Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
එක ම ගඟට දෙවරක් නොබට මිනිසා, හෙරක්ලීටස්
බූන්දි, 17:56:55
අපරදිග ලෝකයේ බටහිර දර්ශනය බිහිවීමට තුඩුදුන් ප්‍රධාන භූගෝලීය මර්මස්ථානය වූ ග්‍රීසිය අයෝනියන්වාදීන්, ඊලියානුවාදීන්, පෛතගෝරස්වාදීන්, විතණ්ඩාවාදීන් හා සෙසු දාර්ශනිකයන්ගෙන් සුසැදි ඥාන කෝෂ්ඨාගාරයක් විය. ක්‍රි.පූ. 585 දී බැබිලෝනියන්වරුන් දැරූ මත නිශ්චය කරමින් සූර්යග්‍රහණයක් පිළිබඳ අනාවැකි පළකළ තේල්ස්ගේ සිට ඇරිස්ටෝටල් මිය ගිය ක්‍රි.පූ. 322 දක්වා වූ ශත වර්ෂ දෙකහමාරක කාල පරාසය බටහිර දර්ශනයේ උසස් සහ ඵලදායී ම දාර්ශනිකයන් බිහි වූ අවධිය බව වියතුන් අවිවාදයෙන් පිළිගන්නා කරුණකි. ග්‍රීක දර්ශනයේ කූටප්‍රාප්ත අවස්ථාව සනිටුහන් කළ සොක්‍රටීස්ට පෙරාතුව ඇතෑන්ස් නුවර ආධිපත්‍ය පතුරවාසිටියේ විශ්වය හා සිව් මහා භූතයන් පිළිබඳ ඥාන ගවේෂණයෙහි නියැළෙන්නන් ය. මොවුන් උත්සුක වූයේ 'මනුෂ්‍යයා පිළිබඳ දර්ශනයක්' (philosophy of man) ගොඩනැගීමටත් වඩා භෞතිකමය සංඝටක පිළිබඳ අධ්‍යයනය කරමින් විශ්වය සම්බන්ධ දර්ශනයක් (philosophy of the universe) වෙනුවෙන් බුද්ධීවාදී එළඹුමක් ලබාදීමට යි. මොවුන් අතරින් අයෝනියාවේ එපීසස් නගරයේ සිට පැමිණි හෙරක්ලීටස් (ක්‍රි.පූ. 536-470) අතිශය වැදගත් වෙයි. ඒ.ඩී.පී. කලංසූරිය 'ග්‍රීක දර්ශනය' කෘතියෙන් අවධාරණය කරමින් පවසා ඇත්තේ ද ප්‍රාග් සොක්‍රටීසියානු දර්ශනයේ ගැඹුරු හා ශක්තිමත් ම අදහස් ගෙනෙන ලද තැනැත්තා මොහු බවයි. තේමාවෙහි එන හෙරක්ලීටස්ගේ සුප්‍රකට මතයෙන් ඔබ්බට ඔහුගේ චින්තාවන් කෙරෙහි විමර්ශනාක්ෂිය යොමුකිරීම මෙම ලිපියෙන් අපේක්ෂා කෙරේ.

විශ්වයේ ආරම්භය කෙසේ සිදුවීද? එහි මූල පදාර්ථය කුමක්ද? යන පැන සඳහා තේල්ස්, ඇනැක්සිමැන්ඩර්, ඇනැක්සිමීනිස් ආදී මුල්කාලීන මයිලීටස්වාදී දාර්ශනිකයන් සැපයූ භෞතිකමය නිර්වචනය පිළිතුරු අනුව ම යන හෙරක්ලීටස් 'විශ්වය අග්නියෙන් සෑදී ඇතැ'යි ප්‍රකාශ කරයි. ඔහුගේ මතයෙහි විශේෂ වදන නම් 'නොනිවෙන අග්නිය' යන්නයි. මෙම සංකල්පය කේන්ද්‍ර කරගත් හෙතෙම ප්‍රවාහී ධර්මය නොහොත් doctrine of flux නම් පැවැත්මක් පිළිබඳව විස්තර කර තිබේ. ඔහු පවසන සර්වසාධාරණ විපරිණාම සංකල්පයට මූලිකවන්නේ මෙය යි. ඉන් කියැවෙන්නේ විශ්වයේ ආරම්භය, පැවැත්ම හා පරිණාමය වීමෙන් අනතුරුව නැවතත් විශ්ව වස්තූන් අග්නිය ම වන බවයි. තත් දහම සුප්‍රකට දර්ශනිකයෙකු වූ ප්ලේටෝ 'ගංගාවක් මෙන් සියලු දේ ප්‍රවාහී ස්වභාවයෙන් යුක්ත වෙයි' ලෙස පසු කලෙක විස්තර කරන්නට යෙදිණි. හෙරක්ලීටස්ගේ ප්‍රචලිත ම ප්‍රකාශය වන 'ගංඟාවකට මිනිසෙක් දෙවරක් නොබසින්නේ ය' සහ 'එක ම ගඟට අපි බසිමු. අපි නොබසිමු. අපි සිටිමු. අපි නොසිටිමු' යන අදහස ලොව පිළිබඳ හුදු ද්‍රව්‍ය වස්තූන්ගෙන් එහා කළ ප්‍රකාශයකි. බුදුදහම හා දර්ශනය තුලනාත්මකව ගෙන විමසන ඇතැමෙක් එයට බෞද්ධ අර්ථකථන දීමට සිතනුයේ බුදුන් පැවසූ මෙබඳු ම අදහසක් හා සමතැන තබමිනි. තාරකා විද්‍යාව සම්බන්ධයෙන් විශේෂයෙන් ග්‍රහලෝක අරභයා වැඩි නැඹුරුවක් පැවති මෙම අවධියේ ඒ කෙරේ යුහුසුළු වූ ප්‍රාරම්භකයන් අනුව නොගිය මොහු සූර්යයා සම්බන්ධයෙන් තමා දරන ලද නොනවතින ප්‍රවාහීභාවයේ ධර්මතාව නම් ස්ථාවරයෙහි ම රැඳී සිටියේ ය. 'සෑම දින ක ම සූර්යයා අලුත් ය' යන්න ඔහු දැරූ අදහස යි. හෙරක්ලීටස් දැරූ මතය එය වූව ද ඔහුගේ සමකාලීනයෙකු වූ පාමෙනිඩේස් ගෙන ආයේ එහි විරුද්ධ තර්කය යි. එනම් 'කිසිවක් වෙනස් නොවන බවයි; ඒකාන්ත වෙනස්වීමක් නොමැති බවයි'. කෙසේ වෙතත් හෙරක්ලීටස්ගේ අදහස් සම්බන්ධයෙන් එවකට ග්‍රීසියේ විසූ එම්පිඩොක්ලීස්, ඇරිස්ටෝටල්, ප්ලේටෝ පවා උනන්දු වූ බව මෙයින් වටහා ගත හැකිවේ.

මිනිසාගේ ඉතිහාසය වනාහි ශිෂ්ටාචාරයෙන් ශිෂ්ටාචාරයට කළ සටන් හා ලේ වැගිරීම්වල ප්‍රතිඵලයකි යන්න පවසන ඉතිහාසඥයන්ගේ මත සඳහා හෙරක්ලීටස් ග්‍රීසියේ දී දැක් වූ ඇතැම් අර්ථකථන ද පුරෝගාමී සාධක සපය යි. ඔහු සිය Fragments නම් ලිපිවල 44 වන ඛණ්ඩයෙහි දී 'සියලු දෙයෙහි පීතෘ වන්නේ සටන ය' යි පවසයි. ඔහු එය තවදුරටත් මෙසේ විස්තර කරයි; 'විරෝධය යහපත් ය. විරුද්ධ දෙයෙනි උසස්ත ම එකඟභාවය ලැබෙන්නේ. සටන මාර්ගකොට සියලු දේ උත්පාදනය වේ.' මෙය වූ කලී ඔහු කළ වැදගත් ම ප්‍රකාශ අතරින් එකකැයි හැඳින්වීම සාධාරණය. සටන යන්නෙන් ඔහු අදහස් කරන්නේ යුක්තිය පමණක් නොවේ. හුදු දේශපාලනික ස්ථාවරයක පමණක් සිට නොවේ. නොනවතින ජගත්විෂයීය ධර්මතාවක් ය යන්න සෘජුව පවසමිනි. ස්වභාව ධර්මයේ පැවැත්ම තුළ හොඳ හා නරක දෙක අන්‍යොන්‍යව ක්‍රියාකිරීම නිසා නොවේ නම් ලෝක පැවැත්ම ද නවත්නා බවයි ඔහුගේ අදහස. විශ්වය නිරන්තරයෙන් ප්‍රතිපක්ෂ මාර්ග දෙකක් සමඟින් ඝට්ටනය වේ. එම ගැටීම අවසානයේ ප්‍රතිපක්ෂ මාර්ගයෙන් සිදුවන ක්‍රියාවලීන් මඟින් බිහිවන ප්‍රතිවිරෝධීබව හේතුවෙන් ම එකඟතාවක් නැතිනම් 'ප්‍රතිවිරුද්ධ යුගලයන්ගේ සාමයක්' ද පැන නඟී. දුන්නෙහි දුනු දිය ප්‍රතිවිරුද්ධ පක්ෂ ද්වයට ම නොඅදින්නේ නම් එහි දුන්නක් නැත. දුනු දිය අදින පසට මෙන් ම බලයක් අනෙක් පසට ද හිමි විය යුතුය. මෙය නිව්ටන්ගේ තෙවන නියමයට සාදෘෂ්‍ය වන්නකි. හේගල් දක්වන 'සෑම දෙයක් ම එහි ප්‍රතිවිරුද්ධ පක්ෂය බවට පෙරළේ' යන්න ද ඔහුගේ යථෝක්ත අදහස සංස්පර්ශ කරන්නකි. හුදු සංඝටකමය ගැටීමක් නොවන මෙම සංකල්පය (identity of opposites) හෙරක්ලීටස්ගේ අග්නිය හා බැඳී දර්ශනයේ ම උප කොටසක් වශයෙන් දතයුතුය. බර්ටෝල්ඩ් බ්‍රෙෂ්ට් පවසන 'නොමැරී සිටීමට නම් විරෝධය පෑ යුතුම ය' වැනි අදහස් හෙරක්ලීටස් වැනි දාර්ශනිකයන්ගේ අදහස් වඩා ඔපමට්ටම් කරගැනීමක් වශයෙන් සැලකිය හැකි ය. ප්‍රතිවිරුද්ධ යුගලයන්ගේ සටනට එකහෙළා විරුද්ධව 'දෙවියන් සහ මනුෂ්‍යයන් අතර මේ සටන නැතිවේවා'යි පැවසූ හෝමර් අඥානයෙකැයි හෙරක්ලීටස් විවේචනය කරයි. 'දෙවියන් යනු දවල් හා රාත්‍රිය යි. ශීත සෘතුව හා උෂ්ණ සෘතුව යි. යුද්ධය හා සාමය යි. කුසගින්න හා තෘප්තිය යි' යි ඔහු පවසයි. මෙහිදී ඔහු විග්‍රහ කරනුයේ දේව කථා සාහිත්‍යයේ එන දෙවිවරු පිළිබඳව නොවනබව පැහැදිලි ය. ඔහු දක්වන දෙවියා ලොව පුරා පැතිර සිටින අනවරත වෙනස්වීම හා ප්‍රතිවිරෝධය මත ගොඩනැඟන සංකල්පමය ධර්මතාවකි. එබැවින් දෙවියා යන පදයටත් වඩා ඔහු භාවිත කළේ 'ලෝගෝස්' (The Logos = The World) නම් ග්‍රීක වදනයි.

හෙරක්ලීටස් විද්‍යානුකූල අදහස් මතුනොව සිය සමීපතමයන් හා සෙසු විචරකයන් සම්බන්ධයෙන් ද විවේචනශීලී අදහස් පවසයි. නමුත් සෘජුව පැවසීමට නොව වක්‍ර අදහස් දැක්වීමට ඔහු රුචිබව පෙනේ. පැරණි ග්‍රීක දර්ශනවාදීන් අපහාසයට ලක් කරන ඔහු හෙසියඩ් රාත්‍රියවත් නොදන්නා මෝඩයකැයි පවසයි. ග්‍රීක කවියෙකුවන හෝමර්ටත් ආකිලෝස්ටත් කසයෙන් තලා එළවා දැමිය යුතුබව කියයි. පෛතගරස්ට විද්‍යාත්මක ඥානයක් තිබුන ද එය ප්‍රයෝගයක් බව කියා සිටී. මේ අන්දමට සීනෝෆනීස් හා හෙක්ටායස් සම්බන්ධයෙන් ද ඔහු පවසා ඇත්තේ නොයෙක් දේ පිලිබඳ ඥානයක් ඔවුන් සතුව පැවතියත් 'දැක්මක්' නොමැතිබවයි. තමා යම් උසස් තත්තත්වයකට නිතැතින් ම පැමිණ ඇතැයි අපේක්ෂා කළ හෙරක්ලීටස් 'මම මා සොයාගෙන සිටිමි' වශයෙන් ද ස්වාර්ථ කථන දීමෙහි නිමග්න වී ඇත. ඔහුගේ පළමුවන ඛණ්ඩය නිරීක්ෂණය කිරීමේ දී 'ඕනෑකමින් කන්දිය යුත්තේ මට නොව, සියල්ල ඒකත්ව යැයි ප්‍රකාශ කරන මාගේ වචනයට ය' වැනි ආත්ම වර්ණනා හමුවේ.

'අඳුරු' (Obsecure) නමින් ඔහු ම හැඳින්වීමට යෙදුණු තම අදහස් සාමාන්‍ය ජනයාට නොවැටහුණේ වුව ද ඒ පිළිබඳව ආඩම්බර වූවෙකි හෙරක්ලීටස්. ඔහු රදළ කුලීන පවුලකින් පැවත ඒම ඊට හේතුවන්නට ඇත. එසේ ම, තම මත නොරෙන්නේ මෝඩයන්ට යැයි ඔහු සිතා ඇති බව 6 සහ 51 වන ඛණ්ඩනයන් අධ්‍යයනයෙන් පෙනේ. 'බූරුවො රන්වලට වඩා පිදුරු අගේ කරති', 'රන් සොයන්නෝ බොහෝකොට පොළව කොටා රන් ස්වල්පයක් ලබති' වශයෙන් කෙරෙන අර්ථ දැක්වීම්වලින් ගම්‍යවන සත්‍ය නම් ඔහු බහුතර පුද්ගලයන් මෝඩයන් ලෙස සැලකූ බවයි. 'මිනිසුන් බහුතරයකගේ අදහස් හරියට ළඳරුවන්ගේ කෙළිබඩු වැනි ය', 'ශුද්ධභාවය ලබා ඇත්තේ ඉතා ස්වල්ප දෙනෙකි' යි ඔහු කීවේ එබැවිනි.

හෙරක්ලීටස්ගේ කියුම් සියල්ල ම දාර්ශනික නොවෙයි. ඇතැම් ඒවා හුදු විවේචන ම පමණි. නමුත් සෙසු දාර්ශනිකයන්ට සාපේක්ෂව ගත්කළ ඇනෙක්සිමීනිස්ගෙන් කෙළවර වූ අයෝනියානු දර්ශනය ම වපුරනු වෙනුවට මොහු ඥානය ප්‍රායෝගික කරමින් දාර්ශනික බුද්ධියට මුල් තැන දුන්බව පෙනේ. පෙර විසූ දාර්ශනිකයන් මෙන් හුදු කෘතිම සිද්ධාන්ත දැක්වීමකින් එහා ලෝක පැවැත්ම පිළිබඳව සමස්තව අධ්‍යයනය කිරීම ඔහුගේ විශේෂත්වය යි. එබැවින් හෙරක්ලීටස්ගේ නිර්වචන වටහාගත යුත්තේ වාච්‍යාර්ථයෙන් නොවේ. බර්ට්‍රන්ඩ් රසල් පවසන පරිද්දෙන් ඔහු ගූඪවාදියෙකු වශයෙන් සලකා ද නොවේ. තත්කාලීන ග්‍රීක දාර්ශනිකයන් අතරෙහි ඔහුගේ අදහස් තුලනාත්මකව වටහාගැනීමෙනි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Heraclitus, Pre-Socratic Greek philosopher, Ancient philosophy, Greek philosophy, Weeping Philosopher, No man ever steps in the same river twice
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේගෙන් තවත් වියමන්
Cine
ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්
වෙසෙස්
අරාබි සාහිත්‍යයේ ඛලීල් සලකුණ
කතා-බස්
"බොහෝ ලේඛකයන් බයයි ඇත්ත කථාකරන්න!"- අශෝක හඳගම සමග කතාබහක්
කවි
බිරියෝසා හිම හඬයි!
ගී කිය(ව)මු
සඳ, හොරෙන්- හොරෙන්- හොරෙන්- බලමු!
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!
දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!
සමාජවාදයේ සහ ධනවාදයේ දත්තවාදී කියවීම
මානව සමාජයේ මීළඟ විප්ලවය 'දත්තවාදය'ද?
ආරියසේන යූ ගමගේ- සොඳුරු මතක ඉතිරි කොට නික්ම ගිය වෛද්‍යවරයා
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
චේ ලියයි.
නීතිය පාන් නිදහස
ගොවිකමේ නව පිළිසකර
මේ ගැන ඔබේ හඬ
නින්නාද වෙද්දී හැමතින්
ඔබේ පසෙකින් අප ඇදෙනු
ඔබ දකිනු ඇත

-මෙක්සිකෝවේදී මුල් වරට පිදෙල් හමුවීමේ ආශ්වාදයෙන් චේ ලියූ කව.
[චේ - මාලනී... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කතන්දර| ගල් වඩුවා ('හූමිටි කතා')

2-Mins

(ආර්. කුෂ්නේරෝවිච් | දැදිගම වී. රුද්‍රිගු) එකෝමත් එක රටක ගල් වඩුවෙක් ගල් කඩමින් හිටියා. හිටි හැටියේම අසුන් පිට නැග ගත් මිනිසුන් කෑ ගහන හැටි ඇසුණා;

"දණ... [More]
රංග| 'පක්ෂීහු'- ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ යුතෝපියානු සිහිනය

3-Mins

(චින්තා පවිත්‍රානි) ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ නාට්‍ය නිර්මාණ අතුරින් ශ්‍රව්‍ය හා දෘශ්‍ය ප්‍රයෝගයන්ගෙන් අනූන වූත් වඩාත් නිර්මාණාත්මක වූත් නාට්‍යය හැටියට පිළිගැනෙන්නේ The Birds (පක්ෂීහු) නාට්‍යයයි.... [More]
වෙසෙස්| අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!

6-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මට 'ඇය' මුණ ගැසුණේ අහම්බයකිනි. මගේ මිතුරෙකුගේ මැදිහත්වීමෙනි.

"ඔය ඉතින් ඔයත් මං දිහා බලන්නේ අමුතු විදියට. එතකොට ඉතින් අනිත් මිනිස්සු ගැන... [More]
වෙසෙස්| දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!

6-Mins

(සරද සමරසිංහ) ඉතිහාස හා සමාජ විද්‍යා විශේෂඥයෙකු වන යුවෙල් නෝව් හරාරි (Yuval Noah Harari) විසින් රචිත Homo Deus නොහොත් 'මීළඟ හතළිස් වසරේ... [More]
කතා-බස්| "පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්

8-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) මේ වසරේ මාර්තු මාසයේ දී ඉන්දියාවේ හයිද්‍රාබාද්හි පැවති ඉන්දියානු ලෝක සිනමා උලෙළේ දී හොඳ ම චිත්‍රපටයට හිමි ජූරි සම්මානය දිනා... [More]
කතන්දර| "අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

42-Secs

"අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ 'Playtime' ඉන්දියානු ළමා කතන්දරයේ... [More]
පරිවර්තන| මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ

59-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | චින්තා පවිත්‍රානි) මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පබළු ඇගේ දෙතොලේ රතට වඩා බොහෝ රතු පාටයි
හිම සුදු වී නම් ඇගේ පියයුරු අවපැහැ මන්ද?

කෙස් වයර් වී නම් ඇගේ හිසේ කළු වයර් වැවේ
මා රෝස, රතු හා සුදු පෑ රෝස මල් දැක තිබේ,... [More]
කවි| සටහන්ය; සුන්දර ගමක; මළගෙයක...

11-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) සුදු රැළි පාලම්ය මග
කිඳුරා නිදිය සාලයෙහි

විඩාබර වූ ඉකියකි
අම්මෙකි
ආදරේ බර ඉල්ලාගෙන... [More]
කවි| ගරු අධිකරණයෙන් අවසරයි..!

46-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) අත තබා දිවුරන්න පුළුවන් ස්වාමිනි බොරු නෙවෙයි කියලා
මැරෙන්නට හිත හදාගෙන මම රේල් පාරෙත් ලැගන් ඉඳලා
කෝච්චිය දුර ඈත එනකොට තාත්තගේ බොන බෙහෙත් මැවිලා
කරන්නම වෙන දෙයක් නැති තැන ගියේ එතනට අම්මපල්ලා

පහන් කොච්චර එළිය දුන්නත් කැඩුන පසු කුණු ගොඩට හින්දා... [More]
වෙසෙස්| සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!

2-Mins

(සදර්ශී කුසුම්වර්ෂා රණසිංහ) සමහර ගැහැණු- පිරිමි ජීවිතයේ බොහෝ මධුර දෑ සඟවාගෙන ඇවිදින පොත් බඳු ය. නැත්නම් තාලයක් ඇති කවි බඳු ය. හුදෙක් මනුස්ස... [More]
අදහස්| කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) අපේ රටේ මාධ්‍ය සංස්කෘතිය පවතින්නේ කුණු වී දුඟඳ හමන තත්ත්වයක බව අමුතුවෙන් පැවසිය යුතු නැත. එය අපේ රටේ දේශපාලන සංස්කෘතිය... [More]
අදහස්| දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!

16-Mins

(ඩෙස්මන්ඩ් මල්ලිකාරච්චි) කාල් මාක්ස්ගේ 200 වෙනි උපන්දිනය කොළඔ මහවැලි කේන්ද්‍රයේදී පසුගිය 11 වෙනි දින සමරනු ලැබුවේ කාල් මාක්ස්ගේ ප්‍රාග්ධනය කෘතියේ 3 වෙනි... [More]
Cine| ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්

13-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) මෙම ලිපිය ආචාර්ය ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස්ගේ අදහස පරිදි සුමිත්‍රා පීරිස් විසින් නිෂ්පාදනය කරන්නට යෙදී, මෑතකදි තිරගත වූ වෛෂ්ණාවී සිනමාපටය සම්බන්ධයෙනි.... [More]
Cine| Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!

4-Mins

(වජිර කාන්ත උබේසිංහ) මල් පිපෙන එකයි මිනිස්සු හැදෙන එකයි වෙනස්. මොකද මල් කොච්චර ලස්සන වුනත් මල් පුබුදුවන්න අවශ්‍ය ජලයයි, සුර්යාලෝකයයි විතරයි. මේවා කොපමණ... [More]
කවි| සර්ධාවෙන් ලියන වග නම්

36-Secs

(අමිල නන්දසිරි) අපි පුතේ දුර ඈත වන්නි හත් පත්තුවේ
පාන්දර බස් එකෙන් පෝලිමට එක්වුනේ
වැඳ පුරුදු මුදු මීට පෙරත් මුතියංගනේ
බුදුන් වැඩි බිම බුදුන් දකින්නට පෝලිමේ

අස්වැන්න කැපෙන මහ ගමට එන ලොරි කඩේ... [More]
කවි| යෞවනය!

25-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) යෞවනය! ඇති තරම් හිනහා වී ඔබ ඉන්න
මැදිවිය බර වැඩී කෙනෙකුට
දරන්නට බෑ ඒ තනියම
දහක් අතරෙත් තනි වියහැකි බැවිනි.

පාට තවරා ගත්තු ගහකොළ... [More]
සිත්තර| "දූපතෙන් එහා කලාව ගැන අවදියෙන් ඉන්න වෙනවා!"- ප්‍රගීත් රත්නායක

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) චිත්‍රයක් යනු නිහඬ කවියක් යැයි කියනු ලැබේ. එනයින් ගෙන බලන කල ප්‍රගීත් රත්නායක යනු කැන්වසය මත, අපේ පරපුරේ නිහඬ කවි... [More]
කතන්දර| "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

14-Secs

මෙන්න තවත් ලස්සන සෝවියට් රුසියානු කතන්දරයක් [පොඩිත්තන්ට කාටූන්] වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි" ළමා කතන්දරයේ සිංහල... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook