Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රහ කතා-බස්
මේ කැරකෙන්නෙ එකම කට්ටිය. දෙගොල්ලන්ගෙම තියෙන්නේ අන්‍යොන්‍ය හොරකම්.- කෞශල්‍යා ප්‍රනාන්දු
කෞශල්‍යා ප්‍රනාන්දුගේ නවතම වේදිකා නාට්‍ය නිෂ්පාදනය "දුටුතැන අල්ලනු" පිළිබඳ ඇය හා කළ කෙටි පිළිසඳරකි.
බූන්දි, 22:18:36
"දුටුතැන අල්ලනු"... මේ මොකද්ද?

නාට්‍යයක් කරන්න ආශාවක්, හැඟීමක් ඇතිවෙන්න ඕනනේ. මම ඉස්සෙල්ලම කෙරුවේ "සඳ ලඟ මරණය". ඒක මම ගොඩාක් කාලෙක ඉඳන් නිර්මාණය කරන්න හරීම ආශාවෙන් හිටපු නාට්‍යක්. ඒ නිසාම මම ජයවර්ධනපුර විශ්ව විද්‍යාලයේ මගේ ශ්‍රාස්ත්‍රපති විභාගයේ අවසාන තීසීස් එක වෙනුවට ඒ නාට්‍යය නිර්මාණය කෙරුව. පස්සේ මම 'MassK' කියන නාට්‍ය කෙරුවේ පහුගිය කාලේ රතුපස්වල සිද්ධවෙච්ච ඛේදවාචකයත්, ඒ කාලේ රටේ තිබ්බ දේශපාලන සමාජ වටපිටාවත් සම්බන්ධයෙන් මට ඇතිවෙච්ච හැඟීම් පසුබිම් කරගෙනයි. මොකද මට ලියන්න ලොකු හැකියාවක් නැහැ. මට පුළුවන් මම කියවන දකින මට දැනෙන දේවල් එක්ක මගේ ප්‍රකාශනයක් විදිහට නාට්‍ය නිර්මාණයක් කරන්න. ඒ අනුව තමයි හෙන්රික්ස් ඉබ්සන් ගේ ජන හතුරා නාට්‍යය MassK විදිහට කෙරුවේ. ඊට පස්සේ පහුගිය අවුරුදු කිහිපය තුළ අපි වින්ද අපි දැකපු දැනෙන දේවල් සම්බන්ධව මට ඕනවුනා මගේ ප්‍රකාශනයක් කරන්න.

මම මීට වසර හතරපහකට පෙර සිටන්ම තෝරාගත්තු නාට්‍යක් තිබුන. ඒක මගේ අම්ම මට පරිවර්තනය කරල දුන්නට ජීවිතයේ තියෙන කාර්ය බහුලත්වය නිසාම මට ඒක නිර්මාණය කරගන්න බැරි වුනා. ඒත් මේ වසරේ මුල අම්මගේ අසනීප තත්වයත් එක්ක මට ඕන වුනා බලෙන් හරි එයාව මොකක් හරි නිර්මාණාත්මක වැඩකට යොමු කරගන්න. ඒ අනුව මම අම්මට කිව්ව මම මේ පිටපත කරනව මට උදව් කරන්න කියල. ඒ විදිහට එයාවත් ලඟ තියාගෙනම මූළික පිටපත් කියවීමේ වැඩටික කෙරුවා. ඒක තමයි "දුටුතැන අල්ලනු". මේක බර්ටෝල්ට් බ්‍රෙෂ්ට් ලියපු පැන්ස තුනේ කතාව (The Threepenny Opera) නාට්‍ය ඇසුරෙන් නොබෙල් සම්මාන ලාභී නයිජීරියානු සාහිත්‍යකරුවෙක් වුනු Wole Soyinka නයිජීරියාවට සරිලන විදිහට නැවතත් ලියපු Opera Wọnyọsi කියන නාට්‍යයේ පරිවර්තනයක්.

පහුගිය කාලේ අපේ රටේ තිබුනේ පහුගිය කාලේ විතරක් නෙවෙයි අද සහ මේ යන විදිහට ඉදිරියේ තවත් අවුරුදු ගණනාවක්ම තියෙන්නේ පුදුම මජර දේශපාලන ක්‍රමයක්නේ. අපි මේක එපා කියල අරක හොඳයි කියනවා, ඒක නරකයි කියල ආයේ මේක තෝරාගන්නවා. මිනිසා කියන කෙනා බලාපොරොත්තු අත් නොහරිනා නිසා මේක නැත්නම් ඊලඟ එක හරියයි කියකියා ජීවත් වෙනව. කුණුවෙලා තියෙන සමාජයක් එකපාරටම ගොඩදාන්නත් බැහැ. මේ කුණුගොඩෙන් ගොඩ එන්න අපිට සෑහෙන කාලයක් යයි. මොකද එකම කට්ටියනේ මේ කැරකෙන්නේ. දෙගොල්ලන්ගෙම තියෙන්නේ අන්‍යොන්‍ය හොරකම්නේ. පොදු ජනයා විදිහට අපිට තමයි එළවළු ගණන්. අපිට තමයි පාරෙ යන්න වාහන තදබදය. අපිට තමයි පාරට බැස්සහම බස් කෝච්චි නැත්තේ. සාමාන්‍ය මිනිහට තමයි ලැබෙන සොච්චම් පඩියෙන් ජීවත් වීමේ අරගලය තියෙන්නේ. මේ විදිහට පොදු ජනතාව රවට්ටමින් බලය තියෙන අය ඒගොල්ලන්ගේ ගණුදෙනු වඩවඩාත් හොඳින්ම කරගෙන යන එක ගැන තමයි දුටු තැන අල්ලනු නාට්‍යයෙන් කියන්නේ.

මේ නිර්මාණයට සම්බන්ධ සියල්ලෝම තරුණ තරුණියන්. ඒකේ විශේෂත්වයක් තියෙනවද?

මෙහෙමයි, සෑහෙන කාලෙක ඉඳල අම්මත් මමත් නාට්‍ය කලේ අපේ මේ සෝමලතා සුබසිංහ නාට්‍ය ආයතනයේ ඉගෙන ගන්න තරුණ තරුණියන් ආශ්‍රය කරගෙනයි. ඉඳල හිටල දයා අල්විස්, නිශ්ශංක දිද්දෙනිය, ජයලත් මනෝරත්න, ලූෂන් බුලත්සිංහ, සුසිල් ගුනරත්න, නිහාල් ප්‍රනාන්දු වගේ අය අම්ම කරපු නාට්‍යවල රඟපාල තියෙනව. මේ නාට්‍යයේ නටන්න සින්දුකියන්න කරනම් පිනුම් ගහන්න තියෙනව. මේක මම මාස නමයක ඉඳන් පුහුණුවීම් කරනව. මේ පිරිස මාස නමයක්ම මාත් එක්ක ඉන්නව. නමුත් ගොඩාක් අයට ඒ කැපවීම කරන්න බැහැ. නිළියක් හැටියට වෙනත් කෙනෙක්ගේ නාට්‍යකට මට වුනත් ඒ කැපවීම කරන්න බැහැ. මොකද අද අපිට සිනමාවෙත් වේදිකාවෙත් කර්මාන්තයක් නැහැනේ. මට බැහැ ජීවිතයේ අනික් සියල්ල අත් ඇරල එක දෙයක් බදාගෙන ඉන්න. මොකද මම හම්බකරගන්න ඕනේ. ළමයින්ගේ ඉස්කොලේ වැඩ. ජීවන අරගලය. එතකොට මට බලාපොරොත්තු වෙන්න බැහැ මගේ වයසේ නළුවෙක්ගෙන් නිළියෙක්ගෙන් මේ නාට්‍යට සතියකට දවස් හතරක් පහක් පුහුණුවීම් වලට එන්නයි කියන එක. තරුණ තරුණියන් ගත්තහම තවම ඒ ජීවන අරගලයට අහුවෙලා නැහැ. ඔවුන්ටත් ජීවත් වෙන්න අරගලයක් නැත්තෙමත් නැහැ. වෙළඳ දැන්වීමක ටෙලිනාට්‍යක රඟපාල අමාරුවෙන් තමයි කාමරයකට කුළිය ගෙවාගෙන කොළඹ රැඳිල මේවට සම්බන්ධ වෙන්නේ. නමුත් මේ දරුවෝ ටික හිත හදාගෙන එක්තරා අරමුණකින් මේ නාට්‍යට සම්බන්ධ වුනා. හුඟාක් අය ඒගොල්ලන්ට ආපු වෙනත් වැඩ අත්හැරියා. නාට්‍යයේ ඇතැම් වැඩිහිටි චරිත නිරූපනය කරන්නේත් මේ පිරිසම තමයි. මම හිතන්නේ නෑ අඩුවක් පෙනෙයි කියල.

ලාංකීය නාට්‍ය කලාව තුළ දේශපාලනික නාට්‍ය කිරීමේ, නැරඹීමේ ඉතිහාසයක් තියෙනවා. ඒ සෑම නාට්‍යකම කතා කලේ මේ ක්‍රමය වෙනස්විය යුතුයි යන්න. නමුත් ඒ වසර පනහක හැටක ඉතිහාසයේ සිට අද දක්වා සමාජයත් ප්‍රේක්ෂකයාත් නාට්‍යකරුවාත් එතනමයි. මේකේ ප්‍රශ්නයක් තියෙනව නේද?

අනිවාර්යයෙන්ම, ජනවාරි 08 වෙච්ච පරිවර්තනය මම කියන්නේ නෑ සිද්ධවෙච්ච සාර්ථකම පරිවර්තනයක් කියල. නමුත් ඒ වෙලාවේ ජනතාව එකතු වෙච්චි එක මම හිතන්නේ ආශ්චර්යයක්. කලාකරුවෝ විදිහට පහුගිය කාලේ යුද්ධය නිසාත් ඊට පස්සෙත් අපිට ගොඩාක් දේවල් කරගන්න බැරි වුනා. ප්‍රේක්ෂකයෝ නැතිවුනා. අපි ඔක්කොම ගෙවල්වල හිරවෙලා එළියට බහින්න බැහැ. අදහසක් ප්‍රකාශකරගන්න බැහැ. ඒ තත්වය තුළ කලාවෙන් ලොකු දෙයක් සිද්ධ නොවී හෝ පොදු ජනතාව කොහොමද මෙවැනි තීරණයකට එළඹුනේ. අනික මම හිතන්නේ නෑ කලාකරුවාට තනියම සමාජයක් පරිවර්තනය කරන්න පුළුවන් කියල. ඒක අධ්‍යාපන ක්‍රමයේ ඉඳන්ම එන්න ඕන දෙයක්. තමන්ගේ චින්තනය දැක්ම වගේම තමන් මොනවද ජීවිතයේ බලාපොරොත්තු වෙන්නේ කියන එක. සමහරු තාම කියනවනේ අයියෝ මේ වෝකිං පාත්, හයි වේ, පෝර්ට් සිටි හද හදා හිටපු ආණ්ඩුව එළවල මුන් මොනාද කරන්නේ කියල. අපිට ඒවා විතරද ඕනේ. මම විශ්ව විද්‍යාල තුනක උගන්නනව. දැන් විශ්ව විද්‍යාල ශිෂ්‍යයෙක් ගත්තොත් මම ඒ අයගෙන් අහනව මොකක්ද අවසානයට කියවපු පොත් කියල. පොත් තියා පොතක් දැකලවත් නැහැ. කලා අංශයේ විෂයන් හදාරන අය නාට්‍යයක් බලල නැහැ. අනික දැන් කැම්පස්වල පෙන්නන නාට්‍ය... ඒවයේ නමක් කියන්න බැහැ. පුදුමාකාර නාට්‍ය පෙන්වන්නේ. ඉස්සර අපි විශ්ව විද්‍යාලයට යන කාලේ මෙවැනි නාට්‍යක් ගෙනාවොත් පෙරළල ගහල කුඩුකරල. මොකද ඒ කාලේ යම් ප්‍රමිතියක් සහිත නාට්‍ය විතරයි ඒක ඇතුළට ගෙනාවේ. සෞන්දර්යය විශ්ව විද්‍යාලයේ නාට්‍ය හා රංග කලාව ඩිප්ලෝමාවක් තිබුන. ඒකෙ මමත් ඉගැන්නුව. මම කට්ටියගෙන් අහනව මොකක්ද බලපු නාට්‍ය කියල. ඒ දෙන උත්තරවල නම් කියන්න බැහැ. යම් මිශ්‍රනයක් සහිතව නාට්‍ය පෙන්වන එක ප්‍රශ්නයක් නැහැ. නමුත් ඒ මිශ්‍රනය තුළ හොඳ නරක තෝරගන්නවත් රසය කියන එක දන්නේ නැහැ. නමුත් ඒව තමයි බලල තියෙන්නේ. ඒ අය ඒවයෙන් තේරුම් ගත්ත දේකුත් නැහැ. අපි මේ කලාව ඇසුරු කරන්නේ මොකටද? ඇත්තම කියනවනම් මගේ ජීවිතය මේ තරම් සරල ජීවිතයක් විදිහට මම පරිවර්තනය කරගත්තේ නාට්‍ය සහ නාට්‍යකරුවන් ඇසුරු කිරීමෙන්මයි. මගේ දැක්ම මගේ කාර්යභාරය මම හදුනගත්තේ නාට්‍යවලින්. කලාව තුළින් මිනිසාට අවබෝධයක් දෙන්න පුළුවන්. අද ප්‍රේක්ෂකයා පුදුමාකාර විදිහට වල්මත් වෙලා ඉන්නෙ. ඒක ඒ අයගේ වැරැද්දක් නෙවෙයි. අද එෆ්.එම්, රූපවාහිනී නාලිකාවල කියන පෙන්වන දේවල්. ඒව ජය ගන්න රජයේ නාලිකා තියෙනව. ඒ අයගේ නිවැරදි මැදිහත් වීමක් තියෙනවද? දේශපාලකයො කියන අය සාහිත්‍ය කලාව පිළිබඳ දැනුවත්ද? එහෙම අය පත්කරන්න අපි දැනුවත්ද? දේශපාලකයන්ට ඕන රටේ ජනතාව, රට හදන්නට නෙවෙයි. තමන්ගේ පාලන කාලය රැකගන්නනේ. ඊළඟ ඡන්දෙන් වැඩි ඡන්ද ගන්න වැඩකරනව මිසක් රට වෙනුවෙන් නිවැරදි වැඩක් කරන්න පෙළඹෙන කවුරුවත්ම නැහැනේ. තත්ත්වය එහෙමයි කියල අපිට අපි කැමති නාට්‍යය නොකර ඉන්නත් බැහැනේ.

ඔබ කළින් කරපු "සඳ ලඟ මරණය", "MassK" නාට්‍ය ජනතාව අතරට ගියේ නැහැ කියල කිව්වොත්?

ඇත්ත. මගේ නාට්‍යවල ප්‍රසිද්ධ චරිත රඟපාන්නේ නැති නිසා කවුරුත් ඒ නාට්‍ය ගෙනියන්න උනන්දු වෙන්නේ නෑ. එහෙමයි කියල මුලදි පැහැදිලි කරපු හේතූන් මත මට ඒ ප්‍රසිද්ධ චරිත එක්ක අධ්‍යක්ෂවරියක් විදිහට වැඩකරන්නත් බෑ. සංවිධායකවරුයි ජනතාවයි නාට්‍යක තරුවක් ඉන්නවනම් ඒ නාට්‍ය හොඳයි කියන වැරදි විශ්වාසයේ තමයි ඉන්නේ. මම ඒ නාට්‍ය අත් හැරල නැහැ. ඒවත් ඉදිරියෙදී පවත්වාගෙන යෑමේ උත්සාහයක් තියෙනව.

නාට්‍ය නිර්මාණයක් කෙතරම් නිර්මාණාත්මකව ඉහළ ගුණාත්මකතාවයකින් කරන්නට උත්සාහ ගත්තත් ඒ නිර්මාණයට සාධාරණයක් වෙන නාට්‍ය ශාලා ලංකාව තුළ තියෙනවද?

ඒක ලොකු ප්‍රශ්නයක්. අපි නාට්‍ය කරනකොට ඒවයේ සංගීතය, නර්තන වින්‍යාසය නිර්මාණය කිරීමේදී එන ගැටලුවක් තමයි කුඩා වේදිකාවකට ගියොත් අපිි කොහොමද මේක කරගන්නේ කියන එක. වේදිකා පසුතලය නිර්මාණය කරනකොටත් ඒ ගැටලුව ප්‍රබලව එනවා. සරල පසුතල සහිත නිර්මාණවලට ඒ ප්‍රශ්නය ආවේ නැතත් දැවැන්ත පසුතලයක් ඉල්ලා සිටින නිර්මාණයන්ට ඒ ප්‍රශ්නය එනවා. දැන් මගේ "දුටුතැන අල්ලනු" නාට්‍යට ටිකක් බරපතල වේදිකා පසුතලයක් පාවිච්ච් කරන්න මම ආසයි. නිර්මාණකරුවට එසේ ආසා කිරීමේ නිදහස තියෙනවනේ. කොළඹ පවා ලයනල් වෙන්ට්ඩ්, ටවර්, කුලරත්න ශාලාව ඇරුනහම ප්‍රේක්ෂකයා පුරුදු නාට්‍ය ශාලාවල් වෙන නැහැනේ. කොළඹින් පිට තියෙන සියලුම නාට්‍ය ශාලා ජරාජීර්ණය වෙලා. අඩු ගානේ යන්න වැසිකිළියක්වත් නෑ. වෙලාවකට හිතෙනව මොකටද දුකවිඳල මේව කරන්නෙ කියල. එහෙම හිතල මේක නොකර ඉන්නත් බැහැ. අපි ඉගෙන ගත්තු, ආශාකරන, තෘප්තියක් ලබන දේ මේකනේ.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Dutu Thana Allanu, Kaushalya Fernando, The Threepenny Opera, Bertolt Brecht, Wole Soyinka, Sri Lankan Drama, Sri Lankan Stage plays, Sinhala Drama
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
අජන්ත අලහකෝන්ගෙන් තවත් වියමන්
කතා-බස්
බාල ස්කාගාරයක මත්පැන් බෙදනවා වගේ බොළඳ හාස්‍යයෙන් වර්තමාන වේදිකාව පිරිලා..!- අකිල සපුමල්
Cine
කියවිය යුතු සැබෑ ඉතිහාසයක්- ඔබ නැතිව ඔබ එක්ක
රංග
ජොගින් පාත් මිස රඟහලක් නැතිව ගිය කොලොම් පුරේ සිරි..!
රංග
අප අතර සිටින ජන හතුරා හදුනාගැනීමට.... ජන හතුරා
Cine
සිරි දළදාගමනය ගැමියාට අපහාස කිරීම
තවත් රහ කතා-බස්
"පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්
"ජාතිය තීරණය කරන්නේ ලේ නෙවෙයි; සංස්කෘතිය!"- නැගෙනහිර වෙරළෙන් ඇසුණු හඬ- හඳගම සමග කතාබහක්
"කෆ්කා යථාර්ථවාදය පිළිබඳ සම්ප්‍රදායික අදහස අර්බුදයට යවපු ලේඛකයෙක්"- එරික් ඉලයප්ආරච්චි
"මගේ ඇතුළෙත් දේශපාලන සත්ත්වයෙක් ඉන්නවා. මං ඌට ආදරෙයි!"- සෝමරත්න දිසානායක
"කිමිදෙන එක නෙමෙයි, පතුල හොයන එකයි අවුල"- විරාජ් ලියනාරච්චි
BoondiLets
මරා කියයි.
වැදගත්ම දේ මෙන්න මේකයි. තමාගේම කෙස් වැටියෙන් අල්ලා ඇද කොට්ට උරයක් මෙන් සිරුර කණපිට පෙරළලා අළුත් ඇහැකින් ලෝකය දිහා බලන එකයි.
-මරා

[මරාසාද්. Peter Weiss]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook