Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
කවි බූන්දි
සමු ගැනීමේ ප‍්‍රකාශනය
බූන්දි, 17:37:13
"මේ නුඹලාගේ පාපයන් සමා කරනු වස් වැගිරීමට නියමිත මාගේ රුධිරයයි. මා පිළිබඳ මතකය වෙනුවෙන් එය පානය කරන්න සහෝදරවරුනි."
- ජේසුස්


එළැඹ ඇත්තේ නික්ම යා යුතු පැයයි.
සමු ගැනීමේ එළිපත්ත අසල දී
රිදුම් දෙන මගේ හදවත ගොළු ය.
ඔබ විසින් හැර දමන ලද මේ දෑත්
මරණයේ සීතලෙන් හිරිවැටී ඇති නමුත්
සහෝදරයෙකුගේය……

හිරු ගිලී ගිය
නිම්තෙරට නෙත් හෙළමි.
සටහනක් නොතබා ම සැඟව ගිය
අපේ පරපුරට කියාගත නොහැකි වූ
කොතෙක් නම් දේ
ගැඹුරු සුසුමන් විලස
මේ අහස යට විසිරී ඇත්ද?

සෙවණගල කඳවුරේ දොරටුව අසල
පුතු සොයා වැළපෙන මවක විය.
ඉන් බොහෝ කලකට පසුව
ඇය මිය නො ගියානම්
තාම ඇය එතැන
වැළපෙමින් සිටිනු ඇත.
මරණයේ භීතියෙන්
රැහැයියන් පවා නිහඬ වූ රාත‍්‍රීවල
මම ඇය අසල සිටියෙමි.

අළුගෝසු දෑත් සැඟවුණු
සුදෝසුදු උපාසක සළුවල
තැවරුණු රුහිරු ලුහුබැඳ
මරා ගින්නෙන් හළු කළ
පරපුරක වෛරය රැගෙන ආවෙමි.

නැගෙනහිර වෙරළේ අඳුරු සිර කුටියක
හුදෙකලා වූ දියණියක ළසෝ ගීතය
ඔබේ සවනට මිමිණුවෙමි.

කළුවරට එරෙහි ව එකින් එක දැල්වුණ
මේ මහා පහන් වැට නිවී යන්නට නො දී
අවදියෙන් සිටියෙමි.

යළිත් ඔබ කිසිදාක නො එතැයි
උන් දෙඩූ වහසි බස් නොතකා ම
ඔබ එතැයි බලා සිටියෙමි.
පෙරමගට විත් පිලිගතිමි.
එහෙත් ඔබ නො බලාම ගියෙහිය.

කඩිමුඩියේ නික්ම යන විට
මග හැරෙන, මගහැරුණු
බොහෝ දෑ තිබිය හැක.
බොහෝ දුක් දරාගෙන
දිවි පිදූ පරපුරෙක නිහඬ වීරත්වය විසින්
උන් වෙතින් වසන් කළ
ඔව්, උන්ට සොයාගත නො හැකිවම
මේ බිමේ සැඟව ගිය අවසාන රයිපලය වුව
මගහැරී දිරා යන්නට ඉඩ තිබේ.

නිය සිඳුණ ලේ ගලන සහෝදර අතකින්
මරණයට පෙරාතුව වධකාගාර බිත්තියක ලියවුන
අවසාන පණිවිඩය වුව
මගහැරෙන්නට ඉඩ තිබේ.

නවාලි දෙව් මැදුර කෙළවරක
හුදෙකලා බිළිඳු මළකඳ රැගෙන
හුරු පුරුදු උපහාස සිනහ මැද
අසූ නවයේ සොහොන් බිම් වෙත ගියෙමි.
නො මළ ගෙයකින් අබ සොයනු පිණිස නොව
මේ මහා මිනී කඳු අසල සිට
සිතන්නට බොහෝ දේ ඉතුරුව ඇති
බැවිනි.

කොළොන්නාවේ විසිර ගිය කළු දුමාරය මත
මෙසේ ලියැවී තිබිණ.
"යාපනයට පාන් නැත
මෙහි පාන් ඇත."
ඒ ලියූ අත් නිසලව
අගනුවර වීදීයක වැතිරී තිබිණ.

නො හඳුනන භූමියක
දිවිපිදූ ගරිල්ලෙකු වේ නම්
ඔහු සටන් වැදුනේ තම ජනතාව
වෙනුවෙන් නම්
ඔහු කවුරුන් වුවද
නිසැකව ම ඒ
අසූ නවයේ දී මළ මගේ සොයුරාය.

සහෝදරවරුනි
මා ඔබට පේ‍්‍රම කළාක් මෙන්
ඔහුට ද පේ‍්‍රම කරමි.

ඒ මළ කඳට කෙළ ගසා සතුටු වන
දෙනෝදාහක් අතරට පැමිණ
උස් හඬින් කෑ ගසා මෙසේ කීවෙමි.
"නවතපල්ලා මිනිසුනි
ඒ මාගේ මෙන් ම නුඹගේ ද සහෝදරයාය."

මා පාවා දෙනු ලැබූයේ එනිසාය.
ඔබේ නොසරුප් වදන් මැද
මගේ හඬ මැකී ගියේය.
සිහිනයෙන් හෝ පවු නො කළ
බොහෝ පින් බර දෑත්
වීසි කළ ගල් මුල් වලින්
මගේ හිස පුපුරා ලේ ගැලී.
ඉතිහාසයේ
පාපී ඉඳුල් දිය කඳ
මගේ හිස මත හැලූහ.

හදවතින් ලේ ගලන මේ පැය
පවරා ඉතිහාසයේ විනිසට
දහසක් සටන් බිම් වල
ළබැඳුණු සොයුරු මතකය
ඔබ ළඟ තබා නික්මෙමි.

දිලි දිලි දැවෙන පුපුරන
මල් වෙඩි අරක් ගත් මේ රැය
පවුකාර අඳුරටම ඉඩ දී
හිරු රැස් ගිලී මියැදිණ.

-හිරු- 1996 ජනවාරී 14

සටහන-

1989/90 මහා සංහාරයෙන් දිවි ගලවගත් තරුණ පරපුරේ ප්‍රකාශනය බවට පත් වූයේ හිරු පුවත්පතයි. ජවිපෙයේ නො නිල ප්‍රකාශනය ලෙස හැඳින්වුණු හිරු පුවත්පත, 1995 දී චන්ද්‍රිකා බණ්ඩාරනායක යළි දෙමළ ජනතාවට එරෙහිව යුද ප්‍රකාශ කරන විට සෘජුවම එයට එරෙහි ස්ථාවරයක් ගත්තේය. හිරු පුවත්පතේ මෙම යුධ විරෝධී ස්ථාවරයත් ඒ වනවිට කෙමෙන් යළි සිංහල ජාතිවාදී ස්ථාවරයන් කරා යමින් සිටි ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ නායකත්වයත් අතර මතවාදී ගැටුමකට හේතූ විය. නවාලී දෙව්මැදුරට එල්ල වූ ගුවන් ප්‍රහාරයකින් මියගිය දෙමළ දරුවන්ගේ සේයා රූ හිරු පුවත්පතේ පළවීමත් සමගම ජවිපෙ නායකත්වය හිරු පුවත්පත දෙමළ බෙදුම්වාදයට සේවය කරන්නේ යැයි චෝදනා කරමින් හිරු පුවත්පත වර්ජනය කරන ලෙස තම සාමාජිකයන්ට සහ හිතවතුන්ට දැනුම් දෙන ලදි. හිරු පුවත්පත පළවීම නවත්වන්නට ගත හැකි සෑම පියවරක්ම ජවිපෙ විසින් ගනු ලැබිණ.

යුද්ධය යළි ඇරඹීමත් සමගම කෙමෙන් සිංහල ජාතිවාදයටත් යුධවාදයටත් නතු වූ සිංහල සමාජය තුළ තවදුරටත් අලෙවිය කඩාවැටුණු හිරු පුවත්පත ආර්ථික දුෂ්කරතා හේතුවෙන් පවත්වාගෙන යාමට නොහැකි විය. ජවිපෙ සහ හිරු අතර ගැටුම අතරමැද සම්මුතියකින් තොරව අවසන් වූ අතර ජවිපෙ සිංහල ජාතිවාදයටත් රජයේ යුද්ධයට පක්ෂපාතී ස්ථාවරයකටත් යොමු වූ අතර හිරු පුවත්පත දෙමළ ජනයාගේ ස්වයංතීරණය පිළිගන්නා ස්ථාවරයකට යොමු විය. ආර්ථික දුෂ්කරතා හේතුවෙන් හිරු පුවත්පත 1996 ජනවාරීයේදී නැවැත්වීමට සිදු වූ අතර මෙම කවිය එම අවසන් කලාපයේ පළ වූවකි. හිරු පුවත්පත වටා ගොනුවී සිටි බහුජන පාඨකයා ආකර්ෂණය කරගනු වස් ජවිපෙය විසින් "සිතිජය" සගරා සහ පසුකාලීනව ලංකා පුවත්පත ආරම්භ කරන ලදි. ලංකා පුවත්පත ආරම්භයේ සිටම යුධවිරෝධී ප්‍රගතිශීලි වාමාංශයට එරෙහි සිංහල ජාතිවාදයේ වෛරී ප්‍රකාශනය බවට පත් විය. ඉතිහාසයේ යමක් පළමුවර සිදුවන්නේ ශෝකාන්තයක් ලෙස වන අතර දෙවන වර එයම සිදුවන්නේ නම් ඒ විගඩමක් ලෙස පමණි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
kumar මෙහෙම කියනවා :
රෝහන විජේවීරගේ උරුමය ඉදිරියට ගෙන යන්නට වලිකන මොකා උවත් ඒකා පිඩිත දෙමලාගේ ගහලයෙකි...

කිවුව වෙලාව- 2011-10-21 09:21:07
nalinda මෙහෙම කියනවා :
මරුමරුමරුමරු

කිවුව වෙලාව- 2011-10-19 02:42:08
Krishan r මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-10-17 02:54:03
piyal මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-10-14 08:44:49
සෝමරත්න සමරසින්හ මෙහෙම කියනවා :
1995 දී හිරු පුවත්පතට එන බෙදුම්වාදයට සහයෝගය දීමේ චෝදනාවම 2011දී අවුරෝරාවට සහ ලන්කා පත්තරේට එනවා. එදා සිතිජය සහ පසුව ලන්කා කරපු චන්දන සිරිමල්වත්තටම අද බෙදුම්වාදී චෝදනාවල කොටස්කාරයකු වීමට සිදුවීම දයිවයේ සරදමක්. එල්. ටී. ටී. ඊ ඉලක්ක වලට කියමින් දෙමල සිවිල් ජනයා ජීවත් වූ පෙදෙස් වලට මල්ටි බැරල් ඇතුලු බර අවි වලින් පහර දෙද්දී තදින් ඇස් පියාගෙන සිටි සහ දශක දෙකක් තිස්සෙ කිසි හිරිකිතයක් නැතුව සින්හල ජාතිවාදයට උඩගෙඩි දෙන ප්‍රකාශ ටොන් ගනනින් කල අය සගරාවක ලිපියක වචනයක් වචනයක් පාසා චෙක් කරමින් බෙදුම්වාදයේ හෙවනැලි සෙවීම ශෝකාන්තයක්ද විගඩමක්ද ?

කිවුව වෙලාව- 2011-10-13 22:26:33
චම්මද මෙහෙම කියනවා :
ජවිපෙ මේ අලුතින් කැඩෙනදෙගොල්ලන්ටම සදාචාරයක් තියෙන බවක් පේන්නෙ නෑ. මළ යකාට පන දෙන්න බැරිවෙන කොට අලුත් යකෙක් හදනවා වගේ වැඩක් කරන්නෙ. එහෙම නැතුව පැහැදිලි දේශපාලන කරුණක් තියෙන බව නම් මේ කැඩෙන කෑල්ලෙ පේන්න නැහැ.

කිවුව වෙලාව- 2011-10-13 21:13:12
PJG මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-10-13 21:10:05
ප්‍රියාන් ආර් විජේබණ්ඩාර මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-10-13 19:14:27
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
අජිත් සී හේරත්ගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 4
අදහස්
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 3
අදහස්
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 2
අදහස්
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 1
අදහස්
දකුණේ 'ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී පුනරුදයෙන්' දෙමළ ජනයා මග හැරෙන්නේ ඇයි?
තවත් කවි බූන්දි
ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න
පෙට්ටියක් දිනා ඇත!
මා බිරිඳ උවැසියක වී
නගා මැරූ අල....
උතුරින් දකුනට
BoondiLets
කැරොලිනා මාරියා ඩි ජීසස් ලියයි.
ජනාධිපතියො, උඹ කූඩුවක ඉන්න ගිරවෙක්. ලස්සන ලස්සන කතා කියනවා. ඒත්, බඩගින්නෙ ඉන්න මිනිස්සු ව්‍යාඝ්‍රයෝ කියලා හිතා ගන්න එක හොඳයි. උන් ඉන්නෙ කෝපයෙන්. අවස්ථාව ආපු ගමන්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook