth
kunuharupa kiyaganna pahath thathwayata yanna wuwamana naha.


කිවුව වෙලාව- 2010-06-02 22:50:55
Boondi මෙහෙම කියනවා :
කුණුහරුප සහිත ප්‍රතිචාර පමණක් ඉවත් කරන ලදී.
කරුණාකර,
කිසිදු මතවාදීමය පසුබිමක් හෝ ලිපියේ අන්තර්ගතයට එකඟ හෝ නො-එකඟ සම්බන්ධතාවයක් රහිතව ලිංගික අවයව වල නම් ලිවීමෙන් වළකින්න.
අප එසේ ඉල්ලා සිටින්නේ සදාචාරාත්මක පදනමකින් නොව මානුෂික පදනමකිනි. මන්ද, අප මෙම වෙබ් අඩවියට සමාන්තරව දරුවන් වෙනුවෙන් වෙබ් අඩවියක් පවත්වාගෙන යන බැවිනි.
සාමාන්‍යයෙන්, ගෙදර දරුවන් ඉස්සරහා කුණුහරුප කියාගෙන බැණ ගන්නා ලුම්පන් තත්ත්වයකට කවුරුන් හෝ පත් වීම කණගාටුදායක බව කිව යුතු නැත.

ප්‍රතිචාර අවකාශය පාලනය කිරීමට සිදු වීම ගැන කණගාටුය.
දිගින් දිගටම මෙයම සිදු වන්නේ නම්, දිගින් දිගටම එබඳු ප්‍රතිචාර ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව සිහි ගන්වමු.

ස්තූතියි.


කිවුව වෙලාව- 2010-06-02 21:40:44
Dawson මෙහෙම කියනවා :
දීප්ති

ඔබගේ ප්‍රතිචාර අගය කරමි. නමුත් ඒවා මේ ලිපියේ අන්තර්ගතය හා කිසිදු සම්බන්ධයක් නොමැති බැවින් මට කළ හැකි යමක් නොමැත.

පෞද්ගලික ද්වේශයෙන් වෛරයෙන් සහ අපහාසාත්මකව කරනු ලබන ප්‍රකාශ වලින් ඔබටවත් මටවත් අත්වන සුගතියක් නැත.

මගේ ලේඛන කටයුතු හෝ අධ්‍යයන කටයුතුවලට බාධාවක් කළ හැකි වන්නේ මෙබඳු ගෝරනාඩු කිරීම් වලින් නො‍වන වග සතුටින් දන්වමි.

අනෙක් අතට අසැබි ලෙස ප්‍රතිචාර දක්වන අයට කැමති නම් ඒවා මගේ පෞද්ගලික ඊමේලය වෙත යොමු කරන ලෙසත් මෙය පොදු වේදිකාවක් බැවින් කිසියම් විනයක් පවත්වා ගත යුතු බැවින් එලෙස තම අදහස් ප්‍රකාශ කිරීමට තරම් මිනිසත් බවක් පවත්වා ගන්නා ලෙස ඇරයුම් කරමි.

මගේ ඊමේල් ලිපිනය:
dawsonpreethi@gmail.com

ස්තුතියි.


කිවුව වෙලාව- 2010-06-02 21:09:12
රම්‍යා මෙහෙම කියනවා :
අපොයි මේ මොකද මේ? කතා කරන්න දේවල් අනන්ත තියෙද්දි මොකද මේ කැලි කසල බාසාවෙන් බැන ගන්නේ ?

ලැජ්ජයි නේද මහතුනි?


කිවුව වෙලාව- 2010-06-02 17:57:30
deepthi මෙහෙම කියනවා :
ammata hudu dawson,
ubath balangiyama jackson anthony wagene. thamange shudda wu wichara liyawilla wena kenek criticize kalama madakipenawa? saara garba madihath weemak. wiyakaranayath jacksonge wage. atheethe wechcha ewa warthamana kalen.......maru


කිවුව වෙලාව- 2010-06-02 10:05:50
Wishnu මෙහෙම කියනවා :
honda kaviyyak honda wicharayak
keep it up bro


කිවුව වෙලාව- 2010-06-01 21:35:24
Dawson මෙහෙම කියනවා :
ආලවක

ප්‍රථමයෙන්ම ම විසින් ලියන ලද මෙම අපබ්‍රංස විචාරය කියවීම ගැන ස්තුතිවන්ත වෙමි. එමෙන්ම ඒ ගැන නිදහස් අදහස් ප්‍රකාශ කිරීම ගැනද ඊටත් වඩා ස්තුතිවන්ත වෙමි.

මෙම විචාරය ලියන්නට මා පෙළඹ වූයේ මෙබඳු නිර්මාණ ගැන කතා කරන්නට පැහැදිලි ක්‍රම වේදයක් නැති තතු යටතේය. එමෙන්ම පළමුවෙන් මෙහි නිර්මාණකරු සමග මෙම ලිපිය පෙන්වා ඔහුගේ අදහස් දැනගත්තේ මෙය මෙහි පළ කරන්නට පළමුව බැව් සඳහන් කරන්නට කැමැත්තෙමි.

මම සඳුන් සමග සාකච්ඡා කරන්නේ ඔහු සිය නිර්මාණ උදෙසා සැබෑ කැප වීමක් සහ නැවුම් චින්තනයකින් නිරන්ත‍රයෙන් අලුත් දේ අත්හදා බලන අපේ පරපුරේ කෙනෙකු බැවිනි. මා ඔහුගේ නිර්මාණ පරිශීලනය කරන්නේ ඔහු මේ ශෛලියෙන් නිර්මාණකරනයේ යෙදුන මුල්ම අවදියේ සිටම බැව් මෙහි සඳහන් කළ යුතුය.

මෙම සටහන ඔහු දකින්නට පෙරද මා ඔහු වෙත දැන්වූයේ මේ නිර්මාණ අරභයා මවිසින් වෙනස් ආකෘතියක වෙනස් ක්‍රමෝපායන් භාවිත කර කිසියම් විග්‍රහයක් ලියන්නට බලාපොරොත්තු වන බවය. ඒ අවස්ථාවේ දී සඳුන් මා වෙත දන්වා සිටියේ ඔහුද මනෝවිශ්ලේෂණාත්මක සිද්ධාන්ත නිර්මාණකර‍ණයේ දී විචාරක උපකරණයක් ලෙස භාවිතා කිරීම ගැන ස්වයං අධ්‍යයනයක් කලකට පෙර ඇරඹි බවත්ය‍. එමෙන්ම ඔහු මෙම ලිපිය මුල්වරට කියවා මට දැන්වූයේ එය ඔහුගේ නිර්මාණ කෙරෙහි ධනාත්මකව බල පවත්වන විග්‍රහයක් ලෙසය. එනයින් මේ මගේ අපබ්‍රංසය කියවීමෙන් නිර්මාණකරු ට සිය කුසලතා අබ්බගාත වීමක් කරා පොළඹවන ලද බලපෑමක් වේය යනාදී වූ අස්ථාන චෝදනාව මම තරයේ ප්‍රතික්ෂේප කරමි.

මම විචාරකයෙක් නොවෙමි. ‍එමෙන්ම හැමෝටම තේරෙන බාසාවෙන් ලිවීමක් ගැනද කිසිදු දැක්මක් මට නැත්තෙය. මා ලියනා දේවල් හෝ ඒවා ලියැවෙන භාෂාව මා තෝරන්නේ ඩිමාන්ඩ් එක අනුව නොවන බවත් ඒවා මට අනුව තෝරා ගැනීමට මා එඩිතර බවත් ආලවකට දන්වන්නේ සතුටිනි.

ඉදිරියටත් මා ලියන දේවල් ඔබට අනුව මගේ ශිල්ප දැක්වීම් වනු ඇත. ශිල්ප දන්නේ නැති අයට කරන්නට ඇත්තේ නැති ශිල්ප ඇති කරගැනීම විනා ශිල්ප දන්නා අයට මැසිවිලි කීම නොවෙයි.

කෙසේ නමුත් මේ අදහස් දැක්වීම් ගැන මට ඇත්තේ සොම්නස් සහගත උද්‍යෝගයකි.


කිවුව වෙලාව- 2010-06-01 20:10:38
Alawaka මෙහෙම කියනවා :
අඩේ බොලව්.මේ වගේ අපබ්‍ර0ස වලින් කවි වලට ඇනල තමයි කවියො බරගාණක්ම අබ්බගාත වුනේ,
විචාරකයො කියන බුවාල දැන් ඉන්නෙ තමන්ගෙ ශිල්ප දක්වන්න මිසක් අනිත් එව්වන්ගෙ නිර්මාණ ගැන කැක්කුමකින් හැමෝටම තෙරෙන බාසාවකින් විචාරයක් ලියන්න නෙමෙයි,කර උඩ තියාගෙන ඉන්න පණ්ඩිත වදන් ගෝනියම බිමට බාල කොන්ද කෙලින් කරල කවි දිහා බැලුවනම් මීට වඩා හුඟක් දුර බොලට පෙනෙයි........! බොලාට ජය....!


කිවුව වෙලාව- 2010-06-01 11:39:02
xyz මෙහෙම කියනවා :
deepthi eththatama mewa diha balanne kohomada kiyala kiyanna danna nehe. namuth deepthi balaporoththu wune me wage batahira denuma prayogikawa yodanna puluwan aluthen hithana parapurak bihi wenawa dakinnai kiyala num hithanna ona tharam saksi thiyenawa.

nethnum e tharam game ekak deela pathhtara poth gahagena denuma samajagatha karanna katawath onakamak nehey kiyalai ona kenakuta hithanne.

mewta gahana alawakalata thiyenne kelinma thamange sareere tharamata molaya wardanaya noweeme rogaya. wena kisi hethuwk nehe.

unta notherena hema deyakma ekka wairyak misak ewa igena ganna wuwanmanwak nehe.

ela matto tika thamai alawaka gen niroopanaya wenne.


කිවුව වෙලාව- 2010-05-31 23:00:40
Bax මෙහෙම කියනවා :
@AMAL MUNASINGHE

machan,
history repeats
history repeats

deepthi academiyawen eliye statue ekak haduwa. dan oya statue eka wate budiyana ballo statue ekata kahinawa. munta thiyenne podi J ekak.

attaama deepthi gaththoth uta mehema ledak naha. lede thiyenne nikan me kahina ballanta.




කිවුව වෙලාව- 2010-05-31 22:52:26
deepthi මෙහෙම කියනවා :
amal mallita tharaha gihin, pawu podi eka

කිවුව වෙලාව- 2010-05-31 22:50:23
666 මෙහෙම කියනවා :
නව කවි ප්‍රවනතා ගැන අලුත් අදහස් අවශ්‍යයම යුගයක මේක හොඳ උත්සාහයක්. දෘශ්‍ය කවි ගැන කිසියම් අදහසක් ඇති කර ගන්නට හොද ආරම්භයක්.

කිවුව වෙලාව- 2010-05-31 22:49:09
lanca මෙහෙම කියනවා :
@alawaka

machan itihn ubath akuru weda kida pennapanko ...

thappulanne nathuva


කිවුව වෙලාව- 2010-05-31 22:45:18
Sumal මෙහෙම කියනවා :
gr8t job!

කිවුව වෙලාව- 2010-05-31 21:28:11
ගප්‌පි මෙහෙම කියනවා :
මෙකෙ ගොඩක්‌ වචන මට තෙරෙන්‌නෙත්‌ නෑ!!

කිවුව වෙලාව- 2010-05-31 14:33:36
Alawaka මෙහෙම කියනවා :
හත්ඉලව්වයි ඩෝසන් මහත්තයො..
මේ මක්කෙයි මේ,කවියෙ නම් ගතියක් තියෙනව,
ඒත් බර බර වචන දාල කවි වලට ඇන්නම කවි තුවාල වෙනව...

මේ ලිපියේ අරමුණ කවියාගේ වෑයමට මලක් තියන එකද,නැත්තම් ඔබතුමාගෙ අකුරු වැඩ කිඩ උලුප්පන එකද කියල දන්නෙ ඔබතුමාම වෙන්න ඇති...


කිවුව වෙලාව- 2010-05-31 12:39:52
deepthi මෙහෙම කියනවා :
ane ubayi mayi danna manowishleshanaya, kohenda igena gaththe?

කිවුව වෙලාව- 2010-05-31 09:19:00
deepthi මෙහෙම කියනවා :
ane ubayi mayi danna manowishleshanaya, kohenda igena gaththe?

කිවුව වෙලාව- 2010-05-31 09:18:56
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ඩෝසන් ප්‍රීති ඊ.ඒ.ගෙන් තවත් වියමන්
Cine
'ෂිරින්'- චිත්‍රපටයක් නැති චිත්‍රපටයක්| කියරොස්තාමි නම් වූ සංකේතීය පීඩකයා
කරන්ට්ස්
මකුළු දැල එලා ඇති විට
කවි
කඩදාසි හීනයක්
කතන්දර
පල්පීය කතාවක්
කවි
පිලාර්, මම නුඹේ අත සිඹිමි...
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා
පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව
සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!
අරාබි සාහිත්‍යයේ ඛලීල් සලකුණ
තෝල්ස්තෝයි අදට වලංගු ද?
BoondiLets
බ්‍රෙෂ්ට් කියයි.
"අඳුරු යුගයේදී කවි ගී ලියවේද?
ඔව්....
ඒ, අඳුරු යුගය ගැනයි!"

"In the dark times
Will there also be singing?
Yes, there will also be singing
About the dark times."
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook