Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
Cine බූන්දි
යුක්තිය ජය ගැනීමට 'දුෂ්ටයාගෙන්' පළිගැනීම- ඇස්ගාර් ෆර්හාඩිගේ The Salesman
බූන්දි, 18:00:26
පහත පළ වන්නේ ඉරාන ජාතික කීර්තිමත් සිනමාකරුවෙකු වන ඇස්ගර් ෆර්හාඩි ගේ The Salesman චිත්‍රපටය පිළිබඳ ටොම් කාටර් විසින් ලෝක සමාජවාදි වෙබ් අඩවියේ පළ කරන ලද චිත්‍රපට විචාරයේ සංක්ෂිප්ත පර්වර්තනය යි. මෙම චිත්‍රපටය, 2017 ඇමෙරිකාවේ ඇකඩමි සම්මාන උලළේ, හොඳ ම විදේශ භාෂා චිත්‍රපටය ලෙස අභිෂේක ලැබී ය. [මුල් ලේඛනය සඳහා සබැඳිය.]

මෙම සිනමා නිර්මාණය සර්වතෝපූර්ණ ය. අපූර්ව ගුණයෙන් යුතු ය. චිත්‍රපටය නරඹා දින ගණනක් යන තුරු ම ඒ පිළිබඳ නව තේමාවන් සහ සංකල්පනයන් සහිත පැතිමානයන් ඔබේ මනස තුළ හොල්මන් කරනු ඇත. මේ සියල්ලට ම වඩා මෙම නිර්මාණය සියලු මිනිසුන් තුළ- "දුෂ්ටයා" ද ඇතුලත් ව- මනුෂ්‍යත්වය සහ මානව දයාව ඇති බව සහතික කරයි. පළිගැනීමේ අභිලාෂය තුළ ඇති අරුත්සුන් බව සහ නිස්සාරත්වය නිරාවරණය කරයි.

ඇමරිකානු රජය විසින් ඉරාන ජාතිකයන්ට විරුද්ධ ව ගෙන යන ආධානග්‍රාහී සහ අගතිගාමී සංවිධානාත්මක මෙහෙයුම හමුවේ සහ මිලියන අසූවකට අධික ජනගහණයක් වෙසෙන රටක මිනිසුන්ට යුද තර්ජන කෙරෙන සමයක මෙවන් චිත්‍රපටයක් කලඑළි දැකීම අභිනන්දනයෙන් පිළිගතයුතු ය.

ඉමඩ් (සහාබ් හොසෙනි) ටෙහෙරාන් හි සිය සිසුන්ගේ ප්‍රියමනාපයට ලක් වූ ගුරුවරයෙකි. ඔහු සහ ඔහු ගේ බිරිඳ වන රනා (ටරනේ අලිඩෝස්ටි), ආතර් මිලර් ගේ The Death of a Salesman නම් වූ නාට්‍ය නිෂ්පාදනයක රඟපාති. "නාට්‍යයක් තුළ නාට්‍යයේ" සහ නාට්‍යාගාරයෙන් පිටත ජීවිතයේ ඇති සුපැහැදිලි සමානකම් විශද කරමින් චිත්‍රපටය මාරුවෙන් මාරුවට ඒ අතරතුර දෝලනය වෙයි.

අසල සිදුවන බිම් කැණිමක ප්‍රතිඑලයක් ලෙස තමන් ජීවත් වන තට්ටු නිවාසය දෙදරීමකට ලක් වන විට රනා සහ ඉමඩ් ට නව තට්ටු නිවාසයකට යෑමට සිදු වේ. නව නිවාසයට පැමිණි පසු, තරුණ යුවළට හමුවන්නේ අබිරහස් ආකාරයකයට ලිංගික ශ්‍රමිකාවක ලෙස එම නිවසේ පෙර විසූ කුලී නිවැසිනියකගේ බඩුබාහිරාදිය යි.

එක් රැයක නො සිතූ විරූ ඛේදවාචකයක් සිදු වේ. නිවසට එමින් සිටින ඉමාඩ්ට අහිමුඛ වන්නේ දරුණු තුවාල සහිතව රෝහල්ගත ව සිටින රනායි. එසේ රෝහල්ගත විමට සිදුව ඇත්තේ රනා තම ස්වාමියා යැයි සිතා වෙනකෙකු සඳහා දොරගුලු ඇරීමේ ප්‍රතිඑලයක් ලෙස ය.

රනා සහ ඉමාඩ් යන දෙදෙනා ම චිත්තවේගී ප්‍රකම්පනයකට පත් වෙති. ලිංගික අතවරයකට සමාන දෙයක් සිදු වී ඇති නමුදු එහි ස්වභාවය හෝ ප්‍රචණ්ඩත්වයේ තරම නො පැහැදිලි ය. රනාට සිදුවන්නට ඇත්තේ කුමක් ද? රනා පවා එය දන්නී ද? ප්‍රේක්ෂකාගාරය මෙන් ම ඉමාඩ් ද කිසිත් දන්නේ නැත. ඔහුට අවශ්‍ය වන්නේ ද ඒ පිළිබඳ දැනගැනීම යි.

සිදු වූ බොහෝ දේ චේතනාන්විත ව ම සැක සහිත බහුරුත් මතු වන පරිදි චිත්‍රපටය තුළ දමා ගොස් ඇත. ෆර්හාඩි විටෙක තම සම්මුඛ සාකච්ඡාවක කී පරිදි:
"සංදිග්ධතාව හෙවත් අර්ථ ව්‍යාකුලත්වය වැදගත් සහ වටිනාකමක් තියෙන දෙයක්. ඒකට හේතුව තමා, ප්‍රේක්ෂකයා චිත්‍රපටය නරඹා ඉවර වෙලා ගෙදර ගියාට පස්සෙත් ඔහුට හෝ ඇයට ඒ පිළිබඳ හිතන්නට ඒක උදව් වෙන හින්දා."

රනා සහ ඉමාඩ් පොලිසිය විශ්වාස නො කරති. එසේ විශ්වාස කරන කිසිවෙකු ඇත්තේ ද නැත. ඔවුන් දෙදෙනා දෙගිඩියාවකට පත් වෙති. එහෙත් අවසානයේ එම සිද්ධිය බලධාරීන්ට වාර්තා නො කිරීමට ඔවුහු තීරණය කරති. එසේ කළ හොත් මිනිසුන් කටකතා දොඩවනු ඇත; ඕනවටත් වඩා ප්‍රශ්න ඇසිය හැකි ය. කලින් සිටි කුලී නිවැසිනියගේ ක්‍රියාකලාපය ද එළිදරව් වනු ඇත. තම ප්‍රහාරකයාට දොරගුලු විවර කළේ ඇයි දැයි සියල්ලන්ම රනාගෙන් අසනු ඇත.





ඉමාඩ් තනිව ම මෙම සිදුවී මේ සුලමුල සොයා යෑමට වෙර දරයි. පාත්‍ර වර්ගයා අතර ආතතිය පුපුරා යෑමට නියමිත ය.

ඉතා තීව්‍රතර රංගනයන්ගෙන් සමන්විත මෙම චිත්‍රපටයේ සිනමාරූපී දර්ශන කිසි දා අමතක කර දැමීමට නො හැකි වනු ඇත. වෙසෙසින් ම සිය සැමියා විසින් කළ දෑ චිත්‍රපටය අවසාන භාගයේ රනා දැනගත් පසු ඇයගේ නිසංසල, සුපරික්ෂාකාරී, වික්ෂිප්ත, ඝට්ටනකාරී, දෝෂාරෝපණීය භාවයන් ප්‍රකාශනයට පත්විම මෙම චිත්‍රපටයේ අපට හමුවන බලවත් ම මොහොතකි.

ෆර්හාඩිගේ මෙම චිත්‍රපටයේ ස්වහාවය, සැබෑ ජිවිතයේ මෙන් ම ඉතා සංකීර්ණ ය; එමෙන් ම රුචිකර ය. මානව චර්යාව බොහෝ විට එකිනෙකට ප්‍රතිවිරෝධි බලපෑම්වල කොන්දේසි මත මෙහෙයවෙයි. සමහර විට මෙම තත්ත්වය පුද්ගලයෙකුට පූර්ණ වශයෙන් ප්‍රකාශ කරගැනීම හැකිවීමට හෝ නොහැකිවීීමට පුඑවන. පෙර යුගවල සංස්කෘතික උරුමයන් සමග නවීන යථාර්ථය ඝට්ටනය වේ. සම්ප්‍රදාය විසින් ඉල්ලා සිටින්නේ නම් මිනිසුන් තමන් දන්නා දෙයට, හිතන දෙයට හෝ තමන්ට දැනෙන දෙයට ප්‍රතිවිරුද්ධ අදහස් පළකරනු ඇත. අනෙක් අතට අප එකිනෙකා හඳුනාගෙන, එකිනෙකා කියවීමට පටන් ගත් කල අපගේ සංවේදී ඇස් සහ කන් අනෙකාගේ ඉතා ගැඹුරු, නිර්ව්‍යාජ සහ සූක්ෂම භාව ප්‍රකාශනයන් හඳුනාගනු ඇත.

ෆර්හාඩි සහ ඔහුගේ කණ්ඩායම සිය චිත්‍රපටයේ චරිත නිර්මාණය සැබෑ ජීවිතයේ අපට හමු වන සැබෑ මිනිසුන්ගේ ස්වාභාවය තරමට ම සම කිරීමට සමත් වූ සේ ය. ෆර්හාඩි වරක් තම නඑ නිළියන් සහ චරිත ගැන මෙසේ කීය: "ඔවුන්ට එය සැබෑ ජීවිතය ලෙස දැනෙන්න ඕන, සංවේදනය වෙන්න ඕන."

The Salesman චිත්‍රපටිය අවසාන වන විට අප රනා, ඉමඩ් සහ අනෙකුත් චරිත හඳුනාගෙන අවසන් ය. ඔවුන්ගේ ජිවන අත්දැකීම සහ ඔවුන්ගේ අභ්‍යන්තර ගැටුම් අපට විඳීමට අවශ්‍ය වන්නේ නම් කළ යුත්තේ ඔවුන් ගේ මුහුණු දෙසට කෙටි බැල්මක් හෙළීම පමණි.

ලිංගික අපරාධයක් කෙතරම් ක්ෂතිමය වුවත් හයානක වුවත් ඒ වෙනුවෙන් ඉතාම වේගයෙන් සහ කුරුරි ආකාරයෙන් පළිගතයුතු ය යන අදහස මෙම චිත්‍රපටිය විසින් අභියෝගයට ලක් කරයි. එහෙත් ඉමඩ් මෙම ප්‍රතිගාමි තේමාව ම තාර්කික අන්තයකට රැගෙන යයි. එසේ නැතහොත් එම ප්‍රතිගාමි තේමාව ඉමඩ්ව ඔසවාගෙන යයි. ෆරීඩ් සජීඩි හොසේනි විසින් ඉතා ශූර ලෙස චරිත නිරූපණය කරන ලද අපරාධකරුවා ද සැමදෙනා විශ්මයට සහ භීතියට පත්කරමින් අන් අය මෙන් ම ලෙයින් මසින් සැදුණු මිනිසෙකු ලෙස ප්‍රතිනිර්මාණය වෙයි.

"ඔයා පළිගන්න එකනෙ කරන්නේ" යනුවෙන් රනා ඉමඩ් ට පවසන විට එය ඇය විසින් කෙරෙන දෝෂාරෝපණයක් ලෙස ප්‍රේක්ෂකාගාරය මැනවින් ම අවබෝධ කරගනි. "කාමවිකෘතකයන්"ගේ (sexual perverts) ලේ ඉල්ලා මොර දෙන, ලෝකයේ දක්ෂිණාංශික දේශපාලඥයන්ට සහ පුද්ගල ප්‍රතිරූප වලට මෙයින් මරු පහරක් වදී.

ෆර්හාඩි සිය සම්මුඛ සාකච්ඡාවක කියන පරිදි "චිත්‍රපටියේ බොහෝ දේවල් වෙන්නේ තට්ටු නිවාසයක් ඇතුළේ. ඒත් චිත්‍රපටිය ඉවර වුනා ම, ඔබට දැනෙන්නේ ඔබ මුඑ නගරයම දැක්ක වගේ."

කෙසේ වතු දු මෙම චිත්‍රපටය විවේචනාත්මක නිරීක්ෂණයන්ට ද හසුකළ යුතු නිර්මාණයකි. ෆර්හාඩිගේ The Salesman මෙන් ම A Separation චිත්‍රපටවල හමුවන චරිත මූලික වශයෙන් ම නාගරික, මුල්‍යමය වශයෙන් යහපත් තත්වයක සිටින පන්තියක් නියෝජනය කරයි. එනයින් ම මෙම චිත්‍රපට මගින් ප්‍රතිබිම්බිත වන්නේ නිශ්චිත නැඹුරුවක් සහ දෘෂ්ටි පථයකි.


ඇස්ගර් ෆර්හාඩි

ෆර්හාඩි කියන පරිදි ඉරානයේ ඇත්තේ "එකිනෙකට වෙනස් වූ පන්ති දෙකක්. මධ්‍යම පන්තිය සමාජයේ විශාල ම කොටසයි. ඒක හොඳ දෙයක්. අපි දකින මධ්‍යම පන්තියට වැඩි වයසක් නෑ. ඓතිහාසිකව අපට මධ්‍යම පන්තියක් හිටියේ නෑ. ඒක අපේ සමාජයේ අලුත් ප්‍රපංචයක්. මම මධ්‍යම පන්තිය කියන කොට, එයින් අදහස් කරන්නේ නවීනත්වයට සමීප සහ කුලුපග වූ එමෙන් ම සම්ප්‍රදාය සහ නවීනත්වය අතර සංහිඳියාවක් ඇතිකර ගැනීමට වෙර දරන පන්තියක් හැටියට." තම චිත්‍රපටි වලට විෂය වන්නේ මෙම පන්තිය බව ෆර්හාඩි පිළිගනියි.

එක් පැත්තකින් සමාජ පැවැත්ම වැදගත් යැයි හඳුනා ගන්නා කලාකරුවෙකු අපට අභිමුඛ වී ඇත. අනෙක් පැත්තෙන් මහා ව්‍යාකූලත්වයක් හටගෙන ඇත. සම්ප්‍රදාය සහ නවීනත්වය සුසංගත කිරීමට වෙර දරන මධ්‍යම පන්තිය "යහපත් දෙයක්" නම්, වැඩකරන පන්තිය යනු කුමක් ද? එය ඇත්තේ කොහි ද? සමහර විට එය සම්ප්‍රදායික සහ ප්‍රතිගාමි "අයහපත් දෙයක්" විය හැකි ද? ඇත්ත වශයෙන් ම මධ්‍යම පන්තිය "සමාජයේ විශාල ම කොටස" ද? ෆර්හාඩි මෙවැනි නිගමනයකට එළබෙන්නේ කෙසේ ද?

හුස්ම ගැනීමට නොහැකිවන ලෙස ගෙල හිර කරන ආගමික බලධාරීන් ගේ බලපෑමට විරෝධය පෑමක් මෙම චිත්‍රපටය තුළ බලවත්ව මතු වේ. අධ්‍යක්ෂකවරයාට සැබෑ ඛේදාන්තය පිළිබඳ බලවත් සංවේදි බවක් ඇත. එහෙත් එතැනින් එපිටට, ෆර්හාඩි ගේ විචේචනයේ ගැඹුර කෙතරම් ද?

අප සැනෙකින් ම මතක තබා ගත යුතු කරුණ නම් ෆර්හාඩි සහ ඔහුගේ කණ්ඩායම වැඩ කරන්නේ ඉතා දුෂ්කර තත්වයන් මත බව යි. ඉරාන රජය විසින් පැනවිය හැකි වාරණ තර්ජනය හැමවිට ම යථාර්ථයකි. ෆර්හාඩි කියන පරිදි ඉරානයේ වාරණය "බ්‍රිතාන්‍යයේ කාලගුණය" මෙන් හිතුවක්කාරී සහ අත්නනෝමතික ය.

එනමුදු වාරණය කරන්නන් ෆර්හාඩිගේ නිදහස් අදහස් ප්‍රකාශනයට ඉඩ දුන හොත් ඔහුට වැඩියෙන් යමක් කීමට ඇති ද? මධ්‍යම පන්තියට සමාජ වරප්‍රසාද නිදහසේ භුක්ති විඳිය හැකි අනාගමික, ප්‍රතිසංස්කරණවාදී, ධනේශ්වර ඉරානය පිළිබඳ ඔහු තෘප්තිමත් ද? අනෙකුත් කලාකරුවන්ගේ උත්සාහයන්ට අකුල් හෙළන අතරේ ඉරාන රෙජීමය ෆර්හාඩිගේ චිත්‍රපටවලට ඉඩ දෙන්නේ මන් ද? මෙවැනි ප්‍රශ්න ගැන තවදුරටත් ගවේෂණය කිරීම වටනේ ය.

අවසාන විග්‍රහයේ දී සමහරවිට නවීන ජීවිතයේ මූලික මානව ශිෂ්ටත්වය සහ අභිමානය පූජනීයත්වයට නංවමින් කුසලතා පුර්ණව සහ සූක්ෂමතාවකින් නිපදවන ලද චිත්‍රපටයක් පමණක් බලාපොරොත්තු වීම වැදගත් නො විය හැකි ය. එහෙත් මේ මොහොතේ පවතින තත්වයන් යටතේ එය මහත් ආකර්ෂණීය දෙයකි.

ලෝක සමාජවාදි වෙබ් අඩවිය කලින් වාර්තා කළ පරිදි, ට්‍රම්ප් රාජ්‍ය තන්ත්‍රය විසින් පනවන ලද මුස්ලිම් විරෝධී ගමන් තහනම, චිත්‍රපටයේ අධ්‍යක්ෂකට සහ ඔහුගේ කණ්ඩායමට මෙම වසරේ ඇකඩමි සම්මාන උලෙළට සහභාගිවීම සඳහා ඇති ඉඩකඩට අඳුරු සෙවණැල්ලක් පතිත කළේ ය. මෙම චිත්‍රපටය හොඳ ම විදේශ භාෂා චිත්‍රපට ශ්‍රේණියට නිර්දේශ විය. (පසුව එය හොඳ ම විදේශ භාෂා චිත්‍රපටය ලෙස අභිෂේක ලැබී ය.)

තමන් උලෙළට සහභාගි නො වන බව දන්වමින් ෆර්හාඩි විසින් ප්‍රකාශයක් නිකුත් කරන ලදි. ඔහුගේ සහභාගිත්වය පිළිබඳ ඔහු කියා සිටියේ මෙයයි:

"මේ ගමන ඉතා අවිනිශ්චිතතාවන්ගෙන් පිරුණු බැවින්, එයට විශේෂ අවසරයන් ලබා දුන්න ද මා එය කිසිසේත් ම පිළිගන්නේ නෑ."

ඔහු ගේ ප්‍රකාශයේ මෙසේ ද සඳහන් වේ:

"කෙසේ වුවත් මා විශ්වාස කරන්නේ මේ ලෝකයේ නොයෙකුත් රටවල ජීවත්වන මානව වර්ගයා අතරත්, ඔවුනොවුන් අතර ඇති සංස්කෘතීන් සහ ආගමික විශ්වාසයන් අතරත් ඇති වෙනස්කම්වලට වඩා බොහෝ වැඩියෙන් සමානකම් තියෙනවා කියන එකයි."

චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන නිළිය වන අලිඩොස්ටි සිය ටුවිටර් පණිවුඩය හරහා මෙසේ කියා සිටියා ය:

"ඉරාන ජාතිකයන් සඳහා වන ට්‍රම්ප්ගේ වීසා තහනම ජාතිවාදියි. එම තහනමට සංස්කෘතික උලෙළක් අයත් වුනත් නැතත්, මගේ විරෝධය පෑම සඳහා මම 2017 ඇකඩමි සම්මාන උලෙළට සහභාගි වන්නේ නෑ."


The Salesman (2017)- Official Trailer
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- The Salesman, Iranian film, Asghar Farhadi, Trump, Anti-Muslim Travel Ban, Shahab Hosseini, Taraneh Alidoosti, Academy Award for Best Foreign Language Film, 89th Academy Awards
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් Cine බූන්දි
අතීත ව්‍යාධිය වෙත අනාගතයෙන් එන රෝග ලක්ෂණය (සමාප්තියක් නොවන ස්මර්ණ)
ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය
බහුචිතවාදීයා- සමකාලීන අගනාගරික සමාජ සැකැස්ම සහ එහි දේශපාලන ආර්ථීකය පිළිබද නියෝජනයක් ලෙස
බස්‌සා තටු සලන ගොම්මනේ නැටීම- ධර්මසේන පතිරාජගේ 'ස්‌වරූප' ගැන විචාරයක්‌
"මේ රට මගෙ නෙවෙයි; මගෙ අම්මගෙත් නෙවෙයි" සමඟ "28" කියවීම
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
චාර්ලි චැප්ලින් කියයි.
ඔබට බලය අවශ්‍ය වන්නේ අනෙකාට හිරිහැර කරන්නේ නම් පමණි. එසේ නොමැති නම් සියල්ල ඉටුකර ගැනීමට ආදරය පමණක් ඔබට සෑහෙනු ඇත.
What's New | අලුතෙන්ම
BoondiLets| පියදෝර් දොස්තෝව්ස්කි කියයි.
පව්කාරයෙකුට චෝදනා කොට පිළිකෙව් කිරීම තරම් පහසු අන් කිසිවක් නැත. එපරිදිම, පව්කාරයෙකු තේරුම් ගැනීම තරම් අපහසු අන් කිසිවක් ද නැත!
කතන්දර| ලියුම්

6-Mins

(ජනිත් විතාරණගේ) "අසෝක මහත්තයො මෙන්න මේක මහත්තයාට දෙන්න කියලාමයි මං අරගෙන ආවේ.."

හාමුදුරුවන්ට වැඳලා නැගිටිනකොටම සිවුරු පොට ඇතුලෙන් ඇදලා ගත්ත බාගෙට දියවෙච්ච බ්‍රවුන්පේපර්... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- ජාත්‍යන්තර හොරුන්ගේ සංගමයෙන් බය නැති අගමැතිට ලියුමක්

2-Mins

ඡන්දයක් පවත්වන්න යනවයි කියල හාවක් හූවක් යනකොට නානාප්‍රකාර පක්ෂ, පෙරමුණු බිහිවෙන්න පටන්ගන්නවා. පක්ෂ බිහිවෙන හදිස්සියට ඒවාට දමන්න නම් හොයා දෙන,... [More]
රංග| දේශපාලන සංස්කෘතියේ අඳුරු ප‍්‍රපාතයක් වෙත එබී බලන, "ප‍්‍රපාතය ළඟ වනස්පතිය"

6-Mins

(දමිත් වැලිකල) පසුගිය යෞවන නාට්‍ය උළෙලේ ඉදිරිපත් වූ නාට්‍ය අතරින්, ඉතා සරු වියමනක් ඔස්සේ නාටකීය ධාරණාවක් ආකෘතිකමය සෞන්දර්යකින් යුතුව ඉදිරිපත් කරන්නට සමත්... [More]
කවි| බිරියෝසා හිම හඬයි!

42-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) බබයිගා යකින්නගෙ කුකුළු අඬු ගේ ගාව මං හිටියෙ මුළු ගෙය ම මුර කරන්
ගෙයි මුල්ලෙ පූසගේ නියෙන් මා සීරිලා පිට පොත්ත තදින් වැහැරී ගිහින්
කඳුකරෙන් හැමූ එක් අවාරේ හුළඟකට කේඩෑරි කොළ වැටුණ ඉකි ගසන්
යකින්නිය යකින්නියෙ වතුර උතුරක් දියන් බිරියෝසා මම පුරන් වී ගිහින්

වසිලිස්සා කෙලි පොඩ්ඩි දුව එද්දි බයවෙලා කඳුලකින් දිග ගවුම නෑවිලා... [More]
කවි| හිරු බැස යෑම නියතයකි!

17-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) ඔරලෝසු මුහුණත
කියයි
ඒ මොහොත පැමිණි බව...

තබමි සුදු පැහැ
හිස් තැනක්...... [More]
Cine| අතීත ව්‍යාධිය වෙත අනාගතයෙන් එන රෝග ලක්ෂණය (සමාප්තියක් නොවන ස්මර්ණ)

6-Mins

(විදර්ශන කන්නන්ගර) ස්මර්ණ සමාප්ති නම් වූ ටෙලි චිත්‍රපටිය රූපවාහිනියේ විකාශය වූයේ 2000 වර්ෂයේදීය. අප එම අත්දැකීම නැවත සිහිපත් කරමින් තිබෙන මෙම 2017... [More]
කතන්දර| "පොල්ලෙ බලේ"- රුසියානු ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

19-Secs

පොඩිත්තන්ට රුසියාවෙන් කතන්දරයක්- වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "කතන්දර හා පින්තූර" සෝවියට් ළමා පොතෙහි ඇතුළත් "පොල්ලෙ බලේ" ළමා කතන්දරය (අනුවාදය-... [More]
BoondiLets| ජෝන් ලෙනන් කියයි.
ජීවිතය යනු, ඔබ කලබලයෙන් වෙන වෙන සැලසුම් සාදමින් ඉන්නා විට, ඔබට සිදුවන දෙයයි!
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- කහටගස්දිගිලියෙ කුසුමාවතීගෙන් මංගල ඇමතිතුමාට!

2-Mins

අපේ මංගී මහත්තයා නොහොත් මුදල් ඇමති මංගල සමරවීර මහත්තයා මේ පාර අය වැයෙන් බියර්වල මිල අඩු කළාට පස්සේ රටේ මිනිස්සු... [More]
ඔත්තු| මාසික සිනමා දැක්ම- 'Lipstick Under My Burkha'- නොවැ. 26

7-Secs

Alankrita Shrivastavaගේ "Lipstick Under My Burkha" චිත්‍රපටය, 2017 නොවැම්බර් 26 ඉරිදා, සවස 3:00 ට, මීගමුව... [More]
අදහස්| අපේ මධ්‍යම පන්තියේ නුතන සංස්කෘතික විලාසිතාව!

3-Mins

(තාරක වරාපිටිය) අපේ රට වැනි සමාජයක සංස්කෘතික චින්තනය හෝ සාමාන්‍ය විචාර බුද්ධිය සකස් වන්නේ බොහෝ දුරට මධ්‍යම පාන්තික සමාජ ස්ථරයේ චින්තනයේ හැඩරුව... [More]
කවි| පියාපත්

8-Secs

(ධනුෂ්කා නිෂාදි කුලරත්න) දැලක පැටළුණු අය
මේ අපි කවුරුත්
නොගැලවී ඉන්න වෙර දරනවා

බත්කූරු යාළුවේ!
ගමනමයි ගැලවුම... [More]
රංග| හිනාව ගිලිහුණු සමාජයට "හිනාවෙලා මිනිත්තුවක්"

7-Mins

(සුදේශ් කවීශ්වර) උසස් කලා කෘතියක් අකුණු සැරයක් වැනි බව රෝම විචාරකයෙකු වූ ලොංජයිනස් ප්‍රකාශ කරයි. අකුණු පහර තමා අවට ඇති සියලුම දේ... [More]
පරිවර්තන| 'සැලී' උයනෙහි කෙළවර

16-Secs

(විලියම් බට්ලර් යේට්ස් | නිලූක කදුරුගමුව) හමුවීමු මා පියඹ සහ මම
'සැලී' උයනෙහි කෙළවර
හිමකුමරියකගේ පා නඟා ඈ
ඇවිද්දේ 'සැලී' උයන පසුකර.
තුරු මත කොළ වැවෙන විලසට
සෙමෙන් ආලය විඳින ලෙස... [More]
කවි| (ඔබ හිනැහෙන විට)

5-Secs

(මහගම සේකර) ඔබ හිනැහෙන විට
මුලු ලොව
ඔබ සමඟින් සිනා සෙයි

ඔබ වැලපෙන විට
මුලු ලොව... [More]
කරන්ට්ස්| ඈත සහ මෑත

23-Secs

(අමිල නන්දසිරි) "අනුරාධපුරයේ උද්‍යාන තුලදී පෙම්වතුන් යුවල 304ක් පොලිස් භාරයට."
-පුවතක්


ඈත, කුහුලින් සවල් ගහනා
මැදිවියේ නෙතු බහුලය
මෑත, විලියෙන් ජම්බු රතුවෙන... [More]
Cine| ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය

13-Mins

(එරික් ඉලයප්ආරච්චි) කලාත්මක අවකාශය සහාසික ලෙස විනෝදයේ අවකාශය විසින් පාගා දමනු ලබන අතරේ කලාත්මක ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විනෝද ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විසින් උදුරා ගනිමින්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook