Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
පොත් බූන්දි
උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්
බූන්දි, 20:44:48
ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ ප්‍රවර්ගයන් ද ඇතුලත් ව. එහි පිටු පෙරළීමක් නැත්තේ ය. ඇත්තේ උඩ පහළ යෑම් පමණකි. අළුතෙන් එක්වන සෑම සඳහනක් පාසාම පහළට තල්ලුවී යන පෙර සටහන් සහිත.

එහි ලියැවෙන කවි අප ඇස ගැටෙන්නේ එසේ උඩ පහළ යෑම් අතර ය. නිදහසේ නැවතී කියැවීමට ඇති අල්ප ඉඩකින් යුතු ව. ඒ අල්ප ඉඩ නිසාම බොහෝ දෑ මඟහැරී යා හැක්කේ ය. විශේෂ අවධාරණයක් හෝ බොහෝ දෙනෙකු විසින් මැදිහත් ව ඇත්තා වූ යමක් හැරුණු විට.

අපට තුෂාරිකා මඟ හැරෙන්නේ එම සන්දර්භයේදී ය.

ඇගේ කෙටි ප්‍රේමණීය කවි පමණක් ඉස්මතුව අනෙක්වා යට යෑම එහි අනිවාර්යයක් වන්නේ ය.

ඇගේ කවි පොතක් ලෙස එකතුවීම කවි ලියන්නියක ලෙස අප විසින් ඇය හඳුනාගත් සීමාව අතික්‍රමණය කර වෙනස් තුෂාරිකා කෙනෙකු හඳුන්වා දීමෙහි ලා වැදගත් වන්නේ එහෙයිනි.

දැන් ඇගේ කවි පොත මා ළඟ ඇත්තේ ය.

මුද්‍රණයට සූදානම් කෙරුණු පීඩීඑෆ් ගොනුවක් ලෙස විවෘත ව. මේ අකුරු කෙරෙන පරිගණකයේම වෙනත් කවුළුවක විවෘත ව. ඉතාමත් වැරදියට කෙරුණු කවි පෙළගැස්වීමකින් යුතු ව.

මේ ලියන්නේ ඒ කවි ද ඒ කවි හරහා දැනෙණ තුෂාරිකා ද ගැන මට දැනුණු හැටි ය.

ඒ පොතෙහි කවි පෙලගැස්වීම වැරදි යැයි හැඟෙන්නේ කාව්‍යකරණයේ අත්හදාබැලිම් ද නොමේරූ කවි ලක්ෂණ ප්‍රකට කරන්නා වූ ද මුල් කවි කිහිපය ඉවසිල්ලක් නොමැති කියවන්නකු අධෛර්යයට පත්කළ හැකි හෙයිනි.

එසේය. ගූග්ල් සෙවුම් ප්‍රතිපලයක මුල් පිටුවෙන් එහාට යෑමට තරම් ඉවසීමක් නැති මේ යුගයේ යමෙක් පොතකට ඇද බැඳ තබාගැනීම පරෙස්සමින් කළයුතු වෙහෙසකරවූත් උපායමාර්ගික වූත් කටයුත්තක්ම වන්නේ ය. ඒ කවි පොතක් වන විට තත්වය තවත් බැරෑරුම් වන්නේ ය.

එහෙයින් මම ඇගේ කවි පොත මේ කවියෙන් ඇරඹුණා නම් කැමැත්තෙමි. පොතෙහි හත්වෙනියට ඇති.

පුපුරපු ගල් බෝරයට
ජීවිතය නොදී
පර්වතය සිටියි
තව දිනයක්

කෙදිනක
එකිනෙකා සමුගනීදැයි
නිතර ගැහෙමින්
සුළැඟිල්ලක එල්ලෙයි
කුඩා ගල් පතුරක්


මට සිතෙන්නේ මේ කවිය කවිපොතෙහි ඇති මුළු කවි තිස් හත ගැනත් ඒ කවි ලියූ තුෂාරිකාගේ එළැඹුම ගැනත් ඉඟි කරන්නට යොදාගත හැකි හොඳම උදාහරණයක් ලෙස ය. ඒවා නිහඬ ය. හිතුවක්කාරී ය. ඇමිණෙන සුළු ය. රිද්මයක් නැත්තේ ය. ඒ නැතිකම තුළම රිද්මයන් තනන්නේ ය.

වත්මන් කවි අතර මහා සටහන් තබා නිහඬව බලා සිටින අතලොස්සක් කවියන් අතරින් එකකු වන රෝහණ පොතුලියැද්ද ඉතා නිවැරදිව මේ මොහොතේ සිංහල කවිය "වේගයෙන් ව්‍යාජ බවට හා සුරතල් බවට" ඇදී යන ප්‍රවාහයක් ලෙසින් කියවන්නේ ය.

ඒ කෙරෙහි හේතුවන බොහෝ පුද්ගල හා සමාජයීය හේතූන් අතර ඉදිරියෙන්ම ඇත්තේ කවීන් අත ඇති අල්ප අනුභූතීන් හා නොඉවසිල්ල බව නොරහසකි.

එතැනදී තුෂාරිකා මෙතෙක් කලක් නිහඬව සිට ප්‍රගුණ කළ ඉවසීමත් ස්ටැනිස්ලාවුස්කිමය තල කිහිපයක් ඔස්සේ තමා හා අනන්‍ය කරගන්නා වූ අත්දැකීම් පරාසයත් මතින් සිය කවි ලකුණ දල්වාලන්නී ය. කීර කොටු තුල සුරංගනා කතා ලිවීමේ සිට පේලි දෙකකින් මහ මුහුදත් මුහුදුබඩ දුම්රිය පීළි ත් අතර හැඟුම් වියා දැක්වීම දක්වා.

පොතෙහි නම "උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට" ය. ගඟක් සැදී පැහැදී සිටින්නේ ම සයුරක් කරා ඇදී යෑමට ය. එවන් ගඟක් තමන් කැමති පොකුණක් කරා හැරවීම පහසු නොවන්නේ ය. ඒ සඳහා ගඟ ඉවුරු බිඳගෙන අප පතනා පොකුණ කරා ආ යුතු ය. තමා හුරුව ඇති ගමනට අභියෝග කරමින්.

ඒ සඳහා ගඟ උතුරා යා යුතු ය. ගංගාවල් හුදු ප්‍රාර්ථනා පිහිටෙන් පමණක් උතුරා යන්නේ නැත. ඒ වෙනුවෙන් ගඟට දිය සැපයිය යුතු ය. උතුරා යන තුරු ම. ඒ මුල්ම අදියරය ය. නමුත් ඒ ගඟ මා කැමති පොකුණට ගෙනයෑම උදෙසා තව බොහෝ දෑ කළ යුතු ය.

පොතෙහි නම යෙදීමේ දී මෙන්ම ඇතුළත බොහෝ කවි තුළදී ද තුෂාරිකාමේ ආකාරයෙන් ම අප අවට ඇති බොහෝ දෑ ගෙන මහා කතාන්දර කියන්නී ය.

මේ එවන් උපුටන කිහිපයකි.

"කවදාවත් දුම්රියක් නොඑන
කුට්ටිවලට වෙන් වූ රේල්පාරෙ බවනෙ ඉඳ
දුම්රියක් එන සිහින දකිනු හැක"

"මුහුද, රැලි ටික
යළි ඇදන් යයි
පතුලෙ ගුලි වී සුසුම් වැදි වැදි
අවර්ණව හිටියත් සැපක්..."

"හව්හරණ නැති මේ මහා කඳු උඩ
හිතුමනාපෙට වැවුණ දලූවල
ළපටි සිතුවිලි අන්දා
ගින්න එනු ඇති පණිවුඩය
නොඇසෙන්න
කන් වසාගන්නැයි කිව්වා"


තුෂාරිකා සිය කවි ආකෘතිය ද තමාට ඇවැසි පරිදි එහෙට මෙහෙට කරකව යි. ඔහේ ගලාගෙන යන කවි මැදට පැන ඒවා ට බාධා කරයි. රිද්මය කඩා දමයි. යළි ගොඩ නැඟීමට ඉඩ හරියි. ඒ මතින් පාඨකයාට පඨිතය කෙරෙහි අනුරාගිකව බැඳීමට ඇති ඉඩ අවම කරයි.

"දවසම එකතැනය අප නමුදු ආගන්තුකය
දවසටම දෙපාරට වඩා හිනා දීම පාපීය
බස් එකේ යනා‘තර අති‘නත වදිනු හැකිය
අත හනික අහකට ගැනුම උගත් හැදුණුකමය
තිරය මත නෙත දිය කෙරුම අනවැසිය
කෙටි පණිවිඩ දහයකටම එක පිළිතුර ඇති ය

එවිට,
මටසිලිටි සුසුමක වෙළී
සුව මතක මදනලක ඇලී
මවයි සිහිනයන්
ළඟ නොමැති නිමේෂයකදී
හරිම අලූත් විදිහට
පුදුම නැවුම් ආරට
කිසිදා යළි නොබිඳෙන්න
අපට අප හමු විය හැකි නොවෙද
වසර ගණනකට පසු වුවද"
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Uthura Yanna Ganga Mama Kemathi Pokunata, Sinhala Poetry, Thusharika Anthony
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
අනිල් හේරත්ගෙන් තවත් වියමන්
කරන්ට්ස්
උඹේ මළගමට කියන්නට බැරි වූ කවිය
කවි
හිස්
කවි
කොයියෝගේ වෙරෝනිකාට,
තවත් පොත් බූන්දි
මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'
ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ
යුතෝපියාව- සුන්දර ගම්මානය පිළිබඳ ප්‍රතිවික්ටෝරියානු කියවීමක් සඳහා
සවන් දෙන්න! මේ අමිහිරි මතක අතීතයක සිට එන "අන්තිම දුම්රිය"යි!
අක්කරෙයිපත්තු අක්ෂර- අත්‍යවශ්‍ය හදිසි කියැවීමක්!
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
මාර්කේස්ගේ සමුගැනීමේ ලිපියෙන්.
අප සියළු දෙනාට ම අවශ්‍යව ඇත්තේ සාර්ථකත්වය නම් වූ ගිරි-ශිඛරයට ළං වීමටයි. එහෙත් ජීවිතයේ සැබෑ තෘප්තිය ළඟාකර ගත හැක්කේ එතැනට ළඟාවීමෙන් නොව එතැනට යාමට අප... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
කවි| බෝධිසත්ව ගබ්සාව

15-Secs

(කුමාර හෙට්ටිආරච්චි) නිල් මල් බිසව් උකුලේ බිම් මල් පිපුණී
පන්දම් වැටේ සල් මල් ඔසරිය රැඳුණී
නේරංජනා ගඟ දෑසින් ඇද වැටුණී
පස් මහ බැලුම් නොබලා කුස පිළිසිඳුණී

සඳුන් සුවඳ මල් ගෝමර ළැම තොරණේ... [More]
පොත්| ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ

7-Mins

(හර්ෂිනී පුෂ්පමාලා ආරච්චිගේ) සාහිත්‍ය නිර්මාණ අතර භාවික ගුණයෙන් වඩා වැඩි සාහිත්‍යාංගය කවිය යයි සිතමි. තේමාත්මක ගැඹුරත්, කාව්‍යෝචිත බසත්, බහු විධ අරුත් සපයන භාෂා... [More]
කවි| දුම්මල ගලට ගිය අම්මා

20-Secs

(නන්දන වීරසිංහ) දුම්මල ගල ඉමේ මහ මූකලානේ
අඳෝනාව ඇඟ හීගඩු නඟන්නේ
කන්දේ් පරවේණී උළලේනියන්නේ
රෑ සමයමේ ඇයි මා බය කරන්නේ

අපෙ අම්මා දුම්මල ගලවන්න ගියා... [More]
කරන්ට්ස්| විප්ලවවාදියකුගේ නඩු විභාගය

39-Secs

(පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු) I.
(පාසලේ රපෝර්තුව)

උගන්වන සියලු දේ සැක කරයි
ප්‍රශ්න කරයි
අසම්මත ලෙස සිතයි... [More]
කවි| වස්සානය

45-Secs

(රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ) ඔය දෑල දොඩමලු ය, සුවඳ බැරුවා ඉන්ට
නිල් වතුර තුරුලු කර කෙසේ අතහැර යම් ද?
කෙකටියා පඳුර සුදු මල් පොකුර වඩාගෙන
සොඳුර, නුඹ වාගේ ම හිනැහේය මා එක්ක

කුඹුක් අතු වතුර අතගගා නැමිලා දියට... [More]
කතා-බස්| ඇත්තටම කවුද මේ ප‍්‍රදීප් මැතිව්?

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) ‘මිස්ටර් කරුණාසේනගේ අක්මාව හොඳටම නරක් වෙලා.’

‘ඒ වුණාට මගේ පපුව හොඳයි!’

විහිළුවයි හිනාවයි අන්තිම අසරණ බව මටම දැනුණා. දොස්තරට ගාණක් නෑ. තුණ්ඩුවක්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook