Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
මුං ඉතිහාසෙත් වෙනස් කරනව ඕයි......!
බූන්දි, 16:37:56
දකින දකින පාර දිගේ
හදලා ෆිල්ම් හෝල් ඇතේ
ෆිල්ම් කියල නාමයක් නෑ ඕයි......!
සැලෝලයිඩ් බොරුව පුතේ
මහවංසෙත් අලුත් වෙතේ
මුං ඉතිහාසෙත් වෙනස් කරනව ඕයි.....!


විජය කුවේණි චිත්‍රපටය විලිසංගයක් නැතිව මේ දවස්වල ලංකාව පුරාම තිරගත වන්නේ ය. විජය හරි හොඳ ය. ඉතිහාසයේ විජය බොරුවක් ය. මේ තමා ඉන්දියාවෙන් මෙහේ ආව රියල් විජය. එයා හරිම හොඳ ය. ඒ රොජර් උන්නැහේ ය. ඒත් මෙයාට විලිසංගයක් නැත්තේ ය. කුවේණි නම් නරක ය. පිරිමි පහසක් නො ලැබූ පුදුම ඇරියස් සහිත ස්තිරියාවක ය. ආලිංගනයම පතා ගෝත්‍රය පාවා දෙන්නේ ය. ඒ නිසා කුවේණිය හරිම නෝටි ය. විජේ එයාව දේශපාලනිකව පාවිච්චි නො කරන්නේ ය. විජේ සහපිරිවරගේ ‍බස්වලට රැවටෙන බබෙක් ය. කුවේණිය එලවා ගන්නේ ඒක ය. නැතුව විජේ නරක නැති ය. එයා හැමදාමත් හොඳ ය. චිත්තරපටියේ කුවේණියට හොඳ වැඩේ ය. ඒත් විජේ මැරෙනතුරුත් කුවේණිය සිහි කරන්නේ ය. හරිම ෂෝක් ය. එයා එලෙව්වත් කුවේණිට ආදරේ ය. කුවේණි දුලානි අනුරාධා ය. මෙයාට ත් සංගයක් නැත්තේ ය. නැත්තං ඔය වගේ සංගයක් නැති එව්වයේ රඟපාන්නේ නැත්තේ ය. කාරණාව බුදු වෙනවා ලකුණු පෙනේ ය. මෙයාලා සල්ලි පෙරේතයෝ ය. අන්තිමට විජේ ඇයම පතා බතුත් නො කා මියැදෙන්නේ ය. විජය ඒ තරම්ම හොඳ ය. දැන් අපිට හිතෙන්නේ ඉස්සර විජය කුවේණි කතාව ලියපු ඈයොන්ට පිස්සු කියා ය.

විජය කුවේණි චිත්‍රපටය අප කියවා ගත යුත්තේ කෙසේද? මේ තවත් එක් චිත්තරපටියක් පමණක් ම නොවන්නේ ය. මේ බූරු මොළේට ඒක නම් වැටහෙන්නේ ය. අබා ගෙන් පටන් අරං බබා පාට් එකෙන්ම මේ වැඩේ දිගටම කර ගෙන යන්නේ ය. පවතින අන්දොස් දේශපාලනික චරියාවන් සියල්ල ඇක්සෙප්ට් කොරගන්න මේවා යොදා ගන්නේ ය. මෙවුං ඒ තරංම උපක්‍රමශීලි ය. මේ ඉතිහාස පාඩම නො නවත්වා සිදු කෙරෙන්නේ ය. ඉදිරියට දළදා සිරිත ද එන්නේ ය. සාදු...! සාදු....! සාදු....! ය. තවෙකෙකුගේ නිජබිමක් බලෙන් අත්පත් කර ගන්නා විජය මේ චිත්‍රපටියේ සාධාරණීය චරිතය වන්නේ ය. බලෙන් රටක් අල්ලා ගන්නා ඔහු ඒ රට දැහැමින් පාලනය කරන්නේ යැයි කියන්නේ ය. මෙහි විජයගේ චරිතය හරිම ෂෝක් ආකාරයට මහජරාගේ න්‍යාය පත්‍රයට අනුව ම යන්නේ ය. විජය ගේ ආක්‍රමණය හරිම සුන්දර, ශිෂ්ට සම්පන්න, විනයානුකූල, ආදරණීය, මානුෂික මෙහෙයුමක් ම වන්නේ ය. වෙනසකට විජේ ළමයි වඩා ගන්නා එකක් නම් නො දැක්කේ ය. එල්.ටී.ටී.ඊ.ය පරාජය කිරීමේදී මෙන්ම විජය අමානුෂිකව සිවිල් ජනතාවක් සමූල ඝාතනය කරන්නේ ය. විජය රජ වෙන්නේ ය. කුවේණිට යක්ෂ ගෝත්‍රය දුන් පීඩනයට සාපේක්ෂව විජය හොඳ බව පෙන්නන්නේ ය. හරියට දෙමළ ජනතාවට එල්.ටී.ටී.ඊ.යට වඩා මහජරාගේ පාලන යාන්ත්‍රණය හොඳ යැයි පෙන්නන්නා සේ ය. මෙවැනි චිත්තරපටිවලින් දිගටම සිදු කරමින් ඉන්නේ මහජරාව ගොඩ දැමීම ය. එයාගේ න්‍යාය පත්‍රයට ජහමනයා‍ගේ මනස සූදානම් කිරීම ම ය. කුවේණිව එළවා දමන්නේ ළමයි ටික වි‍ජය ළඟ තියා ගෙන ය. එයා ඒ තරම් හොඳ ය. කොච්චර හොඳ දැයි කියන්නේ නම් එයාද ආඩම්බරකාර තාත්තෙක් ය. ළමයි නො දෙන්නේ නම් ඇයව මරන්න කියද්දී ආ එහෙනං අරං යන්න කියා ළමයි දෙන්නා දෙන්නේ ය. අනේ විජය ඒ තරං හොඳ ය. දැං ඔහොම කැලේ මැද්දෙන් කුවේණි එන්නේ ය. ළමයි "අම්මෙ බඩගිනියි" කියන්නේ ය. "ආ විනාඩි දෙකයි" කියා කුවේණි මොකද්දෝ ගෙඩි දෙකක් දෙන්නේ ය. පස්සෙ ඒවා කන්න එපා යැයි කියා විසි කරන්නේ ය. පස්සෙ කුවේණි මැරෙන්නේ ය. ළමයි පැන යන්නේ ය. අනේ විජය දිගුකල් වැජඹෙන්නේ ය. ඉතිං විජය කුවේණි කතා වත ඔහොම වන්නේ ය. දැං ඉතිහාස කතාව අලුත් වී ඇත. තව වසර දහයකින් විතර ඉස්කෝලෙ උගන්නන්නේ ඕක ය. වැරදි දැනුමක් ය. ඒ මහජරාගේ දේශපාලන න්‍යාය පත්‍රයට අනුකූල නිෂ්පාදනයක් ය. මේ චිත්‍රපට සියල්ලකගේම භයානක මුහුණුවර ඕක ය. මුං ඉතිහාසය වෙනස් කරමින් ඉන්නේ ය. බූරුවන්ගේ දේශයේ චිත්‍රපටි නම් මේවා ම වන්නේ ය.

චක්‍රවර්තීගේ නිධාන කතාව

මේ අතර චක්‍රවර්තී ගොං වහන්සේ මාරම කතා කියන්නේ ය. මහජරා වගේම එයා ද නිධානවලට ආස ය. පුරා විද්‍යාවට හරිම ලැදි ය. රට පුරා නිධාන හාරමින් යන ආණ්ඩුවට ත් මෙයා හරිම ලැදි ය. ඒත් සැතපෙන්නේ ලෑලි ඇඳක යැයි හසන්තගෙ ගොං මඩුවෙදි කිව්වේ ය. ආණ්ඩුවේ මේ සත්ක්‍රියා වෙනුවෙන් මේ වහන්සේ කඩේ නොව සුපර් මාර්කට් වුණත් යෑමට සූදානම් බව ද කියන්නේ ය. මොන මතට තිත තිබ්බත් රජගෙදර අරක්කු පොඩ්ඩක් බිව්වට කමක් නෑ කිව්වෙත් මේ වහන්සේම ය. දැන් නිධාන් හෑරුවට කමක් නෑ යැයි කියන්නේ ය. නැත්තං ඒවා හොරු ගන්නවාලු ය. ආණ්ඩුව මේ කරන්නේ නිධන් හොරුන්ගෙන් ඒවා ආරක්ෂා කර ගැනීම ය.

ජාතියේ කරුමෙට පහල වූ මේ වාගේ ගොං වහන්සේලා තව ඕනෑ තරං ඇත්තේ ය. රට ආසියාවේ ආශ්චර්යය කරා ඇදෙන්නේ ය. කතරගමින් මැණික් ද කැලණියෙන් රත්තරං ද මතුවෙන්නේ ය. දැං හරිම ෂෝක් ය. මේ වාගේ රටක් නම් මේ තුන් ලෝකෙම නැත්තේ ය. ඒ අස්සේ නිධානත් ගොඩ ගන්නේ ය. කඩු නැති වෙන්නේ ය. මහජරා අජරාමර වෙන්න තනන්නේ ය. මහජරාගෙ බත් පිඟානෙන් රම්පෙ කරපිංචා කමින් මේ වහන්සේ ජීවත් වන්නේ ය. හසන්තගෙ ගොං මඩුවේදී මේ වහන්සේ කියන්නේ ඩී.එස්. සේනානායකගේ ඉඳන් මේ වෙනකං හැම නායකයෙකු එක්කම ගනුදෙනු කළා කියා ය. ඒක අහපු මට එක පාරටම මතක් වුණේ මේ වහන්සේ කී දෙනෙක්ගෙ බත් පිඟන්වල රම්පෙ කරපිංචා කන්නට ඇද්ද කියා ය. තවත් ඉවරයක් නැත්තේ ය. ජාතියේ කරුමෙට මේ වහන්සේලා මියැදෙන්නේවත් නැත්තේ ය. මට නම් සිතෙන්නේ ෆොන්සේකාගේ බත් පිඟානේ රම්පෙ කරපිංචාවලට ත් මේ වහන්සේ ආසයි කියා ය. මම නං කියන්නේ කරුණාගෙ පිල්ලෙයාන්ගෙ පිඟානෙනුත් පොඩ්ඩක් කන්න කියා ය. ඔහොම යද්දි කරුණාගෙ අඟර දඟර සෙකට්‍රිට කවන්නටත් මේ වහන්සේට සිද්ධ වුනොත් අනේ බුදු ම බුදු සරණ ය.

ලක්ෂපතියේ නුවන් චතුරංග නාට්ටිය

සිරස ලක්ෂපති රටේ නැති බැරි උන්ගේ හීනවලට කෝචොක් දමමින් වෙනම වැඩක් මේ දවස්වල කර ගෙන යන්නේ ය. රටේ උන්ට කන්න බොන්න අඳින්න පළදින්න අතේ සතේ නැති බව ඇත්ත ය. මහජරා කෙළින විදියට මොවුන් වතුර උගුරක්වත් බි ජීවත් වෙනවාට ස්තූති කරන්න ඕන ය. දැං මේ රටේ එවුංට ඔය ලක්ෂපති වගේ ජිම්කා‍නා එකක්ම නැතුව ගොඩ එන්න අමාරුම තත්ත්වයකට ඇද වැටී ඇත්තේ ය. ඉතිං සිරස ලක්ෂපති අපේ එවුංට මාර වැඩක් ම වන්නේ ය. මෙතෙක් බඩගින්න තිබුණත් කැව වගේ හිටිය මිනිස්සු දැං සිරස ලක්ෂපතිය ඉස්සරහා හිඟා කමින් යන්නේ ය. සිරසට මාර ආතල් ය. මිනිස්සුන්ගේ හුදු පෞද්ගලික හීන 'ෆිෆ්ටි- ෆි‍ෆ්ටි', 'කෝල් අ ‍ෆ්‍රෙන්ඩ්', 'ආස්ක් දි ඕඩියන්ස්' දක්වා ජෝක් වෙන්නේ ය. අපේ රටේ බූරු හැත්ත මේ දේශපාලනික රටාවෙන් කන්න බොන්න අදින්න විදිහක් නැති බව කියා ප්‍රශ්න කරන්නේ නැතිව මේ වාගේ වැඩසටහන්වල අහන ප්‍රශ්න ඉස්සරහා ඇඳුං ගලවන්නේ ය.

ගාල්ල දෙවැටේ පදිංචි නුවන් චතුරංග තවත් විසිදෙහැවිරිදි ගොං පාට් එකක් ය. කොල්ලා ස්ලම්ඩෝග් මිලියනර් එකේ කොල්ලා වගේම ය. වෙනසකට ඇත්තේ ඒ වාගේ සුදු නැති ය. මෙයා කළු ය. හැබැයි අර කොලුවා වාගේම ය. පොඩි කාලේ ඉඳංම මෙයත් දුක් වින්දා බව කියන්නේ ය. සිරසට මාරම ආතල් එකක් එන්නේ ය. පළමු දවසේ තිස් පන්දාහක් වැනි ප්‍රමාණයක් දිනා ගෙන කාලය ඉවර වී මෙයා ගෙදර යන්නේ ය. ඊළඟ සුමානෙ ළං වෙත්ම සිරසේ වෙනම ඇඩ් එකක් නුවන් චතුරංගට හදලා ය. නුවන් චතුරංග අද කීයක් දිනා ගනීද? මේ අංකයට එස්.එම්.එස්. කරන්න කියා වෙනම දැන්වීමක් යැව්වේ ය. මේ අතර නුවන් චතුරංග මේකට එන්නේ එක්තැන් වී සිටින තාත්තව සනීප කර ගන්න ය. තාත්තා ඇඳක ඉන්න කවන පොවන වීඩියෝවක් සිරස හදන්නේ ය. නුවන් චතුරංග තාත්තාට උපස්ථාන කරනවා මේකෙන් පෙන්නන්නේ ය. දැං මාරම සීන් එකක් ය. බැලු බැලු තැන කතා බතාව "මේ කොල්ල ලක්ෂ විස්ස ගනීද බං" කියා ය. දැන් නුවන් චතුරංග වැඩේට මාට්ටු ය. ඌ විතරක් නොව මුළු රටමත් සිරසට මාට්ටු ය. උඩදාලා විකුණන්න පුළුවං අති සංවේදී පුවතක් අරන් නුවන් චතුරංග සිරසට ආවේ ය. වැඩ දාලා විකුණන්න සමත් සිරස ඉන් උපරිමය නෙලා ගත්තේ ය. ඉතිං සිරස හරිම හොඳ ය. අසරණ අයට උදව් කරන්නේ ය. "මේ කොල්ලා වගේ උත්සහවන්ත වෙයල්ලා" යැයි අපේ අම්මලා ළමයිට කියන්නේ ය. දැං මළ කෙළියයි ය. හරියට බැලුවොත් මේ කියන්නේ මාකට් කරගෙන හිඟා කන්න කියා ය. ඒත් ජන විඥානයට සිරස මදන මෝදකයක් සේ සැප ය.

මේ ලක්ෂපතිය එසේ මෙසේ එකක් නොවන්නේ ය. රුපියල් හැත්තෑපන්දාහෙන් පස්සේ අහන ප්‍රශ්න උණ්ඩුක පුච්ච පවා එලියට අදින ඒවා ය. අනික තරගයට එන එකාගේ තොරතුරු සියල්ල අහලා ඌට පුළුවන් බැරි සියල්ලක්ම ත් දන්නේ ය.එසේ දැනගෙන ඌ නො දන්නා විෂයන්ගෙන් පමණක් ප්‍රශ්න අසන්නේ ය.ඉතිං හරිම ලේසියෙන් තරගකරුවාට කෙළවන්නේ ය. ඒත් මේ නුවන් චතුරංග තරගකරුවාට හරිම ආදරේ කරන්නේ ය. ඇට ගැලවෙන ප්‍රශ්න වෙනුවට හුරතල් බේබි ෂෙරමි සහනයක් දෙන්නේ ය. වන්නමක ගීතයක් කියන්න කියා ඕඩියන්ස් එක සතුටු සාගරේ ගිල්වා වන්නමක් ගැන ම ප්‍රශ්නයක් අහන්නේ ය. ලක්ෂ දහයක් දෙන්නට අහන්නේ අපූර් සංසාර් නම් ප්‍රසිද්ධ චිත්තරපටියේ අධ්‍යක්ෂක කවුද කියා ය. වෙනදාට නම් ඒවා අහන්නේ පන්දාහේ කඩ ඉමේ දී ය.බොහොම අමාරුවෙන් කොල්ලා මේකට තටමලා තටමලා කරුංකා ගෙඩියක් පිටකළා වගේ උත්තරය දෙන්නේ ය.දෙනවටත් වඩා සුන්දන චාරියබණ්ඩාර උත්තරය ඇදලා ගන්නේ ය. දැං එක පාරටම කොලුවාගේ අම්මා ටෙලිෆෝනයෙන් කතා කරන්නේ ය. මගේ පුතා ට බුදු සරණයි කිය කියා අඬන්නේ ය. කොලුවා ද අඩන්නේ ය. ඕඩියන්ස් එකේ උනුත් අඬන්නේ ය. ගෙදර ඉඳන් බලන උනුත් අඩන්නේ ය. මාරම මාර සීන් එක ය. ඒ වෙලාවේ ඡන්දෙ ඉල්ලුවා නම් කොල්ලා ජනාධිපති ද වන්නේ ය. මේක ඒ තරංම බූරු දේශයක් ය.මෙයාගෙන් ලක්ෂ විස්සක් දෙන්න අහන්නේ චීන මහා ප්‍රාකාරයේ දිග කීයද කියා ය. සාමාන්‍යයෙන් මේකට එන උං එන්නේ දැනුම මිනුම පොත් ටික කට පාඩම් කරගෙන ය. ඒත් මේ කොලුවාට ඒ ටිකවත් බැරි ය. කොලුවා මේකට උත්තර නො දන්නේ ය. මෙහිදී හොඳම සතුටක් නිෂ්පාදනය කරන්නට සිරස මාරම ගේමක් දුන්නේ ය. එක පාරටම ලක්ෂ දහය දින්න ගමන් බ්‍රේකිං නිව්ස් එකකින් රටම සැපවත් කරන්නේ ය. මේ නිව්ස් එක භාෂා තුනෙන්ම යන්නේ ය. අම්මා සිරස මාරම ජනතා සේවයක ඉන්නේ ය. දැං කොලුවා චීන මහා ප්‍රාකාරයේ දිග නො දන්නේ ය. කලින් සුන්දන චාරියබණ්ඩාර තරගකරුවා වැරදි පිළිතුරක් දුන්නේ නම් "ඔබට ලයිෆ් ලයින්ස් තියෙනවා" යැයි නැවත නැවත මතක් කළ ද මේකෙදි තරගයෙන් ඉවත් වෙන්න යැයි ඉඟියක් ද කරන්නේ ය.අන්තිමට නුවන් චතුරංග ලක්ෂ දහයක් අරන් තරගයෙන් ඉවත් වන්නේ ය. දැං මාර ම මාර ය. මෙවැනි පෙර වැඩසටහනවල නො කෙරුණු දෑ කරමින් නුවන් චතුරංගව උඩටම ගන්තේ ය. ලක්ෂපතිය ගොඩදාගන්න නුවන් චතුරංග උපක්‍රමශීලීව සිරසට පාවිච්චි වුණේ ය. ඉන් පස්සේ සිරස සුපර්ස්ටාර් ලා විථි සංචාරය කළා වගේම වාහනයක නංවා මල්මාලා දමමින් ගොං කොල්ලෙක්ව කඩේ යැව්වේ ය. දෙපස බලාගෙන හිටි අම්මලා තාත්තලා කිව්වේ "දරුවෙක් නම් මේ වාගේ වෙන්න ඕනේ" කියා ය.

බූරුවන්ගේ දේශයේ සිට...
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
බූරුවාගෙන් තවත් වියමන්
කරන්ට්ස්
හැට අටක් කියන්නෙත් වයසක්ද? [බූරු කවි]
අදහස්
බූරුවාගේ කොලම | දයාබර රිසානා.....,
කෙටියෙන්
කඩු ගිලපං රට කරපං බොරු කියපං පුතේ
අදහස්
ලෝකෙ අනිත් මිනිස්සුන්ට වඩා අපේ රටේ මිනිස්සු හරක්
කට කොකියනවට
බිම පල ගත්තොත් වට්ටක්කා - උඩ පල ගත්තොත් හිරබත් කා...!
තවත් අදහස් බූන්දි
To Sir, With Love!
විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!
මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
BoondiLets
ආතර් ෂොපෙන්හොර් කියයි.
ආඩම්බර විය හැකි කිසිවක් නැති සෑම කාළකණ්නි මෝඩයෙකු ම අවසාන තුරුම්පුව ලෙස තමන් අයත් වන ජාතියේ ආඩම්බරය යොදා ගනියි. ඒ ජාතියේ සියලු වැරදි සහ මෝඩකම්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook