Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
Kk, දරුවා නැති (නො)කරමු.
බූන්දි, 16:44:09
මේ සටහන සමන්ගේ දුව ගැන නෙමෙයි.

මම මේ වෙලාවේ සමන් කරපු වැඩ ගැන න්‍යායාත්මක විචාරයකට යන්නේ නැහැ. ඒත් සමන්ව මගේ හිත දැක්ක හැටි චිත‍්‍රයකින් එළියට ආව.(1)

මගේ ජිවිතයේ අහපු සංගීත කෘතිවලින් මං ගොඩක් අහපු මට ගොඩක් දැනුන, මට තාමත් මතක සංගීත කෘතිය තමයි C miner සිම්ෆනිය. ඔයාලත් අහලා බලන්න පටන් ගන්න හැටි. ඒ පටන් ගැන්මට පට බැඳිලා තිබුනේ "fate knocks the door" (බිතෝවන්ගේ සෙකට්රි පස්සේ කාලේක මේ වචන හෙළි කළා. 'ඉරණම දොරට තට්ටු කරයි' වචන ටික. එත් මට මගේ ජිවිතයේ C miner සිම්ෆනිය පටන් ගන්න තැනට "fate knocks the door" වචනවලට වඩා මට සමීප වචන ටිකක් හම්බවුණා.


The Symphony No. 5 in C minor of Ludwig van Beethoven, Op. 67

ඒ තමයි බෝතල් පත්තර කඩේක තිබිලා කේ.කේ. සමන් කුමාරගේ 'සර්පයෙකු සමග සටන් වැද' පොත හම්බවීම. ඒ පොතේ තිබුණු කෙටිකතාවක 'අපි දරුවා නැති කරමු' වචන ටික repeat වුණා. C miner සිම්ෆනිය පටන් ගන්න ස්වර හතර වගේ. එදා තමයි මට කේ.කේ. ගැන ආදරයක් ඇති වුනේ. මම කේ.කේ. ගැන අහලා තිබුනා, දැකලා තිබුනා. හතරවන ජාත්‍යන්තරයේ සිංහළ පත්තරය වුන 'කම්කරු මාවත' අරං පාරවල්වල සමන් රස්තියාදු වෙනවා මං දැක්කා. කේ.කේ.යි මමයි ඊට පස්සේ කාලේක එක ප්ලේන්ටිය හැමදාම බෙදා ගත්තු යාඵවෝ දෙන්නෙක් වුනා. එත් මං ලෝකෙට අපි දෙන්නගේ අතීත කතන්දර කියන්නේ නැහැ. මොකද අපි තාම ජීවතුන් අතර ඉන්නවා. අනික මං නොදැක්ක අත්නොවින්ද පුද්ගලික කතන්දර විශේෂයෙන් 85-99 කාලයේ ලිංගික කතන්දර වෙළෙඳපොළට අරන් ආපු බොරැුල්ල සුපර් මාකට් සම්ප‍්‍රදාය එච්චර කි‍්‍රයේටිව් නෑ.

18 වැනි ශතවර්ෂයේ අවසාන භාගයේදී වගේම 19 වැනි ශතවර්ෂයේ තමයි දේශපාලනික, ආර්ථික, සංස්කෘතික විප්ලවවල කාලේ කිව්වේ. බීතෝවන්ගේ නවවැන සිම්ෆනිය වගේම පස්වැනි සිම්ෆනිය ගැනත් ඒ වගේ දේවල් තමයි කියවුනේ. 'ප‍්‍රංශ විප්ලවයේ ප‍්‍රතිබ්ම්බයක්’. ඉතිං ඒ කාලේ බීතෝවන් බිහිරි වෙමින් හිටියේ. කවුරුත් කියන දේවල්වලට වඩා තමන්ගේ ඔඵවේ තියෙන දේවල් එළියට දාන එක තමයි එකම පිළිසරණ වුනේ. ජෝන් එළියට් ගාඞ්නර් තර්ක කළා මේක ප‍්‍රංස විප්ලවය ගැන බීතෝවන්ගෙ ප‍්‍රකාශය කියල මේ කිසි තර්කයකට පුද්ගලික ප‍්‍රකාශයකට අද දවසේ මගේ රස වින්දන සකි‍්‍රයකරණය නවත්වන්න බෑ.

ඒත් මං හිතුවා විප්ලවයක් ගැන. මටත් දැනුනා පස්වැනි සිම්ෆනියේ විප්ලවය. ඒ අස්සේ ඒ කාලේ හැමෝම විප්ලවයක් ගැන හිතුවා. විශේෂයෙන්ම 89 කාලේ. කම්කරු මාවතත් විප්ලවීය දේශපාලනය වෙනත් පරිමාවකින් මං ඇතුලට ගෙනාවා. ඒත් කේ.කේ.ගේ සර්පයා පොත බෝතල් පත්තර කඩෙන් හමුවුන දවසේ පස්වැනි සිම්ෆනියට අලුත් අදහසක් ආවා. ඒ තමයි 'අපි දරුවා නැති කරමු.'

මේ කාලයේ මං ගියා මරදානෙ විකොස කාර්යාලයට එයාල මට කිව්ව එන්න වැඩ කරමු කියල. මං කිව්ව මට සල්ලි ලැබෙන පඩියක් එක්ක ජොබ් එකක් මං හොයන්නේ මට ළමයෙක් ඉන්නවා ජීවත් කරවන්න කියල. ඒත් එතන හිටපු චරිතයක් කිව්ව සහෝදරය ඔයා ඔයාගේ ළමය ගැන විතරක් හිතනව. ඒත් අපි මුලු ලෝකේම ළමයි ගැන හිතනව කියල. ඒකට මගේ ප‍්‍රතිචාරය වුනේ මට ලෝකේ අනිත් ළමයිට වඩා මගේ ළමයව දැනෙනව. මං එයා ගැන බලන්න ඕන කියන එක.

අද දවස දිහාට කාලය එද්දි කේ.කේ. කම්කරු මාවතින් අයින් වුනා. කේ.කේ. අජිත් තිලකසේනටයි, සයිමන්ටයි ලං වුනා. පියසීලි ලස්සන වුනා. විජේ ඩයස් හිරේ ගියා. විප්ලවය දිය වුනා. අපි දිගටම හමුවනා. කේ. කේ. සමන් කුමාරයි මමයි.

බීතෝවන්ගේ පස්වැනි සිම්ෆනියේ විප්ලවයකට වඩා දෙයක් තියෙන බව වගේම සමන් ඇතුලෙත් කම්කරු මාවතට වඩා දෙයක් තියෙන බව මං දැක්ක. හෙට්රෝ sex ඔඵවේ තියාගෙන සමනුයි මමයි බුද්ධිමය වශයෙන් ලං වුනා. කාලය ගෙවිල ගියා c miner සිම්ෆනිය පටන් ගන්න ස්වර හතරට මං ඇතුලෙ තිබුන අදහස විකොස නිසා ආයෙත් අලූත් වුනා

අ පි ද රු ව නැ ති නො ක ර මු

දැං මම දේශපාලනික විප්ලවයක් විශ්වාස කරන්නේ නෑ. සමනුත් මේ වෙනකොට එතැන නැහැ. ගොඩක් යාඵවොත් එතැන නෑ. අපිත් එක්ක හිටපු ගොඩක් යාඵවෝ ආන්ඩුවලට කඩේ ගියා. 'උඹේ අම්මද මටයි මගේ ලමයින්ටයි ගෑනිටයි කන්න දෙන්නේ' අහමින්. ඒත් සමන් එක්කම හම්බවුන යාඵවෝ අතරින් 'උඹේ අම්මද කන්න දෙන්නේ' කියලා තවම අහන්නේ නැති සමාජ ව්‍යාපාර ඇතුලේ විවිධ පරස්පරතා තිබුනත් යාඵවෝ කිහිප දෙනෙක් ඉන්නවා. ප‍්‍රශ්නේ තියෙන්නේ සමන් ආන්ඩුවලට කඩේ ගියේ නැති වුනත් මේ සමාජයේ දුෂ්ට ආයතන කිහිපයකටයි චරිත කිහිපයකටයි කඩේ යන්න සිද්ධ වුනා. එතකොට සමන් ඇහුව්වා මගේ ලමයින්ටයි ගෑනිටයි කන්න දෙන්නේ.... අම්මද? කියලා. ඒත් මගෙන් නෙවෙයි. ඉතිං තව ටික දවසකින් ළමයි ලොකුවෙයි, වයිෆ්ලත් ලොකුවෙයි, එතකොටවත් සමන් අපිට තියෙන මේ අවලම් ආර්ථික ගැටලූවට විසඳුමක් හොයාගෙන මෙහෙම කිව්වොත්...,

හේයි කුමාරයා,
උඹ කවුද? උඹ නිකම් හදිසි උපතක්. You’re a accidental birth. උඹ වගේ කුමාරයෝ ලෝකේටම ඕන තරම් ඉන්නවා. ඒත් මම...... මම බීතෝවන්... one and only Beethovan
-බීතෝවන් කුමාරයෙකුට ලියපු ලියුමක්


(1)
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Ajith Kumarasiri on K.K. Saman Kumara, Sarpaya, Sarpayeku Samaga Satan Wada, Collection of Sinhala Short Stories
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
අජිත් කුමාරසිරිගෙන් තවත් වියමන්
රත්තරං ටික
"චාල්ස් කුමාරයට ඕනෙ නං මං ගාවට එන්න කියන්න!"
කරන්ට්ස්
hey geneva.... අපි දැන් මරන්නෙ නෑ... අපි දැන් කනවා විතර ම යි....!
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා
පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව
සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!
අරාබි සාහිත්‍යයේ ඛලීල් සලකුණ
තෝල්ස්තෝයි අදට වලංගු ද?
BoondiLets
පාවුලෝ කොයියෝ ලියයි.
ආදරේ කරන ඕනෑම කෙනෙක්, තමා එකිනෙකා හා නොමැති විට පවා එකිනෙකා තුල ජීවත්වෙනවා. සිරුරු දෙකක් හමුවුනාම ඒක හරියටම කුසලානයක් උතුරා යෑමක්. ඔවුනට පැය ගණක්, සමහරවිට... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook