Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
එහෙනං දැන ගන්නවා... අපි ඇවිල්ලා... 'අන්ධකාර කල්ලිය'.....
බූන්දි, 08:41:04
"ඒත් ඇත්ත කතාව නං, දුර්ග බෑවුමෙන් එබිකම් කොට කියන්නේ, ඉවර කරපු නැති නවකතාවක්. හරියට ම කියනවා නං පටන් අරගෙන විතරක් තියෙන නවකතාවක්. මං දැක්කා ඒකෙ මුල් පිටපත.."

"එබිකම් කොට... ඔන්න දැන් පටලෝගන්න එපා. අහලා පුරුදු මාතෘකාවක්. ඒත් ඒ ඒක ම නෙවෙයි. බමනය.. අන්න හරි. විල්ජන්ඩි ගේ බමනය.."

"මාරුතය හෝ බමනය ගැන නො බිය ව? හරි. ඒක පරිවර්තනය වෙලා තියෙනව ද? මේ සමාගමෙන් ප‍්‍රකාශයට පත් කරලා තියෙනව ද?"

පොඞ්ඩක් ඉන්න. පරිවර්තකයා, ඒ කියන්නේ එර්මේස් මරානා කියලා තරුණයෙක්, සුදුසුකමුත් තියෙන. මිනිහා අපිට දුන්නා පරිවර්තනයේ සාම්පලයක්. අපි නමක් දැම්මා. ඊට පස්සෙ මිනිහා කොටස් වශයෙන් පිටු දුන්නා. සැරේකට පිටු සීය ගාණේ. සල්ලිත් ගෙව්වා, ඒ අතරේ අපි. වෙලාව ඉතුරු කරගන්නත් එක්ක, ලැබෙන ලැබෙන හැටියට මුද්‍රණයට සෙට් කළා. ඊට පස්සෙ සෝදුපත් බලද්දි අපිට පෙණුනා, නො ගැලපෙන, විකාර තැන් වගයක්. අපි මරානාට එන්න කියලා ඇරලා, ප‍්‍රශ්නයක් දෙකක් අහන කොට මිනිහා පැටලුණා. ඊට පස්සෙ මුල් පිටපත අරං ඒකෙන් යම් යම් කොටස් වාචික ව පරිවර්තනය කරන්න කියලා කිව්ව ම, මිනිහා එරුණා. අන්තිමට, සිම්බි‍්‍රයානු භාෂාවෙන් එක වචනයක් වත් දන්නෙ නැහැ කියලා පාපොච්චාරණේ කරන්න මිනිහට සිද්ධ වුණා."

"එතකොට එයා ගෙනල්ලා දුන්න පරිවර්තනය?"

"සිම්බි‍්‍රයානු භාෂාවෙන් නැහැ. සිමෙරියානු භාෂාවේ, මට දැන් මතක නැහැ. එන චරිත වල නම් ටික හරියට දාලා තිබුණා. ඒ වුණාට පොතේ පෙළ ඇවිල්ලා, වෙන නවකතාවකින් ගත්ත එකක්."

"මොන නවකතාවෙන් ද?"

"මොන නවකතාවෙන් ද, අපිත් ඇහැව්වා. මිනිහා කියනවා, තාසියෝ බසික්බාල් ලේ පෝලන්ත නවකතාවක්."

"මල්බෝර්ක් නුවරින් පිටත..."

[****]

....දැන් පවා, ඔහුගේ බාල විලවුන් සුවඳ පරයා නැෙඟන මළ මිනී ගඳ අස්සෙ පවා, ඔහු සමඟ සෙල්ලම තව ම අවසන් නැති බව, ජීවතුන් අතර සිටි ජෝජෝ තරමට ම මළ ජෝජෝ ද මට වින කිරීමට සමත් බව, මට වැටහිණ.

මෙ ලෙස එක විට කතා ගණනාවක් කියැවෙන්නේ, කතාව වටා ඇති වෙනත් කතාවල, දැනට මට කිව හැකි හෝ අනාගතේ දවසක මා කීමට ඉඩ ඇති, ඇතැම් විට, වෙනත් අවස්ථාවක දැනට මත් මා කියා තිබිය හැකි වෙනත් කතා වල පරිපූරණයක්, හුදෙක් මගේ ජීවිත කාලය ම වන කතාවලින් පිරිපුන් අවකාශයක්, ඔබ කැමති දිශාවකට ඔබට යා හැකි සහ අවශේෂ කතා නො කියා කිව නො හැකි කතාවලින් ගහන අවකාශයක්, ඔබටත් ස්පර්ශ වන සේ ඉදිරිපත් කිරීමට ය. කොයි මොහොතින් හෝ කොයි තැනකින් පටන් ගත්තත්, කීමට ඇති අමුද්‍රව්‍ය එක ම ඝනත්වයෙන් යුක්ත බව ඔබට වැටහෙනු ඇත. ඇත්තෙන් ම, ප‍්‍රධාන ආඛ්‍යානය තුළ මා නො කියා අත්හළ සියල්ල දෙස ආපසු හැරී බලද්දී, දසත විහිදෙන කැළෑවක් වැනි දෙයක් මට පෙනේ. එය කෙතරම් ඝන ද යත්, ආලෝකයට ඒ හරහා යාමට ඉඩක් නැත. වෙනත් වචන වලින් කිවහොත්, මේ අවස්ථාවේ මා කීමට යොදා ගත් දෙයට වඩා බෙහෙවින් සරු අමුද්‍රව්‍ය ගොන්නක්. ඉතිං, මගේ කතාව ලුහුබඳින කෙනෙකුට, දිය දහර අනේක අතු ඉති වලට ඉහිරී යද්දී, තමාට හමුවන්නේ, හරවත් සිදුවීම් වල අවසාන දෝංකාර සහ ප‍්‍රතිරාව පමණකි යි හැෙඟන නිසා තමා තරමක් රැවටී ඇතැ යි සිතෙන්ට බැරි කමක් නැත. එහෙත් මා කතාව ආරම්භ කළේ ම ඒ අරමුණ පෙරදැරි ව වීමට ද පිළිවන. නැත්නම් අපි මෙසේ කියමු. ඒ වනා හි, මා භාවිතා කිරීමට තැත් කරන ආඛ්‍යාන කලාවේ එක් ප‍්‍රයෝගයකි. මා සන්තකයේ ඇති කතා ශක්‍යතා වලට ටිකක් පහළින් මගේ ස්ථානය නිර්ණය කර ගැනීම සඳහා භාවිතා කෙරෙන අභිමතානුසාරී රීතීයකි....

[-If On A Winter S Night A Traveller පරිවර්තනය- සිසිරයේ රැයක මඟියෙකු... නම්]
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- If On A Winter S Night A Traveller By Italo Calvino
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
Smarty මෙහෙම කියනවා :
ow.... Me potha nam patta.... Amuthuma shyliyaka pothak.... kiyawaddi oluwa karakenawa, kothaninda patan ganne iwara wenne kiyala.... but mama kiyawapu wenasma saha hondam poth walin ekak.... Italo Kalvino wenasma magaka 3n wana purushayen kataha liyala tiyenne....!kiyawiya yuthuma interesting potak..

කිවුව වෙලාව- 2012-02-12 10:55:23
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ඉතලෝ කල්විනෝගෙන් තවත් වියමන්
කතන්දර
කවියෙකුගේ වික්‍රමය
කතන්දර
හඳේ දුර
රත්තරං ටික
මකුළු කැදැල්ලට යන පාර| The Path to The Spider's Nest
තවත් රත්තරං ටික
මෙන්න බත් කූරෙක්!
පළතුරු සහ චාරිත්‍රය
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
BoondiLets
සතුට...!
එක් මිනිසෙක් බුද්ධ හමු වී මෙසේ කිවුවා.
"මට සතුට අවශ්‍යයි!"

එවිට බුද්ධ කීවා;
"මුලින්ම මට යන්න ඉවත් කරන්න. ඒ මමත්වයයි.
ඉන්පසු, අවශ්‍යයි යන්න ඉවත් කරන්න. ඒ තෘෂ්ණාවයි.... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook