Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
'ජගත් චමිල' විගඩම!
බූන්දි, 10:40:55
මාක්ස් සිය 'ලුවී බොනපාර්ට්ගේ බෲමෙය 18 වැනිදා' කෘතිය ආරම්භ කරන්නේ ඉතිහාසයේ සිදුවීම් දෙවරක් සිදුවන බවට වූ හේගල්ගේ ප්‍රකාශය වෙනස් කරමින්, එය සිදුවන්නේ "එක් වරක් ඛේදවාචකයක් ලෙසත් දෙවන වර විගඩමක් ලෙසත්" බවට ඊට එකතු කිරීමක් කරමිනි.

එවැනි ආකාරයේ විගඩමක් මේ දිනවල අප ද දකිමින් සිටින්නෙමු.

ජගත් චමිල පසුගිය දා නිව්යෝක් සිනමා සම්මාන උළලේදී, හොඳම නළුවා සම්මානය ලබාගැනීම වැඩි මාධ්‍ය ආවරණයක් ලබා ගත්තේය. ලෝක තලයේදී මාධ්‍ය අවධානය යොමුවීමේ අනුපිළිවෙලවල් අතර පළමු දහය අතරවත් නැති නිව්යෝක් සම්මාන උළෙල ලංකාවේදී මෙතරම අවධානයට ලක්වීම පුදුමයට කාරණයක් නොවේ. මන්ද එවැනි අවම ලෙසවත් ලංකා දුපත අතික්‍රමණය කිරීමට හැකියාව ලැබුණේ ඉතා සුළු පිරිසකට පමණක් වීම නිසාවෙනි.

ඒ නිසාම ජගත් නිව්යෝක් සම්මාන සිනමා සම්මාන උළලේදී හොදම නළුවා දිනා ගැනීම අවතක්සේරු නොකරන්නෙමු. ඒසේ තිබියදී ද ඉන්පසුව මතුවී ඇති තත්ත්වයන් සංවාද ගත කිරීම අනිවාර්ය අවශ්‍යතාවයක් වී ඇත. මන්ද මහින්ද යුගයේ පොදු ධර්මතාවයට ජගත් චමිල යටත්වීමේ මූලික සළකුණු දැන් පෙන්වා ඇති බැවිනි.


ජගත් චමිල- සැමීගේ කතාව

කලාකරුවෙකුට නිවසක්, ඔහු ඇගයීම සදහා යම් මුල්‍යම අනුග්‍රහයක් රාජ්‍යය විසින් ලබාදුන්නාට අපගේ කිසිදු අමනාපයක් නැත. නමුත් රාජ්‍යයේ ක්‍රියාවලිය කුමන අරුතින් සිදුවන්නේ ද යන්න විචාරය බුද්ධියෙන් විමසා බැලිය යුතුය. රාජ්‍යය විසින් සිදුකරන ඕනෑම දෙයක් ප්‍රගතිශීලී ද නැද්ද යන්න තීරණය කරනු ලබන නිර්ණායකය වන්නේ රාජ්‍යයේ මහා දේශපාලන ව්‍යාපෘතියේ අරමුණ විසිනි. එම අරුතින් විමසා බැලුකළ ජගත්ට නිවසක් සහ ලක්ෂ පණහක් ලබාදීම මේ මොහොතේදී හමුදා රාජ්‍යයක් විසින් කලාකරුවෙකුට කප්පම් ලබාදීමකි.

මෙම ත්‍යාග ලබාදීමේ සැබෑ අරමුණ ජගත්ගේ සම්මානය මේ මිනීමරු රාජ්‍යයට බද්ධ කරගැනීමේ උත්සාහයකි. එය හොඳටම පැහැදිළි වන්නේ මෙම නිවස සහ මුදල් ත්‍යාගය ලබාදෙන බවට පවසා සිටියේ රාජපක්ෂ රෙජීමයේ ජාතිවාදී මුරබල්ලෙකු වන විමල් වීරවංශ විසින් වීමය.

පශ්චාත් මුල්ලිවෛයිකාල් මොහොත තුළ බොහෝ කලාකරුවන්ට සිදුවී ඇති දෙය අප අත්දකිමින් සිටිමු. එක් අතකින් මේ යුගයේ සිදුවෙමින් පවතින හොඳ දෙයනම් බොල් පිළිම කුඩුවීමයි. අනෙක් අතින් සියළු සලු ගැලවී ගොස් නිරුවත් කලාකරුවන් දකින්නට හැකිවීමයි. යුද විරෝධී සිනමාකරුවන් ලෙස නම් දරා සිටි විමුක්ති ජයසුන්දර වැනි අය ජාතිවාදී බූඩි කීර්තිසේනගේ මාතා වැනි සිනමා පටවල ඇඳුම් රහිතව රඟපානු අප දුටිමු.



එපමණක් නොව සියලු සම්මාන රැගෙන ජනාධිපතිවරයාගේ දෙපා මුල තබා නිරුවත්ව දෙකට තුනට ඇඹරෙන අතුල ලියනගේ වැනි සිනමාකරුවන් ද අපි දුටිමු. ජගත් චමිල ද ගොදුරුව ඇත්තේ එම සිය මිත්‍රයන් ගොදුරු වූ පොදු රෝගයේම දිගුවටම ය.

කෙසේ වුවද, සුපුරුදු පරිදිම මේ යුගයේ සනාතන සත්‍ය වන ලෙසටම, මහින්ද රාජපක්ෂ, හොඳම නළුවා විය.

අවසානයේ ජගත්ට ගෙයක් හිමිවිය...! ආත්මය නැතිවිය...!

[සංවාදයට විවෘතයි.]

(උපුටනය- lankanewsweb වෙබ් අඩවියෙනි. )
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- New York City International Film festival, Sam's Story Sri Lankan Movie, Sri Lankan actor Jagath Chamila, Sinhal Cinema, Sri Lankan Films, Mahinda Rajapaksa, Wimal Weerawansha
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් අදහස් බූන්දි
හිත් මත බර අඩි තබමින් "සහෝදරයා" නික්ම ගිය පසු...
ආදරණීය රෝහණට හෙවත් ඉස්සර රෝහණට
නයනහාරී නිමේෂ
මල්තුහින නොවේ මේ යාපනේ - இவைகள் யாழின் பனித்துளிகள் அல்ல
ඔටුවන් එක්ක නිදිවදින "බල්ලොත් එක්ක" බෑ.....!
BoondiLets
ඇල්ෆ්‍රඩ් හිච්කොක් කියයි.
සිනමා පටයක "දිග" යනු, මිනිස් මුත්‍රාශයේ දරා සිටීමේ හැකියාව සමග සෘජු ලෙස සම්බන්ධ කොට සැලකිය යුත්තකි!
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook