Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
බූන්දි, 17:14:11
‘අම්මා අන්තරා වුණා භූමදානේ හෙට‘

ටැලිග‍්‍රෑම් එක ආවේ දැන්. මැරුණේ ඊයේ. නැත්නම් අද. මං හරියට දන්නේ නෑ. දැන ගත්තත් ඇති වැඩක් නෑ. ඇල්බෙයා කැමූගේ ‘පිටස්තරයා' නවකතාව ආරම්භ වෙන්නේ එහෙම ය. ජීවිතයේ නේක විද ‘සැරිසැරීම්‘ අතරේ මර්සෝට අම්මා මඟ හැරෙන හැටි ‘පිටස්තරයා‘ ආරම්භ කරමින් කැමූ පැහැදිලි කරයි. ජීවිතයේ කායික පක්ෂය පමණක් සලකා ජීවත් වෙන, සම්ප‍්‍රදායික මාතෘ පේ‍්‍රමය නොතේරෙන මිනිසෙකුගේ ‘අසම්මත‘ ජීවිතය ඉතා සියුම්ව‘පිටස්තරයා‘ තුළින් එළි බසී.

‘මෙය අවසන් නොවන ඉරිදාවක්-දැන් අම්මා භූමදානය කරලත් ඉවරයි. දැන් ආයේ වැඩ පටන් ගන්න ඕන. කොටින්ම කියනවා නම් වෙනස් වුණු කිසි දෙයක් නෑ.‘

මර්සෝ විටෙක එහෙම සිතයි. ‘පිටස්තරයා‘ කියවූවොත් දැනෙන්නේ ජීවිතය මොනතරම් ‘සාහසික අත්හැරීමක්ද‘ කියා ය. මේ හැඟීම් විරහිත ජීවන සොභාව ඔබ විමතියටත්, තිගැස්මටත් පත් කරනවාට සැක නැත. ‘මිනිසෙකුට එහෙම කළ හැකිද?‘ සත්තකින්ම නොහැකිය...!

එහෙත් සෙනෙහසේ භාෂාව නොදන්නා, ආදරයේ ලතෙත් බව ඈතින් තැබූ මිනිසෙකුගෙන් එහෙම වීම අරුමයක් නොවේ. පිටස්තරයා කියවා හමාර වෙත්දී හදවත ගල් ගැසී අන්දුන්කුංදුන් වී යන්නේ අපේ ජීවිත තවදුරටත් ආදරය සෙනෙහස හා බැඳීම් අතිශය ආලවන්ත බවකින් ‘රක්ෂා' කරන නිසා ය.

ජීවිත ‘රස්තියාදුවේ‘ කෙළවරක් නොවන ‘සැරිසැරීම්‘ අතරේ ‘අහිමිවීම්‘ සේම ‘මඟහැරීම්ද‘ ඉන් ඔබ්බට ‘අත්හැරීම්‘ ද ‘අමුතු‘ දේ නොවේ. ඇතැම් විට ඔරලෝසු කටුවටත් හොරා බොහෝ දේ සිදුව තිබේ.

අතිශය දයාබර බැඳිම් වලට සමු ගැනීමේ තිත තබන මොහොතේදී සිදුවන ‘වේදනාබර හේතු පාඨ‘ මා සේම ඔබත් අසා ඇතිවාට සැක නැත. බැඳීම් හා සෙනෙහෙවන්තකම් නඩත්තු කරමින් හිඳිනා වකවානුවේ තිබූ ‘ආශ්වාදනීය හැඟීම්‘ ඊට හමාර බණවර කියන දා වියරු සුළි සුළඟට හසු වූවා සේය. අතිශය කෘතිම ලීලාවකින් ඒකී මොහොතට මුහුණ දීමට සිදුවීම කෙතරම් අභාග්‍යයක් ද?

වෙරළු ගැට කිහිපයක් සේම අයිස් සරුවත් බීම වීදුරුවක් පවා ජීවිතය කෙතරම් ආශ්වාදනීය මතක බවට පත් කරනවාද?

‘සුගත්ට' මේ තරම් අතීතය මතකදැයි ඇයට සිතුණේය. ඔහුට පමණක් නොව ඇයටත් ඒ සියල්ල මතකය. ටක්ෂොප් එක ළඟදී කස ඇට දැමූ අයිස් සරුවත් බොන්නට තමා ආසා කරන බව, ඈ අනුලා හා පේමවතී ද ඉස්සරහා පිට දී කීවාය. එදා සුගත් හැඳ සිටියේ නිල් ඉරි කමිසයක් බව ඇයට තවමත් මතක ය.

ගොළු හදවතේ තැනක එහෙම සටහනක් එයි. අමතක කළ නොහැකි 'මතක' ජීවිතය රිදවන බවත්, විටින් විට පහුරු ගාන බවත් කැමැත්තෙන් හෝ අකමැත්තෙන් එකී සොඳුරු කරදරය විඳිනු රිසින් හුදකලාවේ ‘ඉඩකඩ‘ හොයන බවත් ඇත්තය.

‘සියලූම දෙනාට මේ ලෝකය තුළ තමන්ගේ කියා එවරස්ට් කන්දක් නැඟීමට තිබේ‘ කියා කියමනක් තිබේ.

කාටත් නොදැනෙන්නට හෝ දැනෙන්නට අපි සිටින්නේ එකී එවරස්ට් කන්ද නඟිමිනි.

ඇල්බෙයා කැමූ වරක් කියන්නේ මෙවැන්නකි. ‘දවසක මම මැරෙයි. ඒත් මං මැරෙන්නේ ආශ්වාස ප‍්‍රාශ්වාස විතරක් කරමින් ජීවත් වෙලා නෙවෙයි. ඇඬෙන තරමට ජීවත් වුණාට පස්සේ.'

හැම උත්සාහයක්ම වැය කරලා, හැම වචනයක්ම කතා කරලා හැම වචනයක්ම ලියලා, හැම සටනක්ම කරලා, හැම අවදානමක්ම අරගෙන ඉවර වෙලා, මගේ කකුල් දෙක උඩ හිට ගෙන, මට හදන්න පුළුවන් හැමදේම හදලා, ඔබත් එක්ක හිනාවෙන්න පුලූවන් උපරිම හිනා වෙලා, අඬන්න පුලූවන් උපරිම අඬලා, පුළුවන් උපරිමේට ආදරේ කරලා දවසක මං මැරෙයි.

එතකල් මං ඔබත් එක්ක ජීවත් වෙනවා.

රත්න ශ‍්‍රී ගේ "සුබ උදෑසන" කෘතියේ හමාර කවිය ජීවිතයේ ‘සමුගැනීම‘ ගැන ‘ආයුබෝවන්‘ යනුවෙන් සටහන් තබා තිබේ. එය මට කටපාඩම් ය.

තුඩට අමිහිරි තිත්ත කළුවර
අපුල වී කෙළ ගසනා
කුරුල්ලන් ඝන අන්ධකාරෙට
ආයුබෝවන් කියනා
උදාගිර විළි පහරමින්
නව උදෑසන බිහි කරනා
ළහිරු බිළිඳුට හාදුවක් දෙන
මොහොත සිහිනෙන් දකිනා
මැරුණු කවිවල ලේ සුවඳ සිබ
සැඬ සුළං රළ හමනා
අකුරු ඇලපිලි පවා දිළිසී
වියරු රණ ගී ගයනා
සහෝදරයිනි අවසාන පැය
ළඟම එළඹෙනු පෙනෙනා
මහෝඝය තුඟු නාඹ තල් කඳ
සා ඉහළ පැන නැගෙනා
ඔබේ දෑතට පිපෙන මල් වල
සුවඳ නුදුරෙහි ඇසෙනා
අරුණු කෙඳි හසරැල් ගොතා ගෙන
ආයුබෝවන් කියනා....



-හුස්ම ගන්න අකුරු
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Ranjith Samarakoon, Husma ganna Akuru, Albert Camus, The Stranger, L'Étranger, The Outsider, Pitastharaya
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
රංජිත් කුමාර සමරකෝන්ගෙන් තවත් වියමන්
රත්තරං ටික
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
තවත් රත්තරං ටික
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
වරෙං වරෙං සුළංනේ- සුළං සුළං වරෙන්නේ
රිද්මයක් නැතිකම තමයි බවුල් වල රිද්මය. උමතුව.
සිස්ටම් vs ඕටී
Dubrovsky- දුබ්‍රොව්ස්කියි
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
රොබට් රග්දෙත්ස්වෙන්ස්කි ලියයි.
සාමාන්‍යයෙන් කියනවා නම් යම් විටක හෝ කවියක් නොතැනූ මිනිසෙක් මෙලොව නැති බව හොඳටම විශ්වාසය. හැම කෙනෙක්ම එක් මට්ටමකට කවි ලියති. හැම කෙනෙක්ම...! ඊට පසු සිදු... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
වෙසෙස්| ටෙඩිබෙයා සහ ස්ත්‍රී ලිංගිකත්වය

5-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ප්‍රවේශය

ප්‍රාථමික අවධියේදී ගැහැණු ළමුන් රුචි කරනුයේ තම අනුරුව දරන බෝනික්කන්ටය. අනාගතයෙහි වීමට අපේක්ෂිත මාතෘ සංකල්පයට සිය කුටුම්භ කාරකාදීන් සහ පොදු... [More]
ඔත්තු| කොළඹ නාට්‍ය කතිකාව නව මුහුණුවරකින්- ජූලි 25

39-Secs

ඉන්ටර් ඇක්ට් නාට්‍ය කණ්ඩායම පසුගිය වසර පුරා පවත්වාගෙන ආ කොළඹ නාට්‍ය කතිකාව නව මුහුණුවරකින් මේ... [More]
ඔත්තු| ඇත්ත- මුහුලස කතිකාව- ජූලි 18

23-Secs

"ලංකාවෙ ආර්ට් එකට විචාරයක් මොකටද?" මැයෙන් 'ඇත්ත' පුවත්පත විසින් සංවිධානය කරන "ඇත්ත- මුහුලස කතිකාවෙහි" දෙවැනි... [More]
වෙසෙස්| නවකතාවේ නිදහස: අරාජික සිංහල නවකතා කිහිපයක් ඇසුරින් [අවසන් කොටස]

10-Mins

(සුදර්ශන සමරවීර) මාතෘකාවක් සොයන වචන අනූතුන්දාහක්

ආරියවංශ අබේසේකර ලියූ, සිංහල දෙමළ වාර්ගික අර්බුදය පිළිබඳ ගැඹුරු සංවාදයකට හවුල් වෙන්නට වලිකන මේ කෘතිය ප්‍රබන්ධකතාවේ සත්‍යාභාසී... [More]
ඔත්තු| "දැහැමි ද මෙ දිවයින" සමග "Glimpses of a shattered Island"- ජූලි 20

10-Secs

චූලානන්ද සමරනායක විසින් රචිත කාව්‍ය ග්‍රන්ථ ද්විත්වය, "දැහැමි ද මෙ දිවයින" සහ "Glimpses of a... [More]
කතන්දර| "කුකුළා හා පාට"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

13-Secs

වී. සුතේයෙව් පොඩිත්තන් වෙනුවෙන් ලියා සිත්තම් කළ, පද්ම හර්ෂ කුරණගේ සිංහලට නැගූ "කුකුළා හා පාට" සෝවියට් ළමා කතන්දර පොත ඇසුරින්... [More]
අදහස්| ඉස්ලාම් හොල්මන් අවතාර ගැන කවදාවත් අසා තිබෙනවාද?

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) ඉස්ලාම් ආගම ලෝකයේ බොහෝ වාද විවාද වලට ලක්වන්නකි. ඒ එහි දැක්වෙන දේශපාලනික, ආර්ථික සහ සංස්කෘතික කරුණු පදනම් කර ගනිමිනි. ලොව... [More]
පරිවර්තන| මම..සහ සිලුවටයෙහි එළිය

12-Secs

(ෆතීක් අබූබකර් | මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්) මැදියම් රැයෙහි ලියැවෙන
හුදෙකලාවේ අවසාන පේළි දිග හැරෙන

මට ද වැඩියෙන් බිහිසුණු
අන්ධකාරයෙන් උපදින වදන් විසිරෙන... [More]
ඔත්තු| තරුණ සාහිත්‍ය වැඩමුළුව-සැප්. 01

40-Secs

විවිධ කලා ක්ෂේත්‍රයන්හි නම රැන්දූ විශිෂ්ඨයන් සමග යෞවනයේ අත්දැකීම් බෙදා හදා ගන්නට නූතන තරුණ පරපුරට... [More]
පොත්| ලියෝ තෝල්ස්තෝයිගේ ඇනා කැරනිනා නවකථාව සහ ද්විත්ව කථා වින්‍යාසය පිළිබඳ විමසුමක්

8-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) රුසියානු විප්ලවයට තදනුබද්ධ උන්නතිකාමී ලේඛකකයකු වූ ලියෝ තෝල්ස්තෝයි (1829-1910) විසින් විරචිත ශ්‍රේෂ්ඨත ම මනෝවිද්‍යාත්මක නවකථාව ඇනා කැරනිනා (1873)ය. මෙය වූ... [More]
වෙසෙස්| බොබ් මාලි- මියැසි අරගලයක පිය සටහන් (වීඩියෝව)

21-Secs

බොබ් මාලි (රොබට් නෙස්ටා මාලි) (1945-1981), තම කෙටි ජීවන චාරිකාව නිමා කොට ලෝකයෙන් සමුගත්තේ අමරණීය මියැසි නිර්මාණ රැසක් ලොවට ඉතිරි... [More]
ඔත්තු| සුසුම් නාඳුනන අප දෙදෙන- ජුලි 15

10-Secs

උපේක්ෂා ප්‍රේමතිලකගේ දෙවන කාව්‍ය සංග්‍රහය 'සුසුම් නාඳුනන අප දෙදෙන', 2017, ජූලි 15, සවස 3.00ට, ... [More]
කවි| අද දවස මෙතෙකින් නිමයි..

10-Secs

(උපේක්ෂා ප්‍රේමතිලක) පල්ලියේ ගල් තාප්පය මුදුනත
පරෙවියන් පෙම් කෙළියි
හීන් අඬකින් ගීතිකාවක්
නැගෙයි බැසයයි

අර්ධ අඳුරැති සුරුවමක පාමුල... [More]
අදහස්| ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 4

23-Mins

(අජිත් සී හේරත්) සිසුමර්දන, වැඩවර්ජන, වෙද දුර්ජන සහ කේ. ඩබ්ලිව්. ජනරංජන

රාවය කර්තෘ කේ. ඩබ්ලිව්. ජනරංජන "ශිෂ්‍යයන්ට ඥානය දෙන්නේ කවුද?" යනුවෙන් ලිපියක්... [More]
වෙසෙස්| නවකතාවේ නිදහස: අරාජික සිංහල නවකතා කිහිපයක් ඇසුරින් [දෙවන කොටස]

11-Mins

(සුදර්ශන සමරවීර) කෘත්‍රිම දූපත්

බණ කතා කීමට යාම නිසා නිර්මාණාත්මක අවගමනක යෙදෙමින් සිටි සුනේත්‍රා රාජකරුණානායකගේ නවකතාවලියේ එන නිර්මාණ එකකට එකක් වෙනස් කෘති මාලාවකි.... [More]
කවි| කැමීලියා මලේ හැම පෙත්තකම ආදරේ කවි ලියා ඇත.

38-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) පුංචි කඳු මුදුනත හිඳ
ඔබ වයලීනය වයන විට
පාන්දරින් හිනැහෙන කැමීලියා මල් වලින්
මම කවි අහුලමි
ඔබට එකත්පසව එකතු කර තියමි..... [More]
කරන්ට්ස්| සිරි ගුණසිංහ

14-Secs

(ජගත් ගාමිණී මාවතගම) ඔබේ කවි හුල
ඉතා තියුණු ය
සිතු බිත බිඳ
ඇතුළු හද ගැබ වදින

සිත සයුරු පත්ලේ එලන... [More]
කතන්දර| දෙවියන්ගේ වැරැද්ද හෙවත් හදවත දෙබඩි වීම...

5-Mins

(විසල් සේනාතිලක) පසුව ලියමි-

කතාවක් පටන් ගැන්මට පෙර පසුව ලිවිය යුතු කොටස ලිවීම කියවන්නා තව දුරටත් කතාව වෙත බැඳ තබා... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook