Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රහ කතා-බස්
"කතිකාව ගොඩ නැඟීම යි වැදගත්..."- අවුල් කරන අWL Art- විරාජ් ලියනාරච්චි
බූන්දි, 09:42:23
වසර හයක් තිස්සේ වෘත්තීය ඡායාරූප ශිල්පියෙකු සහ සමාජ ක්‍රියාකාරිකයෙකු ලෙස අප හඳුනන විරාජ් ලියනාරච්චි ඡායාරූපකරණය ඇසුරේ විවිධ පර්යේෂණවල නිරත වෙමින් සිටියි. වත්මන් ලාංකේය සන්දර්භය තුළ දුලබව ස්පර්ශ වන ඉම් කරා ළඟා වීමට වෙර දරයි. කලාවට අදාළ අධිපති මතවාදයෙන් ඔබ්බට ගිය වෙනස් වූ මානයන් ගවේශණය කරන ඔහු ඒ ප්‍රකාශනයන් සිදු කරන්නේ අප අවට ඇති වෙනත් විවිධ මාධ්‍ය සමඟ මිශ්‍ර කරමිනි. සිය ඡායාරූප හරහා අන්තර්ජාතික අවධානයට ද ලක්ව ඇති ඔහුගේ ප්‍රථම කේවල ඡායාරූප ප්‍රදර්ශනය ‍මැයි මස 27 සිට 29 වැනිදා දක්වා කොළඹ ජාතික කලා භවනේ දී සහ ජුනි 2 සහ 3 යන දෙදින තුළ පේරාදෙණිය විශ්වවිද්‍යාලයේ ‘මාගේ දේශය අවදි කරනු මැන’ ශිෂ්‍ය සාහිත්‍ය උළෙලේ දී පැවැත්වීමට බලාපොරොත්තු වෙයි. විරාජ් බූන්දිය සමඟ කළ ‍මේ සංවාද සටහන ඒ නිමිත්තෙනි.

ඇයි ඔබ ඔබේ ප්‍රකාශන මාධ්‍යය ලෙස ඡායාරූපකරණය තෝර ගන්නේ?

ඇත්තට ම මගේ ප්‍රකාශන මාධ්‍යය ඡායාරූපකරණය පමණක් නෙවෙයි. මම විවිධ මාධ්‍ය ඔස්සේ දේවල් ඉදිරිපත් කරනවා. කවිය, කෙටි චිත්‍රපටකරණය වගේ විවිධ දේවල් හරහා මගේ ප්‍රකාශනයන් කරන්න උත්සාහ ගනිමින් ඉන්නවා.

නමුත් ඡායාරූපකරණය කියන්නේ විශේෂ මාධ්‍යයක්. චිත්‍රපටියක් ගත්තොත් ඒකෙ ගලා යාමක් සිද්ධි ගොඩක් තියෙනවා. ඒත් ඡායාරූපයකට හසුවෙන්නේ ජීවිතයේ එකම එක නිමේෂයක් විතරයි. එක රූපයක්. ඒ එක රූපයෙන් පුලුවන් මිනිහෙක්ව සසල කරන්න. ඒ නිසා ඡායාරූප කලාවට මම වඩාත් කැමතියි.

අපි දන්නවා ඡායාරූපකරණයේ modern art(නූතනවාදී කලාව), surrealism(අධියථාර්ථවාදය), post-modern art (පශ්චාත් නූතනවාදී කලාව) වැනි විවිධ ශානරයන් තිබෙන බව. මේවා අතරින් ඔබේ එළඹුම මොකක්ද?

මම මේ එකකට සීමාවෙලා නෑ. මම විවිධ ශානර තුළ අත්හදා බැලීම් කරමින් ඉන්නවා. අපි සාමාන්‍ය ස්වභාවික ඡායාරූපයක් ගත්තොත් ඒ තමා අපි දකින දේ. එය අයත් වෙන්නේ modern art වලට. නමුත් surrealism කියල කියන්නේ දේවල් ඉන්ද්‍රජාලිකව කියවා ගැනීමක්. ඒ ඡායාරූපය දිහා බැලුවම ඒක යථාර්ථය නෙවෙයි. නමුත් ඒක ඇසින් දකින දේ ම විය යුතු ද? නෑ. මනසින් දකින දෙයක් වෙන්න පුලුවන්. modern art ඉඳන් surrealism වලට එද්දි නිර්ණායක ටිකක් හැලිලා තමයි එන්නෙ. post-modern කලාව ඊටත් වඩා වෙනස්. එහිදී නිර්මාණයේ කර්‍තෘ ගැන හොයනවා, මාතෘකාව බලනවා. ‍ modern art වලදි අනුගමනය කරන ඇතැම් රීති- එනම්, වස්තු සංවිධානයේ දී ප්‍රධාන අරමුණට බාධා නො වන පරිදි අනෙක් වස්තූන් තැබීම, ප්‍රධාන අරමුණ බලා සිටින දිශාවට (Looking Phase) වැඩි ඉඩක් තැබීම වැනි දෑ නො සලකා හරිනවා. මම කියන්නෙ නෑ ඒ රීති නරකයි, post-modern ශානරය තමයි හොඳම කියල. නමුත් නිර්ණායක සේම ඒ තුළින් කියවෙන මිනිසුන්ගේ ජීවිතයට බද්ධ වන දේවල් පිළිබඳ කතිකාවත් (Discourse) වැදගත්.



අලුත් විෂයක් තියෙනවා Photo Manipulate කියල. එහිදී එක් නිර්මාණයක් කරන්න ඡායාරූප ගණනාවක් යොදා ගන්නවා. ඒ නිසාම එතුළින් මතුවන කතිකාව ප්‍රබලයි.

කවුරුත් වැඩිය අත තියන්න බය ‘නිරුවත් ඡායාරූපකරණය’ ගැන ඔබ උනන්දුයි නේද?

ජීවිතයෙ නිරුවත මම දකින්නෙ වෙනත් විදිහකට. සිංහල- බෞද්ධ ලාංකික විඥානයේ තියෙන ලංකාව කියන්නේ දොරමඬලාවෙ කියන ‘හරි ෂෝක්’ එක. එහි නිරුවතට ඉඩ නෑ. නමුත් ඇත්තටම නිරුවත කියන්නෙ නිදහස සහ ගැඹුර පිළිබඳ අදහසක් ඉස්මතු කරන දෙයක්. නිරුවතට පොදු සමාජය දෙන අර්ථ කථනය තුළ තමයි ඒක කුණුහරුපයක් වෙන්නෙ. නමුත් ඒක කුණුහරුපයක් නෙවෙයි. ඉතිහාසයෙ දි ලයනල් වෙන්ඩ්ට් වැනි අය විශිෂ්ට ලෙස මේක කළා. එහි ලස්සනක් තිබුණා. රැලෙක්ස් රණසිංහ, පී.බී. වීරවර්ධන, වෛද්‍ය එම්. එස්. වීරකෝන් සහ ජී. හෙට්ටිආරච්චි වැනි අය අතර මේ ගැන විශේෂ කතිකාවක් තිබුණා. ඒ පෙළ එකපාරට ම නැතිවෙලා ගිහින්. දැන් Nude Photography දකින්නෙ විනාශකාරී දෙයක් විදිහට. ඒ අදහස මේ භූමියේ අධිපති මතවාදයට සාපේක්ෂ යි. ඉස්සර මෙය යොදා ගැනුනෙ ස්ත්‍රියගෙ සුන්දරත්වය මතු කරන ක්‍රමවේදයක් විදිහට. නමුත් මම වැඩිපුර ගන්නෙ නග්න පිරිමි රූප. මම ඒ තුළින් උත්සාහ කරන්නේ පිරිමියා තුළ ඇති ස්ත්‍රී ස්වභාවය මතු කරන්නයි. මේ පුරුෂාර්ථවලින් පිරුණු සමාජයට පිරිමියා යනු පරම දෙයක් නොව ස්ත්‍රිය හා පුරුෂයාගේ සංකලනයක් බව කියන්නයි මට ඔනෙ. අනෙක් අතට ස්ත්‍රී ඡායාරූප සම්බන්ධයෙන් ගත්තොත් සුන්දරත්වය මතු කිරීම වෙනුවට මම උත්සාහ දරන්නෙ බඩ මහත, රැළි වැටුණු සැබෑ ස්ත්‍රී ශරීර ඡායාරූපගත කරන්න‍. ලස්සන කැත තීරණය කරන්නේ රේඛා සහ හැඩතලවලින් නෙවෙයි. නිරුවත තුළ ඉන් එහා ගිය නිදහස පිලිබඳ කතිකාවක් ගොඩ නැඟිය යුතුයි. ඒ නිදහස ලස්සන ස්ත්‍රියට පමණක් අයිති දෙයක් නෙවෙයි.

වික්ටෝරියානු සමාජයෙ මිනිසුන්ට ඇඳුම් ගලවන්න සෑහෙන්න කාලයක් ගත වුණා. ඒ වගේ තමයි ලංකාවෙ වාමාංශික පක්ෂ අතර රාවයක් ගියා නිරුවත් වෙරළ කලාප ඇති කරන්නට සැලසුම් කිරීම ගැන. ඔවුන් කිව්වෙ මෙය ගෝලීය ධනවාදය තුළ සූරා කෑමක් කියලා. ඒ නිසා ඒ අදහසට විරුද්ධ වුණා. නමුත් ගොඩ නැගිය යුතු සැබෑ තර්කය එය නෙවෙයි. නිරුවත් වෙරළ කලාප ඇති කිරීම නෙවෙයි ප්‍රශ්නය- එය එක්තරා පිරිසකට පමණක් සීමා කිරීම යි.



ඔබ ලංකාවට තවම එතරම් ම හුරු නැති දෙයක් වන Interactive Art ඇසුරින් පර්යේෂණ කරනවා?

ඔව්. මම ඒ තුළත් අත්හදා බැලීම් කරමින් ඉන්නවා. Interactive Art කියල කියන්නෙ කලා කෘතියක් විඳින මිනිසාව ඒ කෘතියට බද්ධ කරගෙන ඔහු හෝ ඇය එහි කොටසක් බවට පත් කරගැනීමේ ක්‍රියාවලියකට යි. මම පහුගිය පෙබරවාරි මාසේ "Coca" කණ්ඩායම සමඟ එක් වෙලා මරදාන where house එකේ එවැන්නක් කළා. ඉන් එකක් තමයි බිත්තියක ප්‍රොජෙක්ට් කරලා කෙටි චිත්‍රපටයක් දිගට ම ප්‍රදර්ශනය කිරීම. ඒකත් එක්ක සහ- සම්බන්ධයක් හැදෙන විදිහට ගැලරි එක පුරා පොළවෙ තැන තැන හැඟීම් ප්‍රකට කරන මිනිස් මුහුණුවල ඡායාරූප ඇලෙව්වා. ගැලරියෙ අනික් දේවල් බලද්දි මිනිසුන්ට මේවා පෑගුණා. වී අයි පී කණ්ඩායම්වලට පවා. එතකොට එයාල ඇහුවා "ඇයි මේ ‍ෆොටෝස් පෑගෙන්න දාල තියෙන්නෙ? අපරාදෙ නේද?" කියලා. මගේ පිළිතුර වුණේ මේකයි. "අපි මේ පින්තූරෙ ඉන්න මිනිස්සු පෑගෙන එක ගැන දුක්වෙනවා. හැබැයි එළියෙ ඇත්තට ම නිමේෂයක් පාසා මිනිස්සු පෑගෙනවා. ඒ ගැන කාටවත් තැකීමක් නෑ." ඒ අදහසත් එක්කම විවිධ සංවාද ගොඩ නැගුණා. ජන ජීවිතයේ ගැටළුව ගැන කාටත් පොදු ප්‍රශ්න ගැන එවැනි දේ හිතන්නෙවත් නැති අය පවා විමතියට පත් වෙලා අදහස් දැක්වුවා.

ලෝකයේ ඡායාරූපකරණය ගැන කතා කළොත්?

දැනට හැදිල තියෙන පද්ධති ගත්තම ඒවා නිතරම නිර්මාණය වෙන්නේ දෘෂ්ටිවාදවලින් ගහණ මහා පද්ධතියට සාපේක්ෂව. ඉතින් ඡායාරූපයෙන් වෙන්නෙත් ඒ මතවාද ක්‍රියාවට නඟන එකම යි. උදාහරණයක් ලෙස ගත්තොත් හොලිවුඩ්වල හොඳම චිත්‍රපටි කියල සැලකෙන නිර්මාණ තුළ තියෙන දෘෂ්ටිය වෙන්නෙ ඒ සංස්කෘතිය තුළ බලවත් මතවාදය. ඡායාරූපකරණයත් ඒ වගෙයි. ලෝකෙ දැවැන්තම ඡායාරූප උළෙලක් වන 'Trierenberg Super Circuit' ගනිමු. අපි මෑතකදි දැක්කා ඒකට ඉදිරිපත් කරපු ළමා අංශයේ ඡායාරූප පෙළක්. ඒ ළමයි හරි සුන්දරයි. කිසිම දුකක් කරදරයක් පේන්නවත් නෑ. නමුත් අපි දන්නවා ඇත්ත ලෝකයේ ළමයින්ට කොච්චර ප්‍රශ්න තියෙනවද කියල. සෞඛ්‍යය, අධ්‍යාපනය, අපචාර මෙවැනි ප්‍රශ්න කොයි තරම්ද? නමුත් මෙතනදි මුළු ලෝකෙම කියවන්න පදනම හැටියට ගන්නෙ යුරෝපයේ දියුණු ජීවිතය. මම මේකෙන් අදහස් කරන්නෙ නෑ ළමයින්ගේ සුන්දරත්වය අගය නො කළ යුතුයි, දුක ම වර නැගිය යුතුයි කියල. නමුත් ඉහත කී විභවය වෙනස් කළ හැකි කතිකාවක් ගොඩ නැගිය යුතුයි.

මෙවැනි තත්ත්වයක් තුළ ඔබ ඔබේ ඡායාරූපවලින් වෙනස් යමක් කරනවද?

මම මේ කතා කරන්නේ Art Photography එහෙම නැත්නම් කලාත්මක ඡායාරූපකරණය සම්බන්ධයෙන්. Wedding Photography, nature and wild life photography, commercial photography මෙවැනි ෂානර ගොඩක් තියෙනවා. යම්කිසි ඡායාරූපයක් කලාත්මකයි කියල පිළිගන්න බලන්නාවූ නිර්ණායක ටිකක් තියෙනවා. රූපයේ හැඩතල, වර්ණ සංයෝජනය, වස්තු සංවිධානය, අඳුර- එළිය, රේඛා සහ ස්වර්ණමය අනුපාත ඉන් සමහරක්. ලංකාවෙදි කලාත්මක ඡායාරූප විග්‍රහ වෙන්නෙ මේ නිර්ණායකවලට සාපේක්ෂව. අපි සාමාන්‍යයෙන් බලන්නෙ ඇස් මට්ටමින්. නමුත් අපි මේ ඇස් දෙකෙන් දකින යථාර්ථය වෙනස්ම කෝණයකින් බලලා පෙර නොවූ විරූ විදිහට ඉදිරිපත් කිරීම තමයි සිද්ධ වෙන්නෙ. මේක තමයි පාඨමාලාවල න්‍යාය වශයෙන් උගන්වන්නෙ. ඒකෙ වරදක් නෑ. නමුත් අපි මේ ඔක්කොම කතා කරන්නෙ ගොඩ නැගීම් පද්ධතියක් තුළ විතරයි. අපට ඒ තුළින් මතු කළ යුතු කතිකාව මඟ ඇරිලා. අපි ජාතික ඡායාරූප කලා සංගමයේ ඩිප්ලෝමාව කරන කාලේ මිනිස්සු හොයාගෙන දුර බැහැර සංචාරය කරලා ඒ මිනිස්සු එක්ක ජීවත් වෙලා ඔවුන්ගේ ජීවිත කැමරාවට ග්‍රහණය කර ගත්තා. ඒ ගත්ත ඡායාරූපවලින් ජාතික කලා භවනේ ප්‍රදර්ශනයකුත් කළා. එතන තිබුන මගේ ‘Gypsy Girl’ කියන ඡායාරූපයට දෙවැනි තැන ලැබුණා. මේකට විවිධ ප්‍රතිචාර ලැබුණා. "දුකයි", "පව්", "හරි ස්වීට්" වගේ ඒවා වගේම සමහරු ඇහුවා "ඇයි මේකට ‘Gypsy Girl’ කියලා නම දැම්මෙ? නිකම් තිබ්බ නම් හරිනේ බලන කෙනාට විවෘතව හිතන්න" කියල. මම කියන්නෙ මේ ඉන්නෙ Gypsy Girl ම තමයි. අපි එයාව වෙන විදිහකට නෙවෙයි ඒ විදිහට ම දකින්න ඕනේ. ඒක තමා යථාව. කෙසේ නමුත් ඒ මාතෘකාව සහ එය බෙදාගත් ආකාරය අනුව ඒ තුළින් අහිකුණ්ඨික මිනිසුන් ගැන සංවාද ගොඩ නැඟුණා.

දේශපාලනිකව ගත්තොත් මිනිස්සු යථාර්ථය කියල කියව ගන්නෙ, දකින්නේ යථාව නෙවෙයි. කතිකාව ගොඩ නැඟීම යි වැදගත්. ඒ සඳහා මම කරන්නේ මේ යථාව මගේ පැත්තෙන් බලන්න කියලා ආරාධනාවක් කරන එකයි.



විරාජ් "අWL Art" නමින් තමන්ගෙ ප්‍රථම කේවල ඡායාරූප ප්‍රදර්ශනය කරන්න යනවා. ඔබ ඒ තුළින් ඉහත කියූ කතිකාව ගොඩ නඟන්නේ කොහොමද? ප්‍රදර්ශනය සහ අපේක්ෂිත කතිකාව ගැන කතා කළොත්?

මම ඡායාරූපකරණයට පිවිසිලා අවුරුදු හයක්. අපි කාචයට හසු කර ගන්න කලාත්මක ඡායාරූප මිනිසුන් සමඟ බෙදා ගත යුතුයි. ඒ සඳහා ඇති මාධ්‍යය ප්‍රදර්ශනයක් පැවැත්විම යි. ලංකාවෙ ප්‍රදර්ශනයක් කළාම ඒක බලන්න එන්නේ මම වගේම තවත් ඡායාරූප ගන්න අය. "මේ ෂොට් එක මාරයි" වගේ දේවල් කියලා විචාරයකුත් කරනවා. ඊට පස්සෙ කේක් කාලා, තේ බීලා, පිට කසලා යනවා. ඊට අමතරව ජාත්‍යන්තර ප්‍රදර්ශන ම පමණක් ඉලක්ක කරගෙන නිර්මාණ කරනවා. ඒ තුළ විශිෂ්ටයින් බිහිවෙලා තියෙනවා. ඒ තරමටම රන් පදක්කම් ගෙනල්ලත් තියෙනවා. මේකට අපේ ගුරුවරුත් ඇතුළත්. හැබැයි අඩුගාණෙ මහජනතාව නෙවෙයි, ඡායාරූප ක්ෂේත්‍රයේ ඉන්න අයවත් මේ ඡායාරූප දකින්නෙ නෑ. ප්‍රදර්ශනය තමයි තියෙන එකම ෆෝමැට් එක.

අපි ඉන්නෙ ගෝලීය ධනවාදී සමාජයක. ඒකට සාපේක්ෂව දැනුම හුවමාරු වෙන වේගය ඉස්සරට වඩා වැඩියි. අන්තර්ජාලය නිසා මේක තවත් පහසු වෙනවා. දවසකට ලක්ෂ ගණනක් හොඳ හෝ හොඳ නැති ඡායාරූප ඊට එක්වෙනවා. මම මුලින් ම අWL Art කළෙත් අන්තර්ජාලයෙ. ඒකෙන් මගේ රසික ප්‍රජාව පුළුල් වුණා. නමුත් ඇත්තම කාර්යය වුණේ අන්තර්ජාලය තුළ කතිකාව ගොඩ නඟන එක. මම ඡායාරූපය තුළ කවිය, විස්ථාපන කලාව වැනි දෑ එහෙට මෙහෙට දාලා අත්හදා බැලීම් කරනවා. මට හිතෙනවා ඒකෙ සාර්ථකත්වයක් තියෙනවා කියලා. මොකද ඒ තුළ යම් පිරිසක් රොක් වුණා. ඒ සියල්ලෙන් ලැබුණු උත්තේජනය තමයි මේ ප්‍රදර්ශනය සඳහා මුල් වුණේ.

ඔබ අහයි එතකොට මාත් කරන්නේ කලින් අය කරපු දේම නේද කියල. නමුත් අන්තර්ජාලයේ හෝ එහි නොවන පිරිසට කලාගාරයේ බිත්තියක එල්ලලා මේවා පෙන්නුවම එය පරිගණක මොනිටරයක් මත අඩු ගුණාත්මකභාවයකින් දකින ඡායාරූපයකට වඩා වෙනස්. එය කතිකාව සඳහා ඉඩ හැදීමක්. ඒ වෙනුවෙන් ම තමයි ප්‍රදර්ශනයේ ආරම්භයට සමගාමීව විදර්ශන කන්නන්ගර සහ සිතුමිණි රත්නමලල අදහස් දක්වන්නෙ. කොළඹ ම කේන්ද්‍ර නොකොට නුවරටත් මෙය ගෙනියන්න හිතුවෙ එහි තවත් ඉදිරි පියවරක් ලෙස.

විරාජ් විවිධ පිරිස් සමඟ කලා සහ දේශපාලන වැඩවල නිරත වෙනවා. මේ දේවල්වලට වැඩිපුරම අවකාශය හැදෙන මහල්වරාවෙ "බේකරිය" ගැන යමක් කිව්වොත්?

අපේ ඉතිහාසය පුරාම අවුරුදු ගණනක් වමේ ව්‍යාපාර එක්ක වැඩ කළා. අන්තිමේදි එයාල අපිට ෆැන්ටසි එකක් පෙන්නලා සුදු ඇඳුම් ඇඳ ගත්තා. බේකරියෙ අපි කරපු 'Saturday Night Fever' සංගීත වැඩසටහනේ මූලික අරමුණ වුණේ මේ තියෙන අධිපතිවාදී ‘මෙගා ස්ටාර්’ මියුසික් ශානරය ට පිටින් වෙන යමක් ගොඩ නැඟීම. ඒකට අපිත් එක්ක බොහෝ කලක් තිස්සේ ආදරය හා දේශපාලනය බෙදා ගත් මිතුරු කණ්ඩායම් හතක් එකතු වු ණා. ගීතදේව, ශාක්‍ය, O2, සරාලගේ Wanted බෑන්ඩ් එක, මාධව, පාලිත සහ ජෙහාන් වැනි දිගටම මියුසික් වැඩවල ඉන්න අය තමයි ක්ලැසික්, හාඩ් රොක් වැනි අංශ වලින් මේකට දායක වුණේ. මම ඒ එකතු වීමෙ ම වැදගත් කමක් දකිනවා. ඒක මේ මෙගා කතිතාව ඇතුළෙ real එකත් එක්ක කළ කතිකාවක්. සමහර සිංදු දේශපාලනික හැඩයක් ගත්තා. ඒකෙන් අපි දේශපාලන ව්‍යාපාර එක්ක සම්බන්ධයි කියලා චෝදනා ආවා. ජාතික පුවත්පත්වලිනුත් පහර දුන්නා. නමුත් මම කියන්න ඕනෙ එතන එහෙම දේශපාලන ව්‍යාපාර නෑ. මේ වගේ වැඩවලට කඩේ යන දේශපාලන ව්‍යාපාර දැන් ඇත්තෙත් නෑ.



විරාජ්ගෙ කලාවෙ ඉදිරි දැක්ම?

Art කරන කෙනෙක් විදිහට ඡායාරූපකරණය කියන්නෙ ෆොටෝ එකක් බිත්තියෙ එල්ලලා විනෝද වෙන එක නෙවෙයි. මේ තියෙන තත්ත්වයට දේශපාලනික උත්තරයක් ඕනෙ. අද සිංහල-බෞද්ධ දෘෂ්ටිවාදය දරන්නාවූ බහුතරය බලන් ඉන්නෙ හෙට නිවන් යන්න. එයාලගෙ ඇස් ඇරවන්න හරබර දේශපාලන සාකච්ඡා පමණක් ම ප්‍රමාණවත් නෑ. කලාවත් අවශ්‍යයි. අපි කලාව කළ යුත්තේ මිනිස්සු වෙනුවෙන්.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Viraj Liyanarachchi, Awl Art Photography Exhibition 2012, Sri Lankan Photography
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
බූන්දි වැ.දෙ.ගෙන් තවත් වියමන්
කතා-බස්
"කිමිදෙන එක නෙමෙයි, පතුල හොයන එකයි අවුල"- විරාජ් ලියනාරච්චි
කතා-බස්
"හොඳ දේට රැල්ලක් හදන්න ඕනේ...!"- 'ගිරිකූඨ කාශ්‍යප' ගැන අඛිල සපුමල් සමග කතාබහක්
වෙසෙස්
ගංවතුරෙන් අපදාවන්ට ලක්වූවන්ට අවැසි සහය සඳහා
සිත්තර
"මම අඳින්නෙ මිනිස් හැඟීම්"- හෂිනි චන්ද්‍රසිරි
කතා-බස්
"උසාවිය තුළ දී රජයේ නිළධාරීන්ට සහ මට උස් හඬින් බැණ වැදුණා"- සන්ධ්‍යා එක්නැලිගොඩ
තවත් රහ කතා-බස්
"මගේ ඇතුළෙත් දේශපාලන සත්ත්වයෙක් ඉන්නවා. මං ඌට ආදරෙයි!"- සෝමරත්න දිසානායක
මාලක දේවප්‍රියගෙන් 'කණට පාරක්'
මේ කැරකෙන්නෙ එකම කට්ටිය. දෙගොල්ලන්ගෙම තියෙන්නේ අන්‍යොන්‍ය හොරකම්.- කෞශල්‍යා ප්‍රනාන්දු
විවෘත නාට්‍ය විචාරයක් නැතිකමින් හොඳ නිර්මාණ සමාජගත වෙන්නේ නෑ.- ප්‍රියංකර රත්නායක
බාල ස්කාගාරයක මත්පැන් බෙදනවා වගේ බොළඳ හාස්‍යයෙන් වර්තමාන වේදිකාව පිරිලා..!- අකිල සපුමල්
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
අකිර කුරොසව කියයි.
සිනමාකරුවෝ, පොදුවේ සියළු නිර්මාණකරුවෝ කිසිදා තෘප්තිමත් නොවන්නෝ ය. ඔවුන් නොනවත්වා ම වැඩ කරන්න්නේ එහෙයිනි. මෙතරම් කලක් නිර්මාණකරණයේ යෙදෙන්නට මට හැකිවූයේ මා සැම විටම "ඊගාව සැරේ... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කතා-බස්| "මට අවශ්‍ය අපගේ අනෙකා කෙතරම් විචිත්‍රවත්ද යන්න පෙන්වීමටයි."- නිශ්ශංක විජේමාන්න

6-Mins

(අනුරාධා කෝදාගොඩ) "හඳ පළුව තනි තරුව" කෘතියෙහි අප කෙතරම් සංස්කෘතික, භාෂාමය වශයෙන් කලවම් ජාතියක් ද යන්න බොහෝ තැන්වල කියැවෙනවා. කෙසේ නමුත් අපිට... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- ඩාලිං චතු...,

2-Mins

ඩාලිං චතු,

ඔයා තාත්ත ගැන පොතක් ලියල ලොකු සද්දයක් දැම්ම කියල ආරංචි උනාම මං ගොඩාක් සතුටු උනා. මං ඒත් බැලුව... [More]
රංග| මහගම සේකරගේ නාට්‍ය සාහිත්‍යය සහ ජීවන දෘෂ්ටිය

9-Mins

(ජෝන් දිනේෂ්) මහගම සේකර (1929-1976)

"1929 අප්‍රේල් 07 වැනිදා සියනෑ කෝරළයේ කිරිඳිවැල රදාවානේදී ජන්මලාභය ලැබූ මහගමසේකර මූලික අධ්‍යාපනය ලැබුයේ ගමේ පාසලෙනි. ළමා... [More]
කවි| "මිරැන්ඩා...... මම යන්නම්"

20-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) මිරැන්ඩා......... මම යන්නම්*
යනු මිස තවදුරටත් මෙහි
රැඳීමක් නොමැත මට
එහෙයින් මම යන්නම්

අප තැනූ ආදර දෙවොලට... [More]
ඔත්තු| උපුල් සේනාධීරිගේ කවි මග විමසීමක්- සැප්. 23

7-Secs

2017, සැප්තැම්බර් 23 සෙනසුරාදා, උදේ 9:00 සිට දහවල් 12:00 දක්වා, කොළඹ මහජන පුස්තකාලයේ, පළමුවන මහලේ... [More]
වෙසෙස්| භූතයෙක්, යකැදුරෙක් සහ සත්‍ය කතාවක්

6-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) ගුප්ත විශ්වාස සෑම සමාජයකම අඩුවැඩි වශයෙන් දක්නට ලැබේ. ඇතැම් සමාජයන් හි ඒවා සංස්කෘතිකාංග ලෙස ද ඉදිරිපත්ව ඇත. අතීත ශ්‍රී ලාංකීය... [More]
කවි| මැටි බඳුන්

30-Secs

(ජනක මහබෙල්ලන) පෙලින් පෙලට
මැටි බඳුන් රැසක්
තබා තිබුනු
ඒ මහලු කුඹලගෙ
සාප්පුව ඉදිරිපිට
එක් සුන්දර සවසක... [More]
වෙසෙස්| තෝල්ස්තෝයි අදට වලංගු ද?

12-Mins

(චින්තක රණසිංහ) අද අපි මේ ගෙනියන තෝල්ස්තෝයි පිළිබඳ සාකච්ඡාව මේ වගේ වාතාවරණයක් රටේ තියන තත්ත්වයකදි වුණත් තිබීම අතිශය වැදගත්. ලංකාවෙ පහුගිය අවුරුදු... [More]
Cine| බස්‌සා තටු සලන ගොම්මනේ නැටීම- ධර්මසේන පතිරාජගේ 'ස්‌වරූප' ගැන විචාරයක්‌

4-Mins

(සිවමෝහන් සුමති | එරික් ඉලයප්ආරච්චි) ග්‍රෙගරි සැම්සන් තව ස්‌වල්ප වේලාවකින් ළඟාවනු ඇති තානායම දෙස බලයි. යටත් විජිත භාෂාවෙන් එය කඳුරට නැවතුම්පළක්‌ (hill station) බව කිව... [More]
රත්තරං ටික| පළතුරු සහ චාරිත්‍රය

1-Mins

(පාවුලෝ කොයියෝ | සංජය නිල්රුවන් ගුණසේකර) ගිනියම් වූ කතරෙහි පලවැල සොයා ගැනීම ඉතා අසීරු කටයුත්තකි. ඒ බැව් දත් දෙවියන් දිනක් තම... [More]

Warning: Division by zero in /home/boondilk/public_html/article.php on line 1198
රහක් ඇති Music| ආල වඩන සුවඳ සබන්

අමරසිරි පීරිස්
ප්‍රේමසිරි කේමදාස
රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ
[Play]
අදහස්| අලුත් මිදියුෂ අලුත් බඳුනෙක

6-Mins

(අජිත් හැඩ්ලි පෙරේරා) අප අසල්වැසි ඉන්දියාව නොබෝ දා අලුත් ජනාධිපතිවරයකු තෝරා ගත්තේ ය. ඉන්දියාවේ බොහෝ දෙනා තවමත් දලිත්වරුන් පිළිකුල් කරති. ඔවුන්ගේ ඇඟේ වැදුනු... [More]
ඔත්තු| කවි පොත් සල්පිල මෙවරත්

45-Secs

2017 කොළඹ ජාත්‍යන්තර පොත් ප්‍රදර්ශනයට සමගාමීව, පොත් ප්‍රකාශකයන්ගේ සංගමයේ පූර්ණ අනුග්‍රහයෙන් පැවැත්වෙන 'කවි පොත් සල්පිල',... [More]
වෙසෙස්| දහමට බියෙන් සයුරට පනින මියන්මාර රොහින්ගානුවෝ

5-Mins

(මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්) ලොව වඩාත්ම හිංසනයට පත්වන ජන වර්ගයක් ලෙස ලැයිස්තුගත වන (එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධාන වාර්තාව, 2013) මියන්මාර‍යේ රොහින්ගා මුස්ලිම් ජනයා දස දහස්... [More]
කවි| පෙම් යුවළ

27-Secs

(මහගම සේකර) 'ඉසුරු මුනියෙහි පෙතැලි ගලක
ඒ ආලයෙ ලීලය පෑ
විස්මිත ගල් වඩුවාණෙනි'
අමරණීය වේ ඔබගේ නාමේ
කියනු මැනවි මට
මූර්තියට ඔබ මේ ලෙස නැඟුවේ... [More]
ඔත්තු| බූමරංගය ඔබේ ඇස් දෙක- සැප්. 07

9-Secs

කාංචනා අමිලානිගේ දෙවැනි කාව්‍ය සංග්‍රහය "බූමරංගය ඔබේ ඇස් දෙක", 2017, සැප්තැම්බර් 07 වැනිදා, සවස 4:00ට,... [More]
කතන්දර| "හාවයි ඉබ්බයි දැන් හරි යාලුයි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

28-Secs

වෙන්කට්‍රාමන ගොව්ඩා ලියූ පද්මනාබ් සිත්තම් කළ, "The Hare & the Tortoise (Again!)" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින් හැදූ කාටූනය.

Sinhala Translation of... [More]
කවි| An Attacked Mosque alias Sutta Palli

40-Secs

(ෆතීක් අබූබකර්) Poem embeds the same boy
twenty sixth time
into the memory of an attacked mosque
where thousand eyes of misery
are wide-opened scars... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook