Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
අවනීතිය, කැලෑ පත්තර සහ ෆැසිස්ට්වාදය
බූන්දි, 20:15:32
යම් කිසි රටක නීතිය සහ එහි ආධිපත්‍යය හරියාකාරව ක්‍රියාවට නැංවේ නම් එම රටේ ජනතාවට තම ජීවිත වලට ආරක්ෂාවක් ඇති බවට විශ්වාසක් ඇති වෙයි. රාජ්‍යය සහ පාලකයන් නීතියේ අධිපත්‍යයට අනුව විනිවිද භාවයකින් යුතුව ක්‍රියාත්මක වේ නම්, එම රට තුළ ජීවත් වන ජනතාවට තම ජීවිත සහ අයිතීන් සුරක්ෂිත බව හැගේ. ඒ ඇති වන විශ්වාසය සමාජයක සමබර බව ඇති කරන අතර එතුළින් එම සමාජයේ ජීවත් වන මිනිසුනට තම ජීවිත වලට ඇති අනාරක්ෂිත බව නිසා ඇති වන අසහනය ඇති නොවේ. මෙය ඕනෑම රටකට, සමාජයකට පොදු මූලධර්මයකි. එහිදී එම රට පාලනය කරන්නේ, ජනතාව තෝරා ගත් රජයකින් ද, නැතිනම් වෙනත් ආකාරයකින් බලයට ආ පාලකයින් ද යන්න වැදගත් වන්නේ නැත. වැදගත් වන්නේ නීතියේ ආරක්ෂාව (ඔහුගේ තරාතිරම නොබලා) පුද්ගලයකුට ලැබෙන්නේ ද යන්න පමණකි.

පළමුවෙන් ලංකා සමාජය තුළ මෙසේ විවිධත්වයට ඉඩ තිබේ ද? තමන් දරන මතය හෝ දේශපාලනය සඳහා තම මතය ඉදිරිපත් කිරීමට හැකියාවක් තිබේ ද? තම මත ඉදිරිපත් කිරීම නිසා අතපය අභිමි වූ, ජීවිත අහිමි වූ දේශපාලන හෝ වෙනත් පුද්ලයන් ගැන අපට කොතරම් දැන ගැනීමට ලැබේ ද? උදාරහණ ලෙස ගන්නේ නම් දේශපාලන ක්‍රියාදාමයක් නිසාවෙන් ලංකා සමාජයේ "යුද වීරයකු" වූ ෆොන්සේකා හිරකර තිබීම ගත හැක. ලංකා රජය ඔහුව හිරකර ඇත්තේ ඔහු යුද අපරාධ වලට සම්බන්ධ නිසා නොව ඔහු පවතින බල අධිකාරයට අභියෝග කළ නිසාවෙනි. මෙයින් සමාජයට දෙන පණිවිඩය නම් "අපට විරුද්ධ වුණොත් මොකාව උනත් අපි විනාශ කරනව" යන පණිවිඩයයි.

ලංකාවේ පවතින අධිකරණය සහ එහි විනිශ්චයකරුවන් කෙරෙහි මිනිසකුට විශ්වාසයක් ඇති වේද? අධිකරණය සම්පූර්ණයෙන්ම රාජ්‍ය බල අධිකාරය විසින් දූෂණය කරමින් පවතින බවට උදාරහණ කොතරම් තිබේද? භාරත ඝාතනය, සැකකරුවකු ජනාධිපති සහ ආරක්ෂක ලේකම්ගේ ආරක්ෂාව සහ අනුහස යටතේ රටින් පිටව යාම, ඒ වගේම ෆොන්සේකාට දෙන නඩු තීන්දුව මේවා නීතිය වල්වැදී ඇතිබව පසක් නොකරයිද? ඉතින් නීතිය ඉදිරියට ගිය පුද්ගලයකුට සාධාරණයක් ඉටුවේය යන විශ්වාසය මිනිසුන් තුළ ඇතිවේද?

වෙනත් දේශපාලන මත දරන අයට තර්ජන ගර්ජන සහ මැර ප්‍රහාර වලින් සංග්‍රහ කරද්දී පොලීසිය මැරයින්ගේ සහයට සිටීම තුළ පිළිබිඹු කරන රාජ්‍ය පාලන මාදිලිය කුමක්ද? රට තුළ සියලුම අමාත්‍යාංශ පහේ දූෂණයෙන් කුණු වී ගඳ ගහන අතර ඇමතිවරුන් ලෙස නම්කර සිටින අයගෙන් සමහරු අමාත්‍යාංශ තම පුද්ගලික දේපළ බවට පත් කරගෙන නොමැතිද? එක අමාත්‍යාංශයක දුෂණ පරදවා අනෙක මතු වෙද්දී මුළු කැබිනට්ටුවම සිනා මුහුණින් ජනයා ඉදිරියේ පෙනී සිටින්නේ කුමන සදාචාරයක් ගැන රට වැසියාට ඉගැන්වීමට ද?

තම මත ඉදිරිපත් කිරීම නිසා මාධ්‍යවේදීන් කීදෙනකුට තම අතපය සහ ජීවිත අහිමි වූවාද? ලසන්ත, සිවරාම්, කීත්මෙයාර්, එක්නැලිගොඩ, පෝද්දල, ගුගනාදන් කොපමණ නම් ප්‍රමාණයක්ද?

මාධ්‍යකරුවන්ට ප්‍රසිද්ධියේ පහර දී කැමරා උදුරා ගන්නා ඇමතිවරු මාධ්‍යවේදීන්ට තමන්ට එරෙහිව අදහස් ලීවොත් මරා දමන බවට ප්‍රසිද්ධ තර්ජනය කරන්නේ ජනාධිපති සහ ආරක්ෂක ලේකම්ගේ ඔඩොක්කු කුක්කන් වී සිටිමින් බව රහසක් නොවේ.

සැකකරුවන් ලෙස අත් අඩංගුවට ගන්නා අයගෙන් කී දෙනකු පොලිස් අත්අඩංගුවේදී "පැනයාමට තැත් කළා" යන පාඨය යටතේ මරා දමා තිබේද? මා මේ ඉදිරිපත් කළේ, ලංකාව නම් බල ඒකකය තුළ නිදහස් මත (මෙහිදී නිදහස් මත යනු රාජපක්ෂගේ බල අධිකාරයට අභියෝග වන) ඉදිරිපත් කරන මිනිසුනට අත්විඳීමට සිදුවන ඉරණම ගැන සුළු කොටසකි.

මගේ මිතුරු වික්ටර් අයිවන් පසුගිය රාවය කලාප දෙකකම මාධ්‍ය සදාචාරයක් ගැන කියමින් සයිබර් කැලෑ පත්තර ගැන චෝදනා කළ අතර, වල් බූරු නිදහසින් මුදවා මොවුන්ව හීලෑ කළයුතු බව පවසා තිබුණි. ෆැසිස්ට්වාදී ඒකාධිපති පාලකයින්ට සයිබර් අවකාශය යනු පාලනය කර ගැනීමට අපහසුව ඇති තලයකි. ඒ නිසා වික්ටර් වැනි අය (ලව්වා) මෙවැනි සදාචාරාත්මක සංස්කෘතියක් ගැන ලියති. "සියලුම දෙයට මිලක් ඇත" යන නියාමයට අවසානයේ දී බොහෝ දෙනකු යටත් වේ.

ඔබට සයිබර් අවකාශයේ ඇති "මෙවැනි සමාජ විරෝධී" ක්‍රියාවන් පෙනේ. ඔවුන් අයාලේ ගිය වල්බූරු නිදහසක් තුළින් සදාචාරයකින් තොරව කටයුතු කරන අයුරු පෙනේ. නමුත් ලංකාවේ පවතින මාධ්‍යන් හි ඇති ඒකපාක්ෂීක බව තුළින්, පවතින බල අධිකාරයට උඩගෙඩි දෙමින් කරන මාධ්‍ය සදාචාරය උල්ලංඝනය නොපෙනේ. සමහර විට මෙම මාධ්‍ය ආයතන වල මාධ්‍යවේදීන් තම ජීවිත වලට ඇති ආසාව නිසා, තම අතපය ආරක්ෂා කර ගැනීමට අවශ්‍ය නිසා, තමන් විසින්ම තමන්ව වාරණය කර ගැනීම තේරුම් ගත හැක. නමුත් ඒකපාක්ෂිකව, ඇස් පනාපිට පෙනෙන දෙය, එසේ නොවේ යයි බල අධිකාරයට පක්ෂව කරන වන්දි බට්ට ස්තෝත්‍ර ගායනය තුළ ඇති සදාචාර විරෝධී බව ඔබට නොපෙනීම කනගාටුවට කරුණකි.

රට තුළ මාධ්‍යවේදීන් මරා දැමූ ප්‍රමාණය අනුව විවෘත වාර්තාකරණය යනු සියදිවි නසා ගැනීමක් බව පැහැදිලිය. මෙයින් පෙන්නුම් කරන්නේ ලංකා සමාජය තුළ බිය රජයන බව නොවේද? සෑම ෆැසිස්ට් සමාජයක්ම, බිය එම සමාජය තුළ සමාජගත කර යටපත් කිරීමේ උපකරණයක් ලෙස එය ප්‍රයෝජනටය ගනී. මෙයට හොඳ උදාහරණයක් නම් නාසි ජර්මන් සමාජයයි.

වික්ටර්, ඔබ සයිබර් අවකාශයේ සරන අයට චෝදනා කරන්නේ ඔවුන් සදාචාරයකින් තොරව පුද්ගලයින්ට මඩගසන "කැලෑ" පත්තරකරුවන් ලෙසයි. එක උදාරහණයක් ගනිමු. ඔබත් මමත් දන්නා පරිදි ජර්මනියේ වර්ගවාදී ෆැසිස්ට් රජයට එරෙහිව එහි සිසුවන් කණ්ඩායමක් (ඔබ කියන විදියට නම් කැලෑපත්තරයක්) "සුදු රෝස" නමින් පත්‍රිකාවක් බෙදා හරිනු ලැබීය. ඔවුන් කලක් තිස්සේ හිට්ලර් රජයට එරෙහිව මේ (නාසින් මේ "සුදුරෝස" හැඳින්වූයේ "කැලෑපත්‍ර" කරුවන් ලෙසිනි) ක්‍රියාදාමයේ යෙදුන අතර පසුව අත්අඩංගුවට ගෙන "ජාතීද්‍රෝහීන්" ලෙස නම් කර මරා දමනු ලැබීය.

බොහෝ විට ලංකාව් අද මේ "සුදු රෝස ව්‍යාපාරය" ගැන කවි ආදිය ලියවෙති. ෂොල් සොයුරියන් ගැන වර්ණනා ලියවෙයි. ඒත් එදා ඒ "සුදු රෝස" ව්‍යාපාරය විසින් අභියෝගයට ලක් කළ ආකාරයේ දුර්දාන්ත රාජ්‍යයක් ලංකාවේ පවතිද්දී ඒ පිළිබඳ වචනයක් නොලියයි.

ඉතින් වික්ටර් ඔබගේ දෑස මීට වඩා විවිර විය යුතු බව මගේ හැඟීමයි. ලංකාව තුළ මාධ්‍යවේදීන්ට අත් වූ ඉරණම මාධ්‍යවේදියකු වශයෙන් මට වඩා හොඳින් ඔබ දැන ගත යුතුය. හැබැයි මිනිසුන් කරුණු දැනගත්තාට පමණක් මදිය. එම කරුණු තම අවධානයට ද හසු කරගත යුතුය.

ඉතින් ඉහත දක්වා ඇති අගතිගාමී අත්තනෝමතික බලය අයුතු ලෙස පාවිච්චි කරන බල අධිකාරයක පාලනයක් ලංකාවේ පවතිද්දී, ඉල්ලුම් පත්තර දමා මරණයට, වදයට පත් වීමට කෙනෙකු ඉදිරිපත් වේද? නිදහසේ මත ප්‍රකාශ කිරීමට ඉඩ ඇති සමාජයක මිනිසුන් සැඟ වී "කැලෑ" පත්තර නොලියති. නිදහස් අදහස් වලට ඉඩ නැති සමාජයක ඇති වන අනිවාර්යය තත්ත්වය නම් සැඟ වී අදහස් ප්‍රකාශ කිරිමයි. මෙහිදී ඔබ විවේචනය කරන්නේ රෝග ලක්ෂණ මිස රෝග නිධානය නොවන බව ඔබට නොසිතේද? නිදහස් අදහස් මර්දනය කරන රාජ්‍යයේ සාපරාධී බව ඔබට නොපෙනීම මට නම් ප්‍රශ්නයකි. ලෝකය පුරා අත්තනෝමතික පාලනයක් පවතින රාජ්‍යයන්හි ඔවුන්ගේ බලය දූෂ්‍ය ලෙස පරිහරණය කිරීමට එරෙහි වන අයට චෝදනා කර ඇත්තේ ඔවුන් සදාචාරය, සංස්කෘතිය, රට, ජාතිය, ආගම කෙළෙසන බව කියමිනි. ඒ මදිවාට ඔවුනට "දේශද්‍රෝහී" යන ලේබලය ද අලවති.

තමාගේ හිතවත් මාධ්‍ය පාවිච්චි කරමින් තමන් ලස්සන නගර, මංමාවත් පිළිසකර කර ඇති හැටි ගැන ස්තෝත්‍ර ගයවති. ෆැසිස්ට්වාදීන් තම බලය තහවුරු කළ සෑම රටකම පාරවල් තනා ඇත. ඒ තුළින් ඔවුන් ලොවට ප්‍රචාරයක් දෙන අතරම ඉක්මන් මර්දනයකට අවශ්‍ය යටිතල සකස් කරති. ජර්මනියේ අධිවේගී මාර්ග තනනු ලැබුවේ හිට්ලර් ජර්මනිය තුළයි. මුසෝලීනිගේ ෆැසිස්ට් ඉතාලියේ නගර අලංකාරය සහ මාර්ග සැකසීමේ වැඩසටහන් ප්‍රකට ඒවා විය.

රටක නිදහස නොමැති නම් ඒ තුළ ඉල්ලූම් පත්තර දමා තමාව මර්දනය කරවා ගැනීමට කිසිවකු ඉදිරිපත් නොවෙනු ඇත. නිදහස් මාධ්‍යකරුවන් ලෙස පෙනී සිටිමින් ඒකපාර්ශ්වික මාධ්‍යක් රටක් තුළ පවත්වා ගන්නා මාධ්‍යය ප්‍රශ්න කළ යුතු නේද? ලිවීමට නිදහස යනු අනෙකුත් මත ලිවීමට ඇති නිදහස මිස බලයේ පවතින මතයට ආවැඩීම නොවේ.

ලංකාවේ පවතින මාධ්‍ය නොකරන එකම කාර්යය වන්නේත්, පවතින බල අධිකාරය, දූෂණ සහ වල්වැදී ඇති නීතිය ගැන ප්‍රශ්න නොකිරීමයි.

මේ නිසා නිදහසේ මත ඉදිරිපත් කිරීමට, යම් රාජ්‍යයක් විසින් ඉඩ නොදෙන තාක්, සැඟ වී අදහස් ඉදිරිපත් කිරීම පැවතීම අනිවාර්යය සාධකයකි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Internet censorship, Sri Lankan Government, Ravaya, Victor Ivon
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
thilak මෙහෙම කියනවා :
victor aivan wisisn lanaka news web eka genath lanka e news eka genath mathu kara ethi karunu niweradiya.news web site keewata eewaye boho wita palawanne opadoopaya, bohoowita kisisdu moolasrayak nometha.eheth mema web site karauwan samajaye penee sitinne janamadya karuwan lesaya. ethtama ounta esee keemata beriya adawenakota cyber space eka thula mudal tikaka ethnam website kekaka pawathwagena yamata puluwani.esee kala pamanin uwun meediaya karuwan wanne netha, lanka news web eke editor lesa den peneehitina pudgalaya gena victor ivan kiya ethi deewal hariyatama hariya. eth ohu godak deewal liyanetha. hora oppu wanchawak nisa ratin penagath mohuta siddieen 8 kata pamana chodana ella wee thibee.eaa 2006 wasareedeeya, lanka news web eka aramba wannema rahasigata web adawiyak lesin wana athara pratama lesata ehi weda karanne anduwee amathiwarun keepa denek langa bela mehewara kala pasuwa horemma france walata penagath pudgalayeki,pasuwa ohu siyalu thorathuru anduwata labadee den anduweema oththu karuwek lesata weda karamin sitee. wathman editor eyai kiyana pudgalaya ethtama pal horek bawa mulima helikale ikbal athasya. pasuwa ohu kiyannata gaththe tamata wiruddawa anduwa katauthu karanne web eka nisa bawai.
metahandi ranjith ekawanne mee pudgalayata sahayogayataya.eaa ranjith liyana onnema bahuboothayak mema web site ekee daganna puluwan tharamee sambandayak ethi nisaya.victor kiyana akarayata anith ewayee palawena lipi mehi palakaranne ewayen gambeerathwayak aropanaya karageneema sandahai.thamanta web eka nisa lankawee anduwa karadara karanawa eyei international meedia organization wlata kiya niweedanaya karagaththe sunanda deshapriyage dayakathwayeni.eenisama sunandage colama mehi repoduce karai eya da palawnne neththe rees paththare witharaki.sunandata haiyen wathayak giyath news web ekee yanawaya. victorge getaluwa wena ekaki eya meme web thahanama sadaranaya karai.eeth dinamina , viparama , hadda, divaina keerti ewaye madya sadacharaya gena victorge katee pittuya. eegena ranjith katakaranneda netha.athatama ranjith sudu rosa walata mee kunu web site samana karanna yamen oya karanne denuwathwa hoo nodenuwathwa horunta kadee yamaki.oyata mee news web eka gena hodatama dena ganna oneenam mee ayagen ahala dena ganna sanath balasooriya, poddala jayantha. rohitha bashana,indika gamage, gamini viyangoda, kusal perera, manjula wediwradana,athula vithanage,raveendra chandralal,ikbal athas , uvindu krukulasooriya, yana ayagen yam yam thorathuru denaganna puluwan , namuth mee kisiwek mohu samaga ganudenu karanneda neta, ranjith liyannam walee lipiyak web eheka palauna kiyala eepaliyata liyanna yanna epa.


කිවුව වෙලාව- 2011-12-01 17:52:18
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
රංජිත් හේනායකආරච්චිගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
මහින්ද වන්දනාව වැඩවසම් බවට ආවැඩීමකි!
අදහස්
නීතියේ ආධිපත්‍යය පිහිටුවීම පළිගැනීමක්ද?
අදහස්
අම්මගෙන් විමසීම නොහොත් ඔන්න කනෝ පිනුම්!
වෙසෙස්
කාම්බෝජ මතකයන් සහ පාඩම්
අදහස්
මිත්‍යාවට පෙම් කර මිත්‍යාව මත ජීවත් වීම
තවත් අදහස් බූන්දි
To Sir, With Love!
විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!
මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
BoondiLets
ආතර් ෂොපෙන්හොර් කියයි.
ආඩම්බර විය හැකි කිසිවක් නැති සෑම කාළකණ්නි මෝඩයෙකු ම අවසාන තුරුම්පුව ලෙස තමන් අයත් වන ජාතියේ ආඩම්බරය යොදා ගනියි. ඒ ජාතියේ සියලු වැරදි සහ මෝඩකම්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook