Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
එක ම ගඟට දෙවරක් නොබට මිනිසා, හෙරක්ලීටස්
බූන්දි, 17:56:55
අපරදිග ලෝකයේ බටහිර දර්ශනය බිහිවීමට තුඩුදුන් ප්‍රධාන භූගෝලීය මර්මස්ථානය වූ ග්‍රීසිය අයෝනියන්වාදීන්, ඊලියානුවාදීන්, පෛතගෝරස්වාදීන්, විතණ්ඩාවාදීන් හා සෙසු දාර්ශනිකයන්ගෙන් සුසැදි ඥාන කෝෂ්ඨාගාරයක් විය. ක්‍රි.පූ. 585 දී බැබිලෝනියන්වරුන් දැරූ මත නිශ්චය කරමින් සූර්යග්‍රහණයක් පිළිබඳ අනාවැකි පළකළ තේල්ස්ගේ සිට ඇරිස්ටෝටල් මිය ගිය ක්‍රි.පූ. 322 දක්වා වූ ශත වර්ෂ දෙකහමාරක කාල පරාසය බටහිර දර්ශනයේ උසස් සහ ඵලදායී ම දාර්ශනිකයන් බිහි වූ අවධිය බව වියතුන් අවිවාදයෙන් පිළිගන්නා කරුණකි. ග්‍රීක දර්ශනයේ කූටප්‍රාප්ත අවස්ථාව සනිටුහන් කළ සොක්‍රටීස්ට පෙරාතුව ඇතෑන්ස් නුවර ආධිපත්‍ය පතුරවාසිටියේ විශ්වය හා සිව් මහා භූතයන් පිළිබඳ ඥාන ගවේෂණයෙහි නියැළෙන්නන් ය. මොවුන් උත්සුක වූයේ 'මනුෂ්‍යයා පිළිබඳ දර්ශනයක්' (philosophy of man) ගොඩනැගීමටත් වඩා භෞතිකමය සංඝටක පිළිබඳ අධ්‍යයනය කරමින් විශ්වය සම්බන්ධ දර්ශනයක් (philosophy of the universe) වෙනුවෙන් බුද්ධීවාදී එළඹුමක් ලබාදීමට යි. මොවුන් අතරින් අයෝනියාවේ එපීසස් නගරයේ සිට පැමිණි හෙරක්ලීටස් (ක්‍රි.පූ. 536-470) අතිශය වැදගත් වෙයි. ඒ.ඩී.පී. කලංසූරිය 'ග්‍රීක දර්ශනය' කෘතියෙන් අවධාරණය කරමින් පවසා ඇත්තේ ද ප්‍රාග් සොක්‍රටීසියානු දර්ශනයේ ගැඹුරු හා ශක්තිමත් ම අදහස් ගෙනෙන ලද තැනැත්තා මොහු බවයි. තේමාවෙහි එන හෙරක්ලීටස්ගේ සුප්‍රකට මතයෙන් ඔබ්බට ඔහුගේ චින්තාවන් කෙරෙහි විමර්ශනාක්ෂිය යොමුකිරීම මෙම ලිපියෙන් අපේක්ෂා කෙරේ.

විශ්වයේ ආරම්භය කෙසේ සිදුවීද? එහි මූල පදාර්ථය කුමක්ද? යන පැන සඳහා තේල්ස්, ඇනැක්සිමැන්ඩර්, ඇනැක්සිමීනිස් ආදී මුල්කාලීන මයිලීටස්වාදී දාර්ශනිකයන් සැපයූ භෞතිකමය නිර්වචනය පිළිතුරු අනුව ම යන හෙරක්ලීටස් 'විශ්වය අග්නියෙන් සෑදී ඇතැ'යි ප්‍රකාශ කරයි. ඔහුගේ මතයෙහි විශේෂ වදන නම් 'නොනිවෙන අග්නිය' යන්නයි. මෙම සංකල්පය කේන්ද්‍ර කරගත් හෙතෙම ප්‍රවාහී ධර්මය නොහොත් doctrine of flux නම් පැවැත්මක් පිළිබඳව විස්තර කර තිබේ. ඔහු පවසන සර්වසාධාරණ විපරිණාම සංකල්පයට මූලිකවන්නේ මෙය යි. ඉන් කියැවෙන්නේ විශ්වයේ ආරම්භය, පැවැත්ම හා පරිණාමය වීමෙන් අනතුරුව නැවතත් විශ්ව වස්තූන් අග්නිය ම වන බවයි. තත් දහම සුප්‍රකට දර්ශනිකයෙකු වූ ප්ලේටෝ 'ගංගාවක් මෙන් සියලු දේ ප්‍රවාහී ස්වභාවයෙන් යුක්ත වෙයි' ලෙස පසු කලෙක විස්තර කරන්නට යෙදිණි. හෙරක්ලීටස්ගේ ප්‍රචලිත ම ප්‍රකාශය වන 'ගංඟාවකට මිනිසෙක් දෙවරක් නොබසින්නේ ය' සහ 'එක ම ගඟට අපි බසිමු. අපි නොබසිමු. අපි සිටිමු. අපි නොසිටිමු' යන අදහස ලොව පිළිබඳ හුදු ද්‍රව්‍ය වස්තූන්ගෙන් එහා කළ ප්‍රකාශයකි. බුදුදහම හා දර්ශනය තුලනාත්මකව ගෙන විමසන ඇතැමෙක් එයට බෞද්ධ අර්ථකථන දීමට සිතනුයේ බුදුන් පැවසූ මෙබඳු ම අදහසක් හා සමතැන තබමිනි. තාරකා විද්‍යාව සම්බන්ධයෙන් විශේෂයෙන් ග්‍රහලෝක අරභයා වැඩි නැඹුරුවක් පැවති මෙම අවධියේ ඒ කෙරේ යුහුසුළු වූ ප්‍රාරම්භකයන් අනුව නොගිය මොහු සූර්යයා සම්බන්ධයෙන් තමා දරන ලද නොනවතින ප්‍රවාහීභාවයේ ධර්මතාව නම් ස්ථාවරයෙහි ම රැඳී සිටියේ ය. 'සෑම දින ක ම සූර්යයා අලුත් ය' යන්න ඔහු දැරූ අදහස යි. හෙරක්ලීටස් දැරූ මතය එය වූව ද ඔහුගේ සමකාලීනයෙකු වූ පාමෙනිඩේස් ගෙන ආයේ එහි විරුද්ධ තර්කය යි. එනම් 'කිසිවක් වෙනස් නොවන බවයි; ඒකාන්ත වෙනස්වීමක් නොමැති බවයි'. කෙසේ වෙතත් හෙරක්ලීටස්ගේ අදහස් සම්බන්ධයෙන් එවකට ග්‍රීසියේ විසූ එම්පිඩොක්ලීස්, ඇරිස්ටෝටල්, ප්ලේටෝ පවා උනන්දු වූ බව මෙයින් වටහා ගත හැකිවේ.

මිනිසාගේ ඉතිහාසය වනාහි ශිෂ්ටාචාරයෙන් ශිෂ්ටාචාරයට කළ සටන් හා ලේ වැගිරීම්වල ප්‍රතිඵලයකි යන්න පවසන ඉතිහාසඥයන්ගේ මත සඳහා හෙරක්ලීටස් ග්‍රීසියේ දී දැක් වූ ඇතැම් අර්ථකථන ද පුරෝගාමී සාධක සපය යි. ඔහු සිය Fragments නම් ලිපිවල 44 වන ඛණ්ඩයෙහි දී 'සියලු දෙයෙහි පීතෘ වන්නේ සටන ය' යි පවසයි. ඔහු එය තවදුරටත් මෙසේ විස්තර කරයි; 'විරෝධය යහපත් ය. විරුද්ධ දෙයෙනි උසස්ත ම එකඟභාවය ලැබෙන්නේ. සටන මාර්ගකොට සියලු දේ උත්පාදනය වේ.' මෙය වූ කලී ඔහු කළ වැදගත් ම ප්‍රකාශ අතරින් එකකැයි හැඳින්වීම සාධාරණය. සටන යන්නෙන් ඔහු අදහස් කරන්නේ යුක්තිය පමණක් නොවේ. හුදු දේශපාලනික ස්ථාවරයක පමණක් සිට නොවේ. නොනවතින ජගත්විෂයීය ධර්මතාවක් ය යන්න සෘජුව පවසමිනි. ස්වභාව ධර්මයේ පැවැත්ම තුළ හොඳ හා නරක දෙක අන්‍යොන්‍යව ක්‍රියාකිරීම නිසා නොවේ නම් ලෝක පැවැත්ම ද නවත්නා බවයි ඔහුගේ අදහස. විශ්වය නිරන්තරයෙන් ප්‍රතිපක්ෂ මාර්ග දෙකක් සමඟින් ඝට්ටනය වේ. එම ගැටීම අවසානයේ ප්‍රතිපක්ෂ මාර්ගයෙන් සිදුවන ක්‍රියාවලීන් මඟින් බිහිවන ප්‍රතිවිරෝධීබව හේතුවෙන් ම එකඟතාවක් නැතිනම් 'ප්‍රතිවිරුද්ධ යුගලයන්ගේ සාමයක්' ද පැන නඟී. දුන්නෙහි දුනු දිය ප්‍රතිවිරුද්ධ පක්ෂ ද්වයට ම නොඅදින්නේ නම් එහි දුන්නක් නැත. දුනු දිය අදින පසට මෙන් ම බලයක් අනෙක් පසට ද හිමි විය යුතුය. මෙය නිව්ටන්ගේ තෙවන නියමයට සාදෘෂ්‍ය වන්නකි. හේගල් දක්වන 'සෑම දෙයක් ම එහි ප්‍රතිවිරුද්ධ පක්ෂය බවට පෙරළේ' යන්න ද ඔහුගේ යථෝක්ත අදහස සංස්පර්ශ කරන්නකි. හුදු සංඝටකමය ගැටීමක් නොවන මෙම සංකල්පය (identity of opposites) හෙරක්ලීටස්ගේ අග්නිය හා බැඳී දර්ශනයේ ම උප කොටසක් වශයෙන් දතයුතුය. බර්ටෝල්ඩ් බ්‍රෙෂ්ට් පවසන 'නොමැරී සිටීමට නම් විරෝධය පෑ යුතුම ය' වැනි අදහස් හෙරක්ලීටස් වැනි දාර්ශනිකයන්ගේ අදහස් වඩා ඔපමට්ටම් කරගැනීමක් වශයෙන් සැලකිය හැකි ය. ප්‍රතිවිරුද්ධ යුගලයන්ගේ සටනට එකහෙළා විරුද්ධව 'දෙවියන් සහ මනුෂ්‍යයන් අතර මේ සටන නැතිවේවා'යි පැවසූ හෝමර් අඥානයෙකැයි හෙරක්ලීටස් විවේචනය කරයි. 'දෙවියන් යනු දවල් හා රාත්‍රිය යි. ශීත සෘතුව හා උෂ්ණ සෘතුව යි. යුද්ධය හා සාමය යි. කුසගින්න හා තෘප්තිය යි' යි ඔහු පවසයි. මෙහිදී ඔහු විග්‍රහ කරනුයේ දේව කථා සාහිත්‍යයේ එන දෙවිවරු පිළිබඳව නොවනබව පැහැදිලි ය. ඔහු දක්වන දෙවියා ලොව පුරා පැතිර සිටින අනවරත වෙනස්වීම හා ප්‍රතිවිරෝධය මත ගොඩනැඟන සංකල්පමය ධර්මතාවකි. එබැවින් දෙවියා යන පදයටත් වඩා ඔහු භාවිත කළේ 'ලෝගෝස්' (The Logos = The World) නම් ග්‍රීක වදනයි.

හෙරක්ලීටස් විද්‍යානුකූල අදහස් මතුනොව සිය සමීපතමයන් හා සෙසු විචරකයන් සම්බන්ධයෙන් ද විවේචනශීලී අදහස් පවසයි. නමුත් සෘජුව පැවසීමට නොව වක්‍ර අදහස් දැක්වීමට ඔහු රුචිබව පෙනේ. පැරණි ග්‍රීක දර්ශනවාදීන් අපහාසයට ලක් කරන ඔහු හෙසියඩ් රාත්‍රියවත් නොදන්නා මෝඩයකැයි පවසයි. ග්‍රීක කවියෙකුවන හෝමර්ටත් ආකිලෝස්ටත් කසයෙන් තලා එළවා දැමිය යුතුබව කියයි. පෛතගරස්ට විද්‍යාත්මක ඥානයක් තිබුන ද එය ප්‍රයෝගයක් බව කියා සිටී. මේ අන්දමට සීනෝෆනීස් හා හෙක්ටායස් සම්බන්ධයෙන් ද ඔහු පවසා ඇත්තේ නොයෙක් දේ පිලිබඳ ඥානයක් ඔවුන් සතුව පැවතියත් 'දැක්මක්' නොමැතිබවයි. තමා යම් උසස් තත්තත්වයකට නිතැතින් ම පැමිණ ඇතැයි අපේක්ෂා කළ හෙරක්ලීටස් 'මම මා සොයාගෙන සිටිමි' වශයෙන් ද ස්වාර්ථ කථන දීමෙහි නිමග්න වී ඇත. ඔහුගේ පළමුවන ඛණ්ඩය නිරීක්ෂණය කිරීමේ දී 'ඕනෑකමින් කන්දිය යුත්තේ මට නොව, සියල්ල ඒකත්ව යැයි ප්‍රකාශ කරන මාගේ වචනයට ය' වැනි ආත්ම වර්ණනා හමුවේ.

'අඳුරු' (Obsecure) නමින් ඔහු ම හැඳින්වීමට යෙදුණු තම අදහස් සාමාන්‍ය ජනයාට නොවැටහුණේ වුව ද ඒ පිළිබඳව ආඩම්බර වූවෙකි හෙරක්ලීටස්. ඔහු රදළ කුලීන පවුලකින් පැවත ඒම ඊට හේතුවන්නට ඇත. එසේ ම, තම මත නොරෙන්නේ මෝඩයන්ට යැයි ඔහු සිතා ඇති බව 6 සහ 51 වන ඛණ්ඩනයන් අධ්‍යයනයෙන් පෙනේ. 'බූරුවො රන්වලට වඩා පිදුරු අගේ කරති', 'රන් සොයන්නෝ බොහෝකොට පොළව කොටා රන් ස්වල්පයක් ලබති' වශයෙන් කෙරෙන අර්ථ දැක්වීම්වලින් ගම්‍යවන සත්‍ය නම් ඔහු බහුතර පුද්ගලයන් මෝඩයන් ලෙස සැලකූ බවයි. 'මිනිසුන් බහුතරයකගේ අදහස් හරියට ළඳරුවන්ගේ කෙළිබඩු වැනි ය', 'ශුද්ධභාවය ලබා ඇත්තේ ඉතා ස්වල්ප දෙනෙකි' යි ඔහු කීවේ එබැවිනි.

හෙරක්ලීටස්ගේ කියුම් සියල්ල ම දාර්ශනික නොවෙයි. ඇතැම් ඒවා හුදු විවේචන ම පමණි. නමුත් සෙසු දාර්ශනිකයන්ට සාපේක්ෂව ගත්කළ ඇනෙක්සිමීනිස්ගෙන් කෙළවර වූ අයෝනියානු දර්ශනය ම වපුරනු වෙනුවට මොහු ඥානය ප්‍රායෝගික කරමින් දාර්ශනික බුද්ධියට මුල් තැන දුන්බව පෙනේ. පෙර විසූ දාර්ශනිකයන් මෙන් හුදු කෘතිම සිද්ධාන්ත දැක්වීමකින් එහා ලෝක පැවැත්ම පිළිබඳව සමස්තව අධ්‍යයනය කිරීම ඔහුගේ විශේෂත්වය යි. එබැවින් හෙරක්ලීටස්ගේ නිර්වචන වටහාගත යුත්තේ වාච්‍යාර්ථයෙන් නොවේ. බර්ට්‍රන්ඩ් රසල් පවසන පරිද්දෙන් ඔහු ගූඪවාදියෙකු වශයෙන් සලකා ද නොවේ. තත්කාලීන ග්‍රීක දාර්ශනිකයන් අතරෙහි ඔහුගේ අදහස් තුලනාත්මකව වටහාගැනීමෙනි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Heraclitus, Pre-Socratic Greek philosopher, Ancient philosophy, Greek philosophy, Weeping Philosopher, No man ever steps in the same river twice
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේගෙන් තවත් වියමන්
ගී කිය(ව)මු
සඳ, හොරෙන්- හොරෙන්- හොරෙන්- බලමු!
පොත්
සමහර කමටහන් සහ සමහර රජත
වෙසෙස්
ටෙඩිබෙයා සහ ස්ත්‍රී ලිංගිකත්වය
පොත්
ලියෝ තෝල්ස්තෝයිගේ ඇනා කැරනිනා නවකථාව සහ ද්විත්ව කථා වින්‍යාසය පිළිබඳ විමසුමක්
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
තොවිල් වලදී යකුන් පලා යන විට ගස් අතු කඩා වැටෙන හැටි!
ඩාෆ්නි ග්ලෙසියා: මරණයෙන් නිහඬ කළ- හොරකමට එරෙහි හඬ
සංචාරක ව්‍යාපාරය, අධිපාරිභෝජනය සහ ශ්‍රී ලංකාව
භූතයෙක්, යකැදුරෙක් සහ සත්‍ය කතාවක්
දහමට බියෙන් සයුරට පනින මියන්මාර රොහින්ගානුවෝ
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
චේ ලියයි.
යම් රටක් නිදහස් වූ සැම විටම එය අධිරාජ්‍යවාදයේ පරාජයක් ලෙස පෙනී යයි. එහෙත්, අප තේරුම් ගත යුත්තේ හුදෙක් හුදකලා ආයුධ සන්නද්ධ අරගලයකින් හෝ නිදහස ලබා... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
ඔත්තු| මාසික සිනමා දැක්ම- 'Lipstick Under My Burkha'- නොවැ. 26

7-Secs

Alankrita Shrivastavaගේ "Lipstick Under My Burkha" චිත්‍රපටය, 2017 නොවැම්බර් 26 ඉරිදා, සවස 3:00 ට, මීගමුව... [More]
අදහස්| අපේ මධ්‍යම පන්තියේ නුතන සංස්කෘතික විලාසිතාව!

3-Mins

(තාරක වරාපිටිය) අපේ රට වැනි සමාජයක සංස්කෘතික චින්තනය හෝ සාමාන්‍ය විචාර බුද්ධිය සකස් වන්නේ බොහෝ දුරට මධ්‍යම පාන්තික සමාජ ස්ථරයේ චින්තනයේ හැඩරුව... [More]
කවි| පියාපත්

8-Secs

(ධනුෂ්කා නිෂාදි කුලරත්න) දැලක පැටළුණු අය
මේ අපි කවුරුත්
නොගැලවී ඉන්න වෙර දරනවා

බත්කූරු යාළුවේ!
ගමනමයි ගැලවුම... [More]
රංග| හිනාව ගිලිහුණු සමාජයට "හිනාවෙලා මිනිත්තුවක්"

7-Mins

(සුදේශ් කවීශ්වර) උසස් කලා කෘතියක් අකුණු සැරයක් වැනි බව රෝම විචාරකයෙකු වූ ලොංජයිනස් ප්‍රකාශ කරයි. අකුණු පහර තමා අවට ඇති සියලුම දේ... [More]
පරිවර්තන| 'සැලී' උයනෙහි කෙළවර

16-Secs

(විලියම් බට්ලර් යේට්ස් | නිලූක කදුරුගමුව) හමුවීමු මා පියඹ සහ මම
'සැලී' උයනෙහි කෙළවර
හිමකුමරියකගේ පා නඟා ඈ
ඇවිද්දේ 'සැලී' උයන පසුකර.
තුරු මත කොළ වැවෙන විලසට
සෙමෙන් ආලය විඳින ලෙස... [More]
කවි| (ඔබ හිනැහෙන විට)

5-Secs

(මහගම සේකර) ඔබ හිනැහෙන විට
මුලු ලොව
ඔබ සමඟින් සිනා සෙයි

ඔබ වැලපෙන විට
මුලු ලොව... [More]
කරන්ට්ස්| ඈත සහ මෑත

23-Secs

(අමිල නන්දසිරි) "අනුරාධපුරයේ උද්‍යාන තුලදී පෙම්වතුන් යුවල 304ක් පොලිස් භාරයට."
-පුවතක්


ඈත, කුහුලින් සවල් ගහනා
මැදිවියේ නෙතු බහුලය
මෑත, විලියෙන් ජම්බු රතුවෙන... [More]
Cine| ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය

13-Mins

(එරික් ඉලයප්ආරච්චි) කලාත්මක අවකාශය සහාසික ලෙස විනෝදයේ අවකාශය විසින් පාගා දමනු ලබන අතරේ කලාත්මක ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විනෝද ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විසින් උදුරා ගනිමින්... [More]
කතන්දර| "හරි අපූරු අම්මාච්චි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

33-Secs

"හරි අපූරු අම්මාච්චි"- පොඩිත්තන්ට දැනුම ගෙනෙන විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Rajiv Eipe ලියා සිත්තම් කළ "Ammachi's Amazing Machines" සිඟිති කතන්දරයේ සිංහල... [More]
BoondiLets| අඳුර පලාගියේය!
තල්මසාගේ සිරුර ඇතුළත වූයේ අඳුරයි. පිනෝකියෝ පාවෙමින් තල්මසාගේ කුසෙහි ගැඹුරු ආගාධයට ඇදී ගියේය.

ඉමක් නැති ගණඳුර මැදින් හදිසියේම කුඩා ආලෝකයක් පහළ විය.

"කවුද ඔතන?" පිනෝකියෝගේ... [More]
කවි| සියයට විස්සයි, සතුට අනුලට!

38-Secs

(තුෂාරිකා ඇන්තනි) ඉසුරු දෙවිඳු මවනවද සිහිල පිරි පෙදෙසක්
ගිනි නිවුන මව් හිසක මැවු පසන් නිවසක්

දෛනික වැයෙන් මරදූන් පැරද ඉසිඹුවක්
පතයි මාස අග දිනක හෝ නිරාමිස සුවයක්... [More]
වෙසෙස්| තොවිල් වලදී යකුන් පලා යන විට ගස් අතු කඩා වැටෙන හැටි!

3-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) මිනිසුන්ට සහ වාසස්ථාන වලට අරක් ගන්නා යක්ෂයන් පලවා හැරීම පිණිස යක් තොවිල් පැවැත්වීම අප ජන සංස්කෘතියේ ප්‍රධානතම අංගයකි. මෙම යක්... [More]
BoondiLets| සරච්චන්ද්‍ර ලියයි.
පුතු සෙනේ මස් නහර හම සිඳ
ඇට සොයා ගොස් ඇට තුළට වැද
ඇට මිදුලු මත රඳා සිට දුක්
දෙයි නිබන්දා

-සිංහබාහු
කවි| (හදිසියේ මියගිය) අම්මාගේ මිනිය හඳුනාගැනීමට පුතුව කැඳවයි!

44-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) දෙක තුනක් ඇර හුඟක් කෙස් ගස් තිබුනේ බාගෙට සුදුවෙලා
ගල් තැලුම් මල් යටි පතුල්වල විලුඹ තිබුනා පුපුරලා
අලි ඇවිත් පැල කඩපු දවසේ තාත්තගේ බඩ පාගලා
පෙරළිලා ගෙයි බිත්ති පලුවක් කකුල තිබ්බේ කොරවෙලා

අන්න අර දුර පේන කන්දට ටිකක් එහායින් තියන බැද්දේ... [More]
Cine| බහුචිතවාදීයා- සමකාලීන අගනාගරික සමාජ සැකැස්ම සහ එහි දේශපාලන ආර්ථීකය පිළිබද නියෝජනයක් ලෙස

6-Mins

(නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි) පසුගිය සමයේ, විශේෂයෙන්ම, 2015 ජනවාරි 8 වනදා පැවැති ජනාධිපතිවරණය පූර්වගාමීව සමාජ මාධ්‍යවල ඇති වූ දේශපාලන කතිකාවේ දක්නට ලැබුණු මූලිකාංගයක් වූයේ,... [More]
කතන්දර| "මෙන්න මෙයා- බෝල බෙයා"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

27-Secs

පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Ramendra Kumar ලියා, Delwyn Remedios සිත්තම් කළ "The Day It Rained Fish" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින්.

හඬ- නයෝමී... [More]
වෙසෙස්| ඩාෆ්නි ග්ලෙසියා: මරණයෙන් නිහඬ කළ- හොරකමට එරෙහි හඬ

4-Mins

(සරද සමරසිංහ) "ජනතාව අතුරින් කිහිප දෙනෙකු අත්‍යන්ත ම්ලේච්ඡයන් වීම හේතුවෙන් හෝ පාලක පක්ෂය ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය යන වචනයේ අරුත නොදැන සිටීම හේතුවෙන් හෝ ජනමාධ්‍යවේදීන්ට... [More]
BoondiLets| දාරියෝ ෆෝ ලියයි.
(දාරියෝ ෆෝ | එච්. ඒ. පෙරේරා) පවතින පාලනය, ඉවසන් ඉන්න බැරි තරමට ජඩ, දූෂිත, මර්දනකාරී එකක් උනහම ජනතාව ජීවිත පරදුවට තියල හරි ඒක පෙරලලා දානවා. ඊට පස්සෙ අලුත් පාලකයෝ විසින් හිටපු... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook