Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
මං කලා ගන්ධබ්බයෙක් නෙවෙයි...! ජයන්ත චන්ද්‍රසිරිගේ මහරජ ගැමුණු ප්‍රොජෙක්ට් එක
බූන්දි, 17:27:40
කොච්චර වුණත් කතා කරන්න හිතුණම කතා කරන්නම වෙනව. ඩාන්ස්කෝ එකේ අඩඅඳුරු මුල්ලක වාඩිවෙලා ගල් කාලක් ඕඩර් කළා. රාජා හැරෙන තැපෑලෙන් බඩු ගෙනාව, සෝඩා එකකුත් එක්ක. ආයෙ කියන්න දෙයක් නෑ, ඌ බයිට් එක දාන්න කියල ඇති. අපි දන්න කාලෙ ඉඳන් රාජ ඩාන්ස්කෝ එකේ වැඩ. මට ඌව පේන්නෙම එළාර රජ්ජුරුවො වාගේ. මට ඒ ඇයි කියන්න තේරෙන්නෑ. ජීවිතේ එහෙම දේවල් සිද්ධ වෙනවා. දේවල් හිතෙනවා, දේවල් දැනෙනවා, ඒත් ඇයි කියන්න තේරෙන්නෑ. නදීක ගුරුගේගෙ රත්නවල්ලිය බලලා එල්ෆීන්ස්ටන් එකෙන් එළියට බැහැපු වෙලේ දැනුන අන්ධභූත තත්වය සමනය වෙන්න පටන් ගත්තේ රත්මලානට ඇවිල්ලා පොඩි අඩියක් ගහන්න පටන්ගත්තට පස්සේ. එනකොට අම්බානක රෑ වෙලා. ඩාන්ස්කෝ එක වහලා. පස්සෙ දොරෙන් බෝතලෙත් අරන් මතු උනේ රාජා. ඌ මට එළාර රජ්ජුරුවො වගේ මුලින් ම පේන්න ගත්තෙ ඒ වෙලාවෙ. රත්නවල්ලි ලියල තිබුණෙ ආචාර්ය සුනිල් විජේසිරිවර්ධන. ඒක දැවැන්ත රිසර්ච් එකක් ඇතුළෙ ලියවිච්ච පිටපතක්. එහෙව් දේශපාලන කියවීමක හිටිය නදීක අන්තිමට අබාටත් කරගහල අන්තිමට නතර වුණේ ගාමණීටත් කර ගහලා.

ආයෙත් රත්නවල්ලි මතක් උණේ දවාලෙ පිටු පෙරල පෙරල හිටපු සිළුමිණ පත්තරේ තිබුණු සංවාදයක් දැකලා. සංවාදයේ මාතෘකාව "මං කලා ගන්ධබ්බයෙක් නෙවෙයි." එහෙම කියන්නේ ජයන්ත චන්ද්‍රසිරි.

ජයන්තගෙ ගැමුණු ප්‍රොජෙක්ට් එක

සංවාදය මෙහෙයවලා තිබ්බේ නුවන් නයනජිත් කුමාර. ඒ.ඩී. රංජිත් කුමාරගෙයි, දමයන්ති ජයසූරියගෙයි පුතා. ඉස්සර කොල්ල හිටියෙ මේ අල්ලපු වැටේ. දහම් මාවතේ මුල්ම ගෙදර.

මේක ඇත්තටම සංවාදයක් නෙවෙයි. කවුරුත් නැති පිට්ටනියක දෙන්න එක්ක ගහන ක්‍රිකට් මැච් එකක් වගෙයි. නුවන් බෝලෙ දානවා. ජයන්ත හයේ ඒවා ගහනවා. පන්දු යවන්නයි පිතිකරුවයි එකම කණ්ඩායමට ක්‍රීඩාකරන ක්‍රිකට් මැච් එකක් බලලා තියෙනව ද? ඔන්න එහෙනම් සිළුමිණ කියවන්න. සංවාදයෙ මුල් ප්‍රශ්න ටික යන්නෙ මහරජ ගැමුණු ව්‍යාපෘතියට පසුබිම හදන්න. මුළු සංවාදයෙ ප්‍රශ්න නොහොත් නුවන් නයනජිත් දාන ඇඩ් 13ක් තියෙනවා. 6 වැනි ප්‍රශ්නෙ ඉඳන් පටන් ගන්නෙ දෙන්න කලින් කතාකරගත්ත විදිහට ඇරඹෙන ගැමුණු ව්‍යාපෘතිය. නුවන් නයනජිත් බබා මෙහෙම අහනවා.

ඓතිහාසික චිත්‍රපට තැනීමේ ප්‍රවණතාවක් තිබෙන අවස්ථාවක ඔබගේ "මහරජ ගැමුණු" චිත්‍රපටය තැනීමේ කටයුතු හිටි හැටියේ නතර වුණේ ඇයි?

නමුත් හැමෝම දන්නවා ජයන්තත් එක්ක එක පතේ කලා එකට බේසමේ අත හෝද ගත්ත අනුගාමිකයෙක් ජයන්තගෙ ගැමුණුව පාවා දුන්නා කියලා. නමුත් නුවන් බබා ඒක දන්නෑ. ඔන්න බලන්න දෙවැනි ප්‍රශ්නෙදි බබා මාට්ටු.



ඔබ මින් පෙරත් ඉතිහාසය විකෘති නොකළ නිර්මාණකරුවකු ලෙස නම් දරා සිටිද්දිත් මෙය ඔබට ම වුණේ ඇයි?

මේ ජයන්තත් එක්ක කම්පෙයාර් කරන්නෙ කාවද ? ජැකාව, ජැක්සන් ඇන්තනිව. ජැක්සන් අබා තුළින් ඉතිහාසය විකෘති කර ඇති නමුත් ඔහුට මනමේ කතාව ත් විකෘති කිරීමට රුපියල්කෝටි ගණන් හම්බවෙද්දි, ඉතිහාසය විකෘති නොකරන ජයන්තට ගැමුණු කරන්න ලැබෙන්න තිබුණ කෝටි ගාණට ජැකා කෙළවපු හැටි තමයි මේ ප්‍රශ්න කිරිල්ල ඇතුළෙ සැඟවිලා තියෙන්නෙ. ඔබටම වුණෙ ඇයි කියල අහනකොට අරූට නොවී කියන කෑල්ලත් හිමීට ඇහෙන්නෙ ගන්නවා. සිළුමිණ පත්තරේ මහා කලා සංවාදකරු ඊළඟට අහන ප්‍රශ්නය සහ උත්තරේ දැන් අපි ඩෝප් සීන් එකේම පොඩ්ඩක් කියවමු.

ගැමුණු රජුගේ චරිතය මින් පෙර කිසිවකු නිවැරදිව කියවූයේ නැහැ. අනෙක වරින්වර මේ ශ්‍රේෂ්ඨ, ධාර්මික නරපතියාගේ චරිතය විකෘති කිරීම්වලට ලක් වුණා.

"පැහැදිලිවම. අපේ ඓතිහාසික මිනිසා ගැමුණු චරිතයේ සිටිනවා. ඔහු තරම් විකෘති කිරීම්වලට ලක්වූ රජෙක් ලංකාවේ නැහැ. ඔහු උග්‍ර ජාතිවාදියෙක් හා යුද්ධවාදියෙක් ලෙස හැඳින්වීම පළමු විකෘතියයි. මේවා පට්ටපල් බොරු බව මා මේ චිත්‍රපටයෙන් ඔප්පු කරනවා. මට මේ සඳහා ඓතිහාසික සාක්ෂි තිබෙනවා. ඒ සමඟ මගේ උපකල්පනත් තිබෙනවා.

නමුත් ඒවා අසත්‍ය, ව්‍යාජය නොවේ. ලෝකයේ බිහි වූ සෑම ශිෂ්ටාචාරයක්ම පසුපස සංස්කෘතික මිනිසෙක් හිටියා. ඒ මිනිසා විවිධ රටවල නොයෙක් ආකාරයෙන් හඳුනා ගැනීමට පුළුවන්. අපේ ශිෂ්ටාචාරයේ මිනිසා හඳුනා ගත හැකි රූපය තමයි ගැමුණු. බෝසතාණන් වහන්සේ සුමේධ තාපස අවධියේ සසරෙන් එතෙර වෙන්න හැකියාව තිබියදී බුදු බව පතලා සසර දිගු කර ගත්තේ ලෝක සත්වයාට තිබූ අසීමිත කරුණාව නිසා."


ඔන්න එතකොට නුවන් දාන ෆුල්ටොස් පන්දුව.

ආනන්ද හාමුදුරුවොත් ධර්මය සුරක්ෂිත කරන තෙක් තමාගේ විමුක්තිය පමා කළා?

දැන් තේරෙනවා නේද මේ දෙන්න එකතු වෙලා ගහන ගැමුණු මැච් එක. නුවන් නයනජිත් කුමාර කියන කලාත්මක පසුබිමක් කියෙන පත්තරකාරයා, තමන් මෙතෙක් උපයාගෙන තියෙන, සීරියස් වගේ එළියට පේන ප්‍රතිරූපය හෙවත් සමාජ ප්‍රාග්ධනය බුද්ධ දර්ශනයත් එක්කම ඉතාම දැනුවත්ව ජයන්තගෙ ප්‍රොජෙක්ට් එකට ආයෝජනය කරන්නෙ මෙන්න මෙහෙමයි. ඇත්ත ඉතිහාසය නම් ජයන්තට සල්ලි ලැබෙන්න අනුමත වෙලයි තිබුණෙ. ඒ කියන්නෙ ජයන්ත හිටියෙ විමුක්තිය ලැබෙන්න ඔන්න මෙන්න වගේ. ජුදාස් මිත්‍රය තමයි විමුක්තිය පමා කළේ.
ඔහොම යන ප්‍රශ්නාවලිය අවසන් කරන්න කලින් නුවන් මෙහෙම කියනවා.

"ගුජරාටි ප්‍රාන්තයේ ගොවියන්ගෙන් මුදල් එකතු කරලා ඉන්දියාවේ ශ්‍යාම් බෙනගාල් එදා Manthan චිත්‍රපටය තැනුවා. "ගැමුණු" තිරයට ගෙනෙන්න මහජන ව්‍යාපෘතියක් දියත් කළොත් ඔබට මේ රටේ බුද්ධිමත් ජනතාව උපකාර කරාවි."

දැන් ඔන්න වැඩේ අවශ්‍ය කූඨප්‍රාප්තික අදියරට ඇවිත් තියෙන්නෙ. බඩගින්නෙ ඉන්න මිනිස්සුන්ට ගැමුණු පෙන්නලා ගේම දෙන්න තමයි මේ සැට් වෙන්නෙ. එදා චන්ද්‍රිකා බලයෙ ඉන්නකොට එයාගෙ ගරා වැටෙන ප්‍රතිරූපෙට මුක්කු ගහන ප්‍රොජෙක්ට් එක, තරුණයන්ට වෙන්වෙලා තිබුණු මුදලින් රුපියල් කෝටියකුත් පන්නල එස්. බී. දිසානයකයි, සුනිල් ජයන්ත නවරත්නයි එකතුවෙලා බාරදුන්නෙ මේ ජයන්තටම තමයි. ජයන්ත රැජන කියල ටෙලියක් වගේ එකක් පෙන්නුවෙ ඒ ප්‍රොජෙක්ට් එක තමයි. රැජන නමින් මහජන තාවගෙ ඹුදල් වක්‍රාකාරව පික් පොකට් ගහපු ජයන්ත තව පාරක් එහෙම කරගන්න ගත්තු උත්සාහයට ජුදාස් කෙළපු හින්දා ඒ පාර එන්න හදන්නෙ අහිංසක මිනිස්සුන්ට කෙළින්ම පික් පොකට් ගහන්න. මේ බලන්න සංවාදය අවසන් කරමින් ජයන්ත කියන කතාව.



"ඔව්. මුලින්ම මා මෙය ලීවේ චිත්‍රපටය සඳහා තිර පිටපතක් වශයෙන්. නමුත් චිත්‍රපටය තැනීම මඳක් පමා වූ නිසා ඒ ඇසුරෙන් නවකතාවක් ලියා එළිදැක්වූවා. මා 'සමනල සංධ්වනි' කරන්නේ ගැමුණු චිත්‍රපටය නොකෙරෙන නිසා නොවෙයි. එය මහජන ව්‍යාපෘතියකින් ඉදිරියේ අනිවාර්යයෙන්ම තිරයට එනවා. මොන බාධක පැමිණියත් සැබෑ දුටුගැමුණු හෝ මගේ නිර්මාණය යටපත් කරන්න බැහැ."

ඉතිං අපිට බොන්න හිතෙන එක අහන්නත් දෙයක්ද?


වටමඬලේ නිරෝධ

අශෝක හඳගම හෙවත් අපේ හඳයගෙ අලුත්ම සමාජ කියවීම වන ඉනියවන් බලපු වෙලේ ඉඳන් මොකද්ද මන්ද පපුවෙ හිරවෙලා වගේ. බස් එකෙන් බහින්නත් අමතක වුණා. ඔලුව උස්සලා බලද්දි සොයිසාරාමෙ බුදු පිළිමෙ පහුඋණා. ගොළුමඩමෙන් බහින්න හිටපු මං බැහැල ගත්තෙ අඟුළාන හන්දියෙන්. සී. වී. ගුණරත්න ඝාතනය වෙච්ච රණවිරු සැමරුම් බෝමබය පිපිරිච්ච වෙලාවෙ හොඳටම බය වෙච්ච හින්දම අම්බානෙක ගුටිකාපු අඟුලාන හන්දියෙ සයිවර් කඩේ තේ දාපු දෙමළ කොල්ලව කොටියෙක් කරලා දිවයින පත්තරේ මුල් පිටුවෙ දාලා තිබුණ හැටි මතකෙට ආවෙ පාර මාරු වෙනකොට. ඇත්තටම ඊට පස්සෙ ඌට මොකක් වෙන්න ඇද්ද? ඉනියවන් සහ තේ දාපු කොල්ලා අ තර සම්බන්දයක් නෑ. ඒක මට නිකමට වගේ මතක් උණ දෙයක්.

ඉනියවන් ගැන ලියන්න පටන් ගන්නෙ කොතනින්ද කියල හිත හිත ඉන්නකොට ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස් මහත්තයට 93ක් ලැබුවා. ආවඩා ආයිබෝ වේවා. දිවයින පත්තරේ වටමඬල සාහිත්‍ය අතිරේකෙට නිරෝධ කියල ලියන මනුස්සයත් ඉනියවන් බලලා තිබුණ විතරක් නෙමෙයි ලෙස්ටර්ගෙ උපන්දිනේට ඔහුට ලැබුණ හොඳම තෑග්ග ඉනියවන් කියල ලියන්නත් නිර්භය වෙලා තිබුණ. බොහෝ විට මේ දිවයින පත්තරේ සාහිත්‍ය ගැන ලියන නිරෝධ ජන අරගල කණ්ඩායමට ඥාතීත්වයක් කියෙනවා කියල අනුමාන කරන්න පුළුවන්. ඒ නම උණත් පෙනුමට හරි බරයි වගේ. මං එහෙම කියන්නෙ කරුණු කිහිපයක්ම හින්දා. ඔහුගේ අභිනව ඉනියවන් ලියවිල්ල තුළ ඔහු මේ පෙරටුගාමී ලක්ෂණ පෙන්නලා අන්තිම පසුගාමී විදිහට ඒ ලියවිල්ල ඉවර කරලා තියෙනවා. නිරෝධ මෙන්න මෙහෙම ලියනවා.

"1962 දී හෙන්රි චන‍ද්‍රවංශගේ 'සමුදයම්' දෙමළ චිත්‍රපටය නිෂ්පාදනය කර වසර 50 ක් පිරෙන තැන හඳගමගේ 'ඉනියවන්' දෙමළ චිත්‍රපටය නිෂ්පාදනය වීම ද සිංහල සිනමා ඉතිහාසයේ කඩඉමක් බවට පත්වෙයි. සුවිශේෂී ම කාරණය නම් ඉනියවන්, සිංහල උප සිරැසි සහිතව නරඹන්නට සිදු වුව ද රූපයේ ප්‍රබල බව විසින් ප්‍රේක්ෂකාගාරය ට භාෂාව අමතක කරවීම බව ය නිරෝධට හැඟෙන්නේ. පශ්චාත් යුද සමය තුළ නිමැවුණු විශිෂ්ටතම කෘතියක් ලෙස 'ඉනියවන්' හැඳින්වීම ට නිරෝධ ලෝභ වන්නේ නැත. පූර්ව යුද සමයේදී ප්‍රසන්න විතානගේ නිර්මාණය කළ 'ඉරමැදියම' චිත්‍රපටයෙන් අනතුරුව මෙරට ජාතික ප්‍රශ්නය තේමා කොටගත් ප්‍රශස්ත ම කෘතියක් ලෙස ද 'ඉනියවන්' නොබිය ව නම් කළ හැක. දශක තුනක් තිස්සේ ධනවාදයේ සෙවණැල්ලක් හෝ නොවැටුණු උතුර - නැගෙනහිර ජන ජීවිතය සංක්‍රාන්ති සමය ට මුහුණ දෙන අයුරු චිත්‍රපටයේ සමස්ථාර්ථය බවට පත්වෙයි. අකුරකුදු අහක දැමිය නොහැකි සීමිත දෙබස් පෙළකින් පශ්චාත් යුද සමයේ ශ්‍රී ලාංකික දෙමළ ජන ජීවිතයේ යථාර්ථය මානවීය ගුණයෙන් යුතුව සාකච්ඡාවට බඳුන් කිරීම ට හඳගම දරන උත්සාහය ප්‍රශස්ත ය. දෙමළ ජනතාවට අවශ්‍ය ව ඇත්තේ '13 ප්ලස්' ද 'ජීවිතය ප්ලස්' ද යන්න සිතා බලන්නට දකුණේ දේශපාලනයට රතුඑළි දල්වන චිත්‍රපටයක් ලෙස නිරෝධ 'ඉනියවන්' දකී."

සවිඥානවකව නම් නොව ඔහුගේ අවිඥානය තුළින් මතුවන මෙරට ජාතික ප්‍රශ්නය, දශක තුනක් තිස්සේ ධනවාදයේ සෙවණැල්ලක් හෝ නොවැටුණු උතුර - නැගෙනහිර ජන ජීවිතය ආදී දේශපාලන කියවීම් කිසිසේත්ම දිවයින පත්තරේ ලියන්නකුට තරම් වන්නේ නෑ. ඇත්තෙන්ම ආනන්දජනකයි. එහෙව් පෙරටුගාමී සමාජවාදී කලා විග්‍රහයකට අවතීර්ණ වෙන නිරෝධට හිටි ගමන් උදුල් ප්‍රේමරත්න වැහෙනවා. ඔන්න බලන්න.



"ඉනියවන් ඒ සමාජ කතිකාව ගොඩනඟන්නට අවශ්‍ය වේදිකාව තනා දෙයි. එහෙයින් මෙය සමාජගත වියයුතු චිත්‍රපටයකි. ආරක්‍ෂා කරගත යුතු චිත්‍රපටයකි. දශක තුනක්‌ තිස්‌සේ එල්.ටී.ටී.ඊ. ත්‍රස්‌තවාදයෙනුත්, අධිපති දේශපාලන තකතීරුකම්වලිනුත් පීඩා විඳි මේ රටේ සමස්‌ත ශ්‍රී ලාංකික ජනතාව මේ චිත්‍රපටය වෙනුවෙන් පෙනී සිටිය යුතු ය, යුද්ධය අවසන් වුවත් දේශපාලන අධිකාරියට මේ රටේ ජනතාවට ජීවත් වීමේ අයිතිය ලබා දෙන්නට වුවමනාවක්‌ නැති බව පෙනෙන්නට තිබේ. උතුර - නැඟෙනහිර ප්‍රදේශවල යළි ත්‍රස්‌තවාදී නැගිටීම්ල ඇති වන බවට තොරතුරු වාර්තා වීමෙන් ඒ බව සුපැහැදිලි වෙයි. එහෙයින් පශ්චාත් යුද සමය තුළ සිදු වූ අඩුපාඩුකම්ල අතපසුවීම්වලට විසඳුම් ලබා දෙන සමාජ කතිකාවතක්‌ මේ රටට අවශ්‍ය ය. දේශපාලන සමාජය විසින් රටට ලබා නොදෙන ඒ කතිකාවට කලාකරුවන් හෝ මැදිහත් විය යුතු ය."

හඳගමව දේශපාලනිකව කියවීමට පෙර, කියවීමට තව පොත් ඇති බව මං ඔහුට මතක් කරන එක වරදක්ද?


මනුස්සකමට දෙමළ සම්මානයක්.



ලොතරැයි සයිකල් කරුවාට ගාලුපාරේ කිසිම හෝන් හඬක් ඇහෙන්නෑ. පොර ඒ ඔක්කොම සද්ද වලට සෙකන්ඩ් නොවෙන්න එෆ්.එම්. කටක් ඇරගෙන. මං හිටියෙ ප්‍රේමයියගෙ උාටා එකේ වාඩිවෙලා දිවයින පත්තරේ බල බල. ලොතරැයි මෑන්ස් ගොළු මඬම හන්දිය පහුකරනකොට ගොනා කෝවිලට ඇහෙනවා. ඉඳහිට, වාසනාව උරගා බලන කෙනෙක් අත දැම්මොත් මිසක් මිනිහා තමන්ගෙ රිද්මය කඩා ගන්නෑ. ඔන්න ප්‍රවෘත්ති ඉවර වුණා. ආයිත් සින්දු.

කොළොම් තොටින් නැව් නැග්ගා
අපේ රටේ මනුස්සකම
කොළොම් තොටට ගොඩ බැස්සේ
අමන කමයි ඒ වෙනුවට.....


ප්‍රදීපා ධර්මදාසගෙ කටහඬ. තමන්ගෙ ස්වාමියා ගැන උණත් බය නැතුව ඇත්ත කියන්න පුළුවන් ජාතියෙ ගායිකාවක් තමයි ප්‍රදීපා කියන්නෙ. නමුත් මේ සින්දුව සැමියා ගැන එහෙම නෙවෙයි. ඩලස් අලහප්පෙරුම කියන්නෙ එදා ජනතා සාහිත්‍ය උළෙලෙදි විහාරමහ දේවි එළිමහන් රංගපීඨෙ දණ ගහල පොළොව ඉඹල මනුෂ්‍යත්වයේ දේශයක් ගොඩනලන්න ශපථ කරපු උත්තම මනුෂ්‍යයෙක්. ප්‍රදීපා වගේ ඇත්ත රැඩිකල් ලස්සන කෙල්ලක් ඩලස් එක්ක ඇත්ත ජීවිතේ කුසපබා රඟපාන්න ගත්තෙ ඒ ඇත්ත චේතනාවෙන්. ඔවුන් මේ කැත දේශපාලනේ එපා වෙලා ඇමරිකාවට යන්න ගියේ යුක්ති ගරුක දේශපානයක් නැති හින්දා වෙන්න ඕනෙ. නමුත් ආයෙත් ආවෙ? තාමත් මනුස්සකම තියනවයි කියල පෙන්නන්න හදන ඩලස් කියන්නෙ ආණ්ඩුවෙ ඇමති කෙනෙක්. ඒ වගේම ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂෙ භාණ්ඩාගාරික. මෙන්න මේ අතරෙ ප්‍රදීපට දෙමළ සම්මානයක් ලැබෙනවා. කොළොන්දු කියන දෙමළ සඟරාව තමයි මේ සම්මානය ඇයට දෙන්නෙ. මෙන්න ඒක පත්තරේ දාලා තියෙන හැටි.

"වැල්ලවත්ත දමිළ සංගම් ශාලාවේදී පසුගියදා පැවති මෙම සම්මාන උළෙලේදී ශ්‍රී ලාංකික කාන්තාවන් 09 දෙනකු වෙනුවෙන් සම්මාන ප්‍රදානය කළ අතර ප්‍රදීපා ධර්මදාස මහත්මිය මෙම සම්මානයට පාත්‍ර වූ එකම සිංහල කාන්තාව වූවාය."



මේ නිව්ස් එකත් එක්ක පින්තූරයක් දාලා තියෙනවා ප්‍රදීපා සම්මාන ගන්න පින්තූරයක්. කවුද දන්නවද ඒ සම්මානෙ දෙන්නෙ. කිළිනොච්චි දිස්ත්‍රික් ශ්‍රීලනිප සංවිධායිකා ගීතාංජලී නගුලේෂ්වරන්.

ප්‍රදීපා අපි කොහෙන්ද හිනාවෙන්න ඕනෙ?
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sunil Wijesiriwardana, Nadeeka Guruge, Rathnawalli, Jayantha Chandrasiri, Maharaja Gemunu, Nuwan Nayanajith Kumara, Jackson Anthoney, Samanala Sandwani, Asoka Handagama, இனி அவன், Ini Avan, Him- Here after, Pradeepa Dharmadasa, Dullas Alahapperuma
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
චන්දරේගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
ඇමතිවරු ඇමතිවරු සීරුවෙන් සීරුවෙන්
අදහස්
බොන්න දීලා ලියා ගත්තයි ආයු රක්ඛන්තු ආවඩා!
වෙසෙස්
අජිත් කුමාරසිරි නම් ක්‍රම විරෝධියා පිළිබඳ ඇත්ත හෙවත් නෝ මෝ රොක් අජිත්
තවත් අදහස් බූන්දි
විරහවේ නොස්ටැල්ජියාව, ආදරය සහ කවිය
"ඔවුන් කරන්නේ කුමක්දැයි ඔවුන් නොදනීද?"- බෙනාගේ කවිය ඉදිරියේ ඇති අනතුර- පුබුදු ජයගොඩ [Video]
"වරප්‍රසාදිත සිංහල නිරීක්ෂකයින් අතින් ලියැවෙන කවිය අවවරප්‍රසාදිත දෙමළ ජනතාව ඉවසයිද?"- ලියනගේ අමරකීර්ති [Video]
අවමානය තුරුලට ගෙන සම්මානයට බැටදීම
පිරිත් වතුර, ආසිරි පැන් වෙනුවට කවි ඇසිඩ්
BoondiLets
ප්ලූටාර්ක් කියයි
Painting is silent poetry, and poetry is painting that speaks.| සිත්තමක් යනු නිහඬ කවියකි. කවියක් යනු කතා කරන සිත්තමකි!
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook