Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
පොත් බූන්දි
'රැජින' තුලින් ඉතිහාසයට මානුෂික සංස්කරණයක්
බූන්දි, 17:16:53
කිසියම් මොහොතක යම් නිර්මාණයක, පාත්‍ර චරිතයක හෝ සමාජ දේහයේ වෙසෙන පුද්ගලයෙකුගේ අවබෝධයට හසුවන ආලෝකවත් යථාර්ථය (epiphany) පැවැත්මෙහි ශුද්ධාලෝකය ලෙස නව විචාරයෙහි (new criticism) හැඳින්වේ. මේ කියන ශුද්ධාලෝකය, මොහාන් රාජ් මඩවල සිය "රැජින" කෘතියෙහි නොමසුරුව භාවිතා කරයි.

ක්‍රී. පු. 47 දී ලංකාවේ රාජ්‍යත්වයට පැමිනි අනුලා බිසව වංශ කතාවේ විශේෂණය වන්නේ විවිධ ස්වාමිවරුන්ගේ පහස පැතූ රාගාධික හා මිනීමරු රැජිනක ලෙසිනි. ලෝකයේ ඕනෑම ජාතියක ඉතිහාස වෘත්තාන්ත තුළ එවැනි හංවඩු ගැසුණු පිළිගැනීම් පවතී. එහෙත් සැබවින්ම එවැනි සිදුවීම් සිදුවු ආකාරය හෝ ඒ අදාළ ඓතිහාසික චරිත ක්‍රීයාකල ආකාරය වංශ කතාවේ හෘදයාංගම ලෙස සටහන්ව නොතිබීමේ ඉඩකඩක් පැවතිය හැකිය. මෙවන් උභතෝකෝටික තත්ත්ව සමාලෝචනය කිරීමේදී විචක්ෂණ කතුවරයකු තුළ ඉහත කී විනිවිද දැක්මේ ශුද්ධාලෝකය තිබීම වැදගත්ය.

එමෙන්ම සාහිත්‍ය සේවනයේදී හා නිර්මාණ රචනයේදී සම්ප්‍රදායික ඉතිහාසය දෙස එක් අතකින් මානව විද්‍යාත්මකවත්, තවත් අතකින් තියුණු ලෙස සුසර කර ගත් මානවීය දෘෂ්ටියකිනුත් අවලෝකනය කිරීම අත්‍යාවශ්‍ය වේ. මෙය විචාරවේදයේදී හඳුන්වනු ලබන්නේ නව ඉතිහාසවාදය (New Historicism) ලෙසිනි. ඒ අනුව මොහාන් රාජ් මඩවලගේ රැජින, නව ඉතිහාසවාදය ගුරු කර ගනිමින් ලියැවුණු නවකතාවක් බව කිව යුතුය.

පැරණි ඉතිහාසවාදයත්, නව ඉතිහාසවාදයත් අතර වෙනස පැහැදිලි කරන මහාචාර්ය විමල් දිසානායක, පැරණි ඉතිහාසවාදය වංශකතා හා සාහිත්‍ය මතත්, නව ඉතිහාසවාදය ඉතිහාසය පිළිබඳ ලියැවුණු හාත්පස ලේඛන මතත් රදාපවතී යැයි පවසයි. මොහාන් රාජ් මඩවලද හුදෙක් අනුලා රැජින පිළිබඳ මහාවංශ ආඛ්‍යානය මත පමණක් විශ්වාසය නොතබා සමකාලීන වෙනත් ඉතිහාස වාර්තා මෙන්ම මිසරය හා ක්ලියෝපැට්රා රැජින පිළිබඳ ඉතිහාසය ද මෙහිදී පරිහරණය කරන බව පෙනේ. මොහාන් රාජ් සිදුකරන මේ පරිශීලනය නව ඉතිහාසවාදය පිලිබඳ නිර්මාණකරනයේදී වැදගත් ප්‍රවේශයකි.

අනුලා නැමැති චරිතය පිළිබඳ සවන්පත් වත්ම කෙනෙකු තුළ ද්වේශයක් සහ පිළිකුලක් ඇතිවීම සාමාන්‍ය ස්වභාවය වුවද, ඇය අතිශයින් සංවේදීවුත්, සියුම් අනුරාගය හා මුසු වු මානව භක්තියකින් යුත් ගැහැනියක බව "රැජින" කියවීමේදි පාඨකයාට තියුණු ලෙස දැනේ. ඉතිහාසය තුළ ඇය සල්ලාල හා මිනීමරු කාන්තාවක යැයි සටහන් වන්නේ බොහෝ රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික ක්‍රියාදාමවල අවසන් වගකීම රාජ්‍ය පාලකයා මත පැටවීමේ සාමාන්‍ය නියාමය අනුවය. අනුලාගේ ස්වාමිවරුන් එක එකා මියගියේ රාජ්‍ය තන්ත්‍රයේ අප්‍රකට හා රහස් කුමන්ත්‍රණවල ප්‍රතිඵල ලෙසිනි. ඒවායේ නායකත්වය ගත්තෝ එක් එක් විටදී මතුවු සමාජ බලවේග නියෝජනය කල අය වෙති. එහෙත් මියගියේ අනුලාගේ ස්වාමිවරුන් වූ නිසා ඒවායේ වගකීම ඇය පිට පැටවුනේ ඉතා පහසු ලෙසය.

යම් ඓතිහාසික හෝ වේවා සමකාලීන හෝ වේවා පුද්ගලයන් පිළබඳ ප්‍රතිරූප මතුකිරීම හෝ බිඳ දැමිම සිදුවන්නේ සමාජීය හා පුද්ගල අවශ්‍යතා අනුව බව 1949 දී බර්නාඩ් ෂෝ ගේ චරිතය ඇසුරින් ලියවුනු Days with Bernard Shaw නම් කෘතියෙන් ද ප්‍රකට වන බව සේනාරත්න වීරසිංහගේ "මැද මිදුල" කෘතියේ දැක්වේ. මේ යථාර්ථය අනුලාගේ ඓතිහාසික චරිතයට ඒ සම්ප්‍රදායික කැළල ඇතිවීම කෙරෙහි බලපා ඇතැයි සිතේ.

අනුලා කුමරිය විවිධ පුරුෂයන් හට බිරිය වු බව සැබෑය. ඇයගේ පළමු හිමියා වුයේ මහානාග රජුය. ඉන් අනතුරුව කුඩා තිස්ස රජු ඇය බිසව කරගනී. ඒ සියලු පුරුෂයෝ අනුලා තම කාම පහස සතපා ගත හැකි උරගලක් සේ තැකුහ. එහෙත් අනුලා තුල තම අභ්‍යන්තර ලිංගික හා භාවමය රිද්මය සමඟ පෑහෙන පුරුෂයකු පිළිබඳ හැඟීමක් ඇතිවිණි. ඒ තිස්ස නම් වු කරත්තකරුවා ගැනය. තිස්ස පසුව ඇමතිවරයකු බවටත්, ඉනුත් පසුව අනුලාගේ මනදොළ තෘප්ත කරන පෙම්වතා බවටත් පත්විණි. ඩී.එච්. ලෝරන්ස්ගේ Fantasia of Unconscious නම් කෘතියේ මේ තත්වයෙහි යථාර්ථය විස්තර වේ. සමාන ලිංගික හා භාවමය රිද්මයෝ එකට බැඳෙතැයි එහි කියවේ.

මෙසේ බැඳන්නේ සංස්කෘතියෙහි හෝ ආගමෙහි අනුදත් සදාචාර ප්‍රඥප්තීන් අනුව නොවේ. බොහෝ අපරිණත හා අල්පශ්‍රැත ගැහැනුන්ට හා මිනිසුන්ට, අනුන් පිළිබඳ කලු සුදු තීරණ ගැනීම ඉතා පහසුය. "ඒ මිනිහා මෙහෙමලු", "අර ගෑනි අරෙහෙමලු" වැනි නර්මාලාප සමාජයේ ප්‍රසිද්ධ හා අප්‍රසිද්ධ සිරස්තල බවට පත්වන්නේ ඒ නිසාය. ඒත් ඇත්ත වශයෙන්ම එවන් මිනිසකු හෝ ගැහැනියක පිළිබඳව යථාරූපී තීරණ දීමට හැකිවන්නේ මනුෂ්‍යත්වය හා මනුෂ්‍ය සන්තානගත සංකීර්ණ භාවවේග පිළිබඳ සියුම් ඥානවිභාගයක් සහිත ඥානවන්තයෙකුට පමණි. එසේ කළ නොහැකි මිනිසුන් සංකීර්ණ හා සංවේදී මිනිසුන් ගැන අදහස් පළකිරීමට නොයා අතකට පියාගෙන සිටීම වඩා යහපත් බව ආචාර්ය පිිලිප් සී. මැග්‍රෝ සිය Life Stratgies කෘතියෙහි දක්වා තිබේ.

අනුලා නම් වු හෘද සංවේදී සියුම් ගැහැනිය මත ඉතිහාසයේ ජීවත් වු අල්පශ්‍රැත හා අපරිණත මිනිසුන් විසින් පතිත කරන ලද අඳුරු වහන්තරා සහ පැල්ලම් සුනු විසිනු කරමින් ඈ මත "ශුද්ධාලෝකය" පතිත කළ කෘතියක් ලෙස මොහාන් රාජ් මඩවලගේ රැජින නවකතාව හැඳින්විය හැකිය.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Rajina by Mohan Raj Madawala, Sinhala Epic Novel, Sinhala Nawakatha, Sri Lankan Novels, Sinhala Stories
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් පොත් බූන්දි
හකාවතී- කියවල අඬන්නද? හිනාවෙන්නද?
ඒ නිද්‍රාවෙහි පසු වන්නේ ඔහුද ඔබද මමද නැතහොත්...?
'අඟුණ මල්'- කෙටි කවියක දාර්ශනික දිගන්තයක් හෙවත් පොඩියට ලියපු ලොකු කවි
ඔහු, දිගු විරාමයකින් පසුව හමුවිය යුතු කවියෙක්
අකුරු ද හුස්ම ගන්නා බව සැබෑවකි..!
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
මාර්කේස්ගේ සමුගැනීමේ ලිපියෙන්.
අප සියළු දෙනාට ම අවශ්‍යව ඇත්තේ සාර්ථකත්වය නම් වූ ගිරි-ශිඛරයට ළං වීමටයි. එහෙත් ජීවිතයේ සැබෑ තෘප්තිය ළඟාකර ගත හැක්කේ එතැනට ළඟාවීමෙන් නොව එතැනට යාමට අප... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කතන්දර| දොළොස්දාහක්

5-Mins

(යශෝධා සම්මානි ප්‍රේමරත්න) "දැන් නම් මගෙ ඉවසීමේ රතුකට්ට පැනලා අභී." ආලියා දෙතොල නොපිට පෙරලමින් ස්කයිප තිරය දෙස බැලීය. ඇගේ බාහුවලට කිටිකිටියේ සිරවූ ටෙඩිවළසා... [More]
අදහස්| බොරළුගොඩ සිංහයාගේ පුත්තරයා

3-Mins

(ජනරඟ විජඉඳු දේවසුරේන්ද්‍ර) දිනේෂ් මන්ත්‍රීතුමා එදා ගෙදර ගියේ ගොඩක් හවස් වෙන්නය. පැය ගාණක් තිස්සේ දියත පාර්ක් එකේ එහා පැත්තේ ගහක් යටට වෙලා ෂේප්... [More]
කවි| නික්මීම

52-Secs

(බුද්ධික දිනේෂ් මානවසිංහ ) සුවිසාල කැදැල්ලක බිළිඳු විය පසුකරේ
රැකවරණ තිබුණි මට ඒ සොඳුරු මන්දිරේ
එය තැනුව මවුපියන් දෙදෙනාට පින් පිරේ
මමයි හිමිකරු උනේ එහි ඉදිරි කාමරේ

මගේ හා මිතුරන්ගෙ රජ දහන ඒ කුටිය... [More]
Cine| විපරීත යුගයක තරුණ සිනමාව

7-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) මොනවා අඩුපාඩුව තිබුණද කියමන් අතින් කිසිදා හිඟයක් නොමැති අප රටෙහි 'යකඩ මල්ලට ගුල්ලො ගැහුවා නං පන් මල්ල නොබලම වීසි කරපිය'... [More]
වෙසෙස්| ලස්සන ගැහැණු ළමයින්ටයි ඉදුණු තක්කාලිවලටයි ඇස් වහ වදිනවා වැඩියිලු!

3-Mins

(දුලංජලී මුතුවාඩිගේ) 'ඉදුණු තක්කාලිවලටයි ලස්සන ගැහැණු ළමයින්ටයි ඇස්වහ වදිනවා වැඩියි. ඇස්වහ නිසා ඉදුණු තක්කාලි පුපුරනවා. ලස්සන ගැහැණු ළමයි බලාගෙන ඉන්දැද්දිම කැත වෙනවා.'... [More]
කවි| මල් පෙති තරම් සියුමැලි තුරුපත්ය

19-Secs

(මහේෂි බී. වීරකෝන්) ඉඳුදුන්නෙ හුය ලිහුණු ඉසිඹුවක
සියක් පැහැ පිනිවලට අත් විසුල
පතන් බිම් පුරා පිපි මල් පමණක්ද...,

මල් පෙති තරම් සියුමැලි
ඒ තරමටම සියුම් පැහැ ඇති... [More]
කවි| එතැන, එ'ගඟ නිසලව ගලන

30-Secs

(දිනේෂ් සිල්වා) කොහිද ඒ කඳු මුදුන කඳුළු උල්පත හඬන
නොදන්නෙමි මම සබඳ, වෙද මඟක් එහි දිවෙන?
දිය රඳන එක තැනෙක සිනිඳු මල් දිග හරින
කවක් පමණක් දනිමි එ'පෙති මත ගිම් නිවන

ළපල්ලකි ළදල්ලකි නව හැඟුම් පියල්ලෙකි... [More]
කවි| අහඹුවක ඔබ ඔහොම තමයි

8-Secs

(වරුණ සාවින්ද) මරණීය නින්දක
රමණීය මොහොතක
විසිරී යෙහෙන්

යහන අමතකව
යහන්ගත වැතිරීමක... [More]
Cine| ආලෝකය නොදිටිමි!

4-Mins

(සංඛ කිරිඳිවැල) මේ සටහන ලියැවෙන්නට තිබූවක් නොවේ. වැඩ නිමවී හවස 7:00ට ලිඩෝ සිනමාහලට ගියේ "ප්‍රේමය නම්" නරඹන්නටය. අවාසනාවට, ප්‍රමාණවත් තරම් පිරිසක් නොමැති... [More]
කවි| මෙතැන් සිට, අප හැඬිය යුතු නැත..

25-Secs

(අනුෂ්ක ප්‍රනාන්දු ) වට්ටියක මධුමල්
පුරෝගෙන
තුසිතයෙන් එන
දෙවුලියන් ගැන
සබඳ,
නුඹලත්... [More]
කවි| අප්‍රේල් මතකය ද 'වේලාසනින් අවදි වේ'!

16-Secs

(විමල් කැටිපෙආරච්චි) ගිනි පුළිඟු අරන් එන අඳුරේ
මිණි පළිඟු සොයන්නෙද මිතුරේ
තනි තනිව මියෙන්නට පමණ වරම් ලද
දිනිඳු නොදුටු මරු කතරේ

සුදු අකුණු ගැහෙන කළු අහසේ... [More]
Cine| ආලෝකය පහළ වීම හා "ආලෝකෝ උදපාදී"

2-Mins

(සචින්ත පූර්ණිමාල් ලියනගේ) සිනමා කෘතියක් නිෂ්පාදනය කිරීමට සාමාන්‍යයෙන් විචිත්‍ර චින්තාව මූලික වේ. ඒ චින්තාව තිරයක් මත පතිත කරගත හැකි වන්නේ තෝරාගත් චරිත හා... [More]
කවි| නැදුන්ගමුවේගේ දින සටහනකි!

22-Secs

(MKCP ශෂීන්) ගවු දුර ගෙවනු අලසය
ළඟට එන කිතුල් ගොබ රහය
වැව් තල නටන දිය වහය
නල දිය අම රසය
මහ ඝණ වන කුරිරුය බියකරුය
පන්සල දාහෙන් සැපය... [More]
කතන්දර| කල්ලඩි පාලම පාමුල

7-Mins

(සහන් කසීර වික්‍රමසිංහ) තානායම් කාමරය තුළ බඩු බාහිරාදිය තැන්පත් කර එළියට පැමිණෙද්දී වෙහෙසකර බවක් දැනෙන්නට විය. ප්‍රත්‍යක්ෂයේ අප ස්වාමි දූ දේවස්ථානය දෙස කෙළින්... [More]
වෙසෙස්| ගේබ්‍රියෙල් නම් සුරදූතයා

11-Mins

(සල්මන් රුෂ්ඩි | දිනේෂ් ඩී. දේවගේ) බොහෝ කාලයක් තිස්සේ ගේබ්‍රියල් නම් මිනිසාට මායාවන් කළ හැකිද යන්න ගැන අපි විමසිලිමත් වූයෙමු. මක්නිසාදයත් අවුරුදු ගණනක් තිස්සේ ඔහු අත්තටු... [More]
රත්තරං ටික| ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!

2-Mins

(රංජිත් කුමාර සමරකෝන්) ‘අම්මා අන්තරා වුණා භූමදානේ හෙට‘

ටැලිග‍්‍රෑම් එක ආවේ දැන්. මැරුණේ ඊයේ. නැත්නම් අද. මං හරියට දන්නේ... [More]
කතන්දර| කුකුල් බය

40-Secs

(ලියෝ තෝල්ස්තෝයි | ඉසුරු අබේසේකර) ගොවි ගෙදරක හිටියා හරිම හීලෑ උකුස්සෙක්. එයා එයාගෙ ස්වාමියා කතා කළාම ඇවිත් අතේ ලගිනවා, කෑම කනවා. ඒත් මේ ගෙදරම ඉන්න... [More]
කතන්දර| අලුත ගෙනා මනාලිය

8-Mins

(සුනීතා ජෛන් | නිලූක කදුරුගමුව) යාබද නිවෙසේ සිටින නීතීඥ වර්මා මහතා අද විවාහ වෙයි. මම දොම්නසට පත්වී සිටිමි. ඔහු සමග රණ්ඩුවක් ඇද ගැනීමට මට උවමනාය.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook